Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

OW

Det gir jo ingen mening. Det er jo prisen pr. service som har noe å si. Da koster det 18 000 kroner for 4 års service om du betaler pr. gang da. Gir overhodet ingen mening. Er det noen som har fått noe bekreftet av Tesla, eller er det bare spekulasjoner?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Elkjell

Fra min side er det kun spekulasjoner  :)

Har imidlertid i flere tilfeller kjøpt ny fossilbil med f.eks 3 års service inkludert.
Dette har i praksis gitt ned til et servicebesøk , som bilen trengte etter 2 år.

Har også kjøpt 5 års serviceavtale ved kjøp av nybil og måttet betale for servicen som trengtes etter 5 år. I det tilfellet var servicen etter fire år den siste i 5års avtalen.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

laumb

Sitat fra: OW på tirsdag 05. november 2013, klokken 11:22
4 servicer til 80 000 kilometer  :)


(NY BIL) --> 1 år / 20k km --> (1 SERVICE - BIL: 20K KM)
(20K KM) --> 1 år / 20k km --> (2 SERVICE - BIL: 40K KM)
(40K KM) --> 1 år / 20k km --> (3 SERVICE - BIL: 60K KM)
(60K KM) --> 1 år / 20k km --> (4 SERVICE - BIL: 80K KM)



Denne er riktigst.
Her er bilen 4 år gammel og den har gjennomført 4 servicer.
Når bilen er 5 år gammel og trenger sin 5. service, så gjelder ikke servicepakken lenger.

janmb

For min del handler dette spørsmålet langt mer om annenhåndsverdi.

Regner med at disse bilene, som alle andre, vil ha en helt annen salgsverdi om noen år med kontra uten komplett servicehistorikk.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Elkjell

Sitat fra: janmb på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:55
For min del handler dette spørsmålet langt mer om annenhåndsverdi.

Regner med at disse bilene, som alle andre, vil ha en helt annen salgsverdi om noen år med kontra uten komplett servicehistorikk.

Får vel like god servicehistorikk om du velger å betale årlig ...
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

janmb

Selvsagt, men det er vel en selvfølge at det er dyrere enn å forskuddsbetale for 4 år?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Elkjell

#111
Sitat fra: janmb på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:59
Selvsagt, men det er vel en selvfølge at det er dyrere enn å forskuddsbetale for 4 år?

Vi får tro det. Det blir en vurdering for hver enkelt. Jeg ender ofte opp med å bytte bil
etter 2-3 år. Tror ikke jeg får 10.000 mer om det er betalt for et par framtidige servicer ved innbytte / salg.
Kanskje TMS får ett lengre liv hos meg - men så kommer model X -  eller en fet loaner ved service , hvem vet..... :)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

NTesla

Sitat fra: janmb på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:55
For min del handler dette spørsmålet langt mer om annenhåndsverdi.

Regner med at disse bilene, som alle andre, vil ha en helt annen salgsverdi om noen år med kontra uten komplett servicehistorikk.

Servicehistorikken er også komplett ved hvert andre år da Tesla har sagt at dette er ok ifht. garanti. Men jo oftere er jo selvfølgelig bedre, men alt handler jo som vanlig om økonomien i det.

janmb

Annenhvert år er jo mer en godt nok når det kommer til det rent praktiske, så dersom man slipper unna med det og fortsatt kan hevde komplett service er det jo langt mer aktuelt å bare betale individuelt for de to servicene de første fire åra.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

D.O

Noen nyere kjøpere som har bestemt seg? Må bestemme meg selv om ikke så lenge. Har hele tiden syntes prisen var for høy, men forhandsbetaler jeg får jeg ranger for samme pris som uten avtale og 6k for hver service.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jalias

Jeg får bilen innen en mnd. og tror jeg tar service på bilen ved år 2 og år 4. Da skal det skiftes deler, og fylles/sjekkes væske etc. Skifte av viskere, filter og fob batteri skal jeg klare selv. Kostnad for 5 års service blir da 12000,- + noen hundrings for filter og viskere.
Feil ved bilen skal jeg uansett ikke betale i denne perioden.

Øggen

Har bestillt full pakke da ej bor i Ålesund og det kosta meg meir å kjøre til tr.heim for å ta service, enn 5000kr for ranger over 4 år. Uansett trur ej du bli tatt bedre vare på med "full gullpakke" enn ingenting.
Ett anna aspekt e at 24k e uten moms og kjøp i etterkant blir moms i tillegg.

Sjøhyene

Må bestemme meg snart jeg og og tror jeg droppe avtalen. Kommer heller til ha den på service ca hvert 2.år/32k km.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

D.O

Sitat fra: Øggen på tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:16
Har bestillt full pakke da ej bor i Ålesund og det kosta meg meir å kjøre til tr.heim for å ta service, enn 5000kr for ranger over 4 år. Uansett trur ej du bli tatt bedre vare på med "full gullpakke" enn ingenting.
Ett anna aspekt e at 24k e uten moms og kjøp i etterkant blir moms i tillegg.
er moms inkludert. Det er ikke mulig å få service uten moms. Er dog desverre enig i at du trolig blir bedre tatt vare på.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Mons

Det er i alle fall veldig komfortabelt å få ranger til deg for å fikse bilen istedenfor å styre med verkstedinnlevering. Særlig når man bor litt langt unna. Da jeg fikk noe problemer med ladingen for litt siden ba de meg komme inn for en sjekk. Jeg ba dem da om å sende en ranger, noe de gjorde neste arbeidsdag. Rangeren kom de 125km fra Oslo til kona på jobb, fikset bilen der på parkeringsplassen og alt i orden!  :)
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA