Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

jog

kommer til å kjøre ca 30000 i året da og ta en service pr. år.  så da funker ikke det ikke med service avtale. 
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Amoss

Sitat fra: jog på tirsdag 07. januar 2014, klokken 22:46
kommer til å kjøre ca 30000 i året da og ta en service pr. år.  så da funker ikke det ikke med service avtale.

Nja, si ikke det... Var det ikke en her som siterte en mail fra Tesla der de skrev de ikke var så nøye på km, så lenge du tok servicen hvert år?  Tror kanskje du burde forhøre deg med Tesla om denne biten før du tar en endelig avgjørelse.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

dotten

Jeg kommer til å kjøre over de 80 000 i året som er "en 4 års avtale" OG jeg har noe i lån på bilen, når jeg får den.

DVS at jeg bruker bilen så mye at 4 servicer i året er 24.000, dette var 2 store servicer på merca jeg hadde.
Samt at en rente på ca 7% oppå det jeg alt vil ha i lån kan bli drøyt dyrt.

Jeg vil følge opp servicer, fordi det er viktig for meg. Men jeg driter egentlig i om den koster 6000 på forhåndsbetalt, eller 8000 den dagen jeg trenger service, da har jeg de pengene for hånden alikevel, go skal jeg passere oslo (bor 7 mil utenfor) så kan jeg planlegge, de få gangene jeg evt. trenger ranger kan jeg betale for det.

I bunn og grunn; Gidder ikke betale rente på en forhåndsbetalt service pakke, 24000,- er noe jeg kan investere i masse annet, om jeg hadde hat de pengene. :-) Som for eks en liten saltoboks :-D
S85

P85D fra mars 2015

Øyvind.h

Sitat fra: dotten på onsdag 08. januar 2014, klokken 02:16
Jeg vil følge opp servicer, fordi det er viktig for meg. Men jeg driter egentlig i om den koster 6000 på forhåndsbetalt, eller 8000 den dagen jeg trenger service, da har jeg de pengene for hånden alikevel, go skal jeg passere oslo (bor 7 mil utenfor) så kan jeg planlegge, de få gangene jeg evt. trenger ranger kan jeg betale for det.
19.000,- er prisen for 4stk service uten ranger, dvs. 4750,- per service.
Ranger-service betalt enkeltvis koster såvidt jeg kan se minimum 7.000,-.
Mulig du allerede vet det, men kom ikke så klart frem i det du skrev over :)

Er ellers helt enig i at service bør følges opp iht. planen, i hvert fall nå i starten. Mtp. antallet service-bulletins jeg ser komme fortløpende ville jeg ikke ventet 2 år / 40.000km før første service :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tandersen

Er det noen som kjenner til hvilke deler som må forventes byttet før 80000km?

Hvis det er bremseklosser, vindusviskere og filter som er deleforbruk så velger jeg ikke servicepakke.
Regen må vel redusere slitasje på klosser betydelig?
Sort S85 sort skinn + alt, minus barneseter og sikkerhet. VIN:23880 Bekreftet levering Mars 2014

Epleskreller

Sitat fra: Tandersen på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:35
Er det noen som kjenner til hvilke deler som må forventes byttet før 80000km?

Hvis det er bremseklosser, vindusviskere og filter som er deleforbruk så velger jeg ikke servicepakke.
Regen må vel redusere slitasje på klosser betydelig?

Det har vært nevnt at faren for bremseklossene vil være rust siden de brukes så lite..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

dotten

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. januar 2014, klokken 07:16
Sitat fra: dotten på onsdag 08. januar 2014, klokken 02:16
Jeg vil følge opp servicer, fordi det er viktig for meg. Men jeg driter egentlig i om den koster 6000 på forhåndsbetalt, eller 8000 den dagen jeg trenger service, da har jeg de pengene for hånden alikevel, go skal jeg passere oslo (bor 7 mil utenfor) så kan jeg planlegge, de få gangene jeg evt. trenger ranger kan jeg betale for det.
19.000,- er prisen for 4stk service uten ranger, dvs. 4750,- per service.
Ranger-service betalt enkeltvis koster såvidt jeg kan se minimum 7.000,-.
Mulig du allerede vet det, men kom ikke så klart frem i det du skrev over :)

Er ellers helt enig i at service bør følges opp iht. planen, i hvert fall nå i starten. Mtp. antallet service-bulletins jeg ser komme fortløpende ville jeg ikke ventet 2 år / 40.000km før første service :)

Ja, men prisene kan variere utover :-) Enig med deg!
S85

P85D fra mars 2015

ELTesla

Jeg tok ikke servicepakke.

Kjører ca. 12.000 i året og vil satse på å ta service for hver 20.000km.

Stig O

Sitat fra: Madboy på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:17
Jeg tok ikke servicepakke.

Kjører ca. 12.000 i året og vil satse på å ta service for hver 20.000km.

Samme her!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Teslaguten

#129
Blir servicepakke utan Ranger på meg.
Ender nok opp på 20kkm i året, så intervallet passer  og service kan vera lurt på heilt ny bil/produsent/konsept. Kan vera greitt argument ved salg at ny eigar kan overta serviceavtalen når Model X er i hus. (mot gebyr på €100 til Tesla, så klart ::))

Ranger avtale er uaktuelt sidan det blir Tesla Store&Service i Kristiansand, og If tilbyr veghjelp inkludert i kasko. Prisen kan nok diskuterast, men for min del er 4125,- (med ventetidrabatt 32A blått adapter) i året akseptabelt uansett om vi har nybilgaranti, forbrukerkjøpslov, kjøpslov etc etc.

Argumentet med avkasting på pengane vs. forhåndsbetaling får blårussen krangla om. Om avkastningen på 19 000 - (6000Xår) investert andre plassar gjer deg rikare, tenk på kva 700 000+ i same investering kan gjera? ;D
Nei, "Speed is life, turn and burn" er motto eg har levd godt med sidan eg var guttunge.
Da gjev servicepakken ekstra "peace of mind" som i min kost/nytte formel er viktig.

#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Sjøhyene

Sitat fra: Stig O på onsdag 08. januar 2014, klokken 16:40
Sitat fra: Madboy på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:17
Jeg tok ikke servicepakke.

Kjører ca. 12.000 i året og vil satse på å ta service for hver 20.000km.

Samme her!

Helle mot denne løsningen jeg og. Droppe pakkeløsningene og ta service ca hver 20k km (1,5 år).

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

OW

En ting jeg lurer på i forbindelse med serviceavtale vs. ikke serviceavtale er prisen på årlig service fremover. Vil prisen forbli på 6000 kr., bli billigere, eller dyrere?

Taler for samme pris eller billigere:
- service er ikke så omfattende. Det er relativ stiv timepris og få deler på de første servicene.

Taler for dyrere:
- Tesla er opptatt av å øke marginene der de kan. De har økt prisene på utstyr. Vil de gjøre det på service?

Holder prisene seg garantert på 6000 kr pr. service (eller blir billigere) er det lettere å velge service ved behov. Tror du prisene vil øke er det ennå en grunn til å velge en serviceavtale.

Bakgrunnen for mine vurderinger er at vi kommer til å kjøre mellom 16 000 og 20 000 km hvert år. Det kan derfor lønne seg å kjøre service hver 20 000 km, også får man da strukket service litt over 1 år. I tillegg er man relativt bundet til å holde ganske nøyaktig 1år /20 000 km med avtale. De er "strenge" på det i avtaleteksten. En annen ting er at det er mer praktisk å spre utgiften. 6 000 kr. om 1år, eller 19 000 kroner nå. Vi får ikke bilen før i mai, så jeg har god tid å tenke på, men føler ikke det er et "lett" valg.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

krister461

Tesla skal argumentere hardt for å øke prisen til mer enn 6.000 per service. Jeg synes allerede det er svindyrt for å sjekke bremsevesken og sjekke om du har oppdatert bilens software. :)

OW

Jeg er helt enig. Det som er litt spesielt i forhold til Teslas situasjon i Norge er at mange kunder som i stedet for å kjøpe ny "Passat", kjøpte en Model S. Det er derfor mange som ikke er "rikinger" og vant til å betale mye mer for service for sin premiumbil. Om det vil få noe å si blir spennende å se. Elon har tidligere uttalt at servicekostnader skal følge Mercedes S-klasse (tror det var den bilden som var eksempelet, men ikke helt sikker). Det i seg selv kan bety høyere priser. Samtidig er Tesla de eneste som kan ta service på bilene. Det kan også få noe å si.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Tai

Vanskelig valg.

Hadde egentlig bestemt meg for servicepakke men det ligger flere gode argumenter her. Selv kjører vi ca 12 000 i året og hadde nok klart oss med service hvert andre år. Men med en bil som er så nytenkende og faktisk har mange barnesykdommer er det så smart? Og vil det gå på bekostning av garantier dersom man bare har bilen inne hvert 2 år?

En vanlig bil har jo fort 3-6000,- i årlig serviceutgift avbrutt av en service til 10k eller mer hvert 4-6 år. Regner vel med at Tesla har en tilsvarende hovedservice som kommer etter 4 år og når den er tatt kan man få nye 4 år med servicepakke?

Jeg er veldig usikker men jeg tror jeg går for servicepakke. Tror ikke jeg har behovet men bare for å ha den tryggheten i bakhodet.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA