Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: roaaad på onsdag 25. september 2013, klokken 15:12
Anta at man får utlevert en mandagsbil der det er mye krøll som må fikses, og mye som går feil det første året (bilen går ikke, 12V batteri flatt, bilen "bricker" til stadighet).  Dette vil selvfølgelig gå på garanti/reklamasjonsrett.  Men, gjør man livet enklere for seg selv ved å bestille servicepakke med ranger her allikevel?  Sagt på en annen måte, kommer det da Tesla folk hjem til deg og fikser ting, evt. henter bilen om nødvendig, heller enn at det er du selv som må drive å ordne med bergingsbil etc.  Eller må Tesla gjøre dette selv uten servicepakke med ranger?

Dette burde ikke ha noe å si for serviceavtale med Ranger eller ikke. Feil på bilen ved levering (eller de første 6 måneder) - skal nok ikke gå under serviceavtale, men antas å være en produksjonsfeil eller annen mangel som produsenten bør ha avdekket og fikset. Når du så ender opp med en mandagsbil så skal de sette himmel og hav i bevegelse for å hjelpe deg så langt de fysiske lover tillater. Les forøvrig tråd om han som virkelig fikk mandagsbil, og hvordan Tesla strakk seg etter å få hjulpet så mye som mulig. Ingen plasser ble det nevnt serviceavtale.

Dermed vil jeg påstå og konkludere: Servicepakke er til deg som ikke gidder/har mulighet til å levere bil når den bør få seg en regelmessig sjekk. Ta servicepakke om du vil ha en ranger på døra, drikke litt kaffe, og kanskje dra et slag Ludo, mens rangeren kobler seg på bilen og leser status. :)
Elbilist

D.O

Dette med at alt av deler er med i serviceprisen. Gjelder det også hvis man ikke tar forhandsbetalt serviceplan?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

roaaad

Hvis man kjører relativt mye per år, si 25-30k km, så risikerer man vel å "bruke opp" sine forhåndsbetalte servicer i.l.a. kun 2,5 - 3 år.  Vil folk si at dette er noe som gjør servicepakken mindre attraktiv?

cra

Sitat fra: roaaad på onsdag 25. september 2013, klokken 16:26
Hvis man kjører relativt mye per år, si 25-30k km, så risikerer man vel å "bruke opp" sine forhåndsbetalte servicer i.l.a. kun 2,5 - 3 år.  Vil folk si at dette er noe som gjør servicepakken mindre attraktiv?

I grunn ikke; skal du "følge boka" så må du jo på ett eller annet vis betale for servicen for hver 20.000km/1år uansett, enten det er 6.000kr cash gang for gang, eller "klipperkort". :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Også_Øyvind_H

Har bestilt servicepakke for å unngå alle diskusjoner om hvem som tar kostnaden neste 80'km, samt som en halvfalsk trygghet om at de da i alle fall må ordne opp om det skulle være noe.

Bedaglig hilsen,
Ø
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Sjøhyene

Blir vel litt som å binde renta på et lån ikke sant. Man får ekstra forutsigbarhet, men i snitt vil det ikke lønne seg for oss.

Eller er det noe jeg glemmer?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Malisa

Må snart bestemme meg for dette. Ser det er ganske 50/50 på avstemmingen. Har vel litt med hvor mye en kjører pr år å gjøre og noen velger dette fordi de ikke er sikker på hva de skal gjøre. Blir vel kanskje det siste for meg, kommer til å kjøre rundt 20-25000 i året, får prøve å lese meg opp litt og gjøre noen regnestykker...
#1330, VIN 14365, S85, Sort, sort skinn, 21", alt ekstra minus barneseter. Levert 27. september kl. 15:00 :)

Roger Kolbu

Noen som har reflektert over behovet for NAF-medlemskap dersom man går for servicepakke med Ranger?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Philip Marlowe

Sitat fra: Roger Kolbu på tirsdag 05. november 2013, klokken 10:44
Noen som har reflektert over behovet for NAF-medlemskap dersom man går for servicepakke med Ranger?

De har jo to typer medlemskap. Med og uten veihjelp. Jeg har ikke hatt med veihjelp på mange år fordi det har jeg gjennom forsikringen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Elkjell

Hva menes med fire års serviceavtale ( fire års dekning a 20 kkm er 80 kkm er lik tre servicer)
Hvis avtalen inneholder fire års-servicer er du dekket i fem år eller ??

solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

OW

4 servicer til 80 000 kilometer  :)


(NY BIL) --> 1 år / 20k km --> (1 SERVICE - BIL: 20K KM)
(20K KM) --> 1 år / 20k km --> (2 SERVICE - BIL: 40K KM)
(40K KM) --> 1 år / 20k km --> (3 SERVICE - BIL: 60K KM)
(60K KM) --> 1 år / 20k km --> (4 SERVICE - BIL: 80K KM)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Epleskreller

Sitat fra: OW på tirsdag 05. november 2013, klokken 11:22
4 servicer til 80 000 kilometer  :)


(NY BIL) --> 1 år / 20k km --> (1 SERVICE - BIL: 20K KM)
(20K KM) --> 1 år / 20k km --> (2 SERVICE - BIL: 40K KM)
(40K KM) --> 1 år / 20k km --> (3 SERVICE - BIL: 60K KM)
(60K KM) --> 1 år / 20k km --> (4 SERVICE - BIL: 80K KM)


Tre servicer dekkker kjøring frem til 80k km/4 år. Det du sier er at serviceavtalen inkluderer den fjerde servicen? Dvs neste service man må betale for er på 100k km/5 år? Syns også dette er litt difust.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Elkjell

Sitat fra: OW på tirsdag 05. november 2013, klokken 11:22
4 servicer til 80 000 kilometer  :)


(NY BIL) --> 1 år / 20k km --> (1 SERVICE - BIL: 20K KM)
(20K KM) --> 1 år / 20k km --> (2 SERVICE - BIL: 40K KM)
(40K KM) --> 1 år / 20k km --> (3 SERVICE - BIL: 60K KM)
(60K KM) --> 1 år / 20k km --> (4 SERVICE - BIL: 80K KM)

Servicebehovet er dekket i fem år med fire servicer. Først etter fem år trenger du ny service.
Ettersom jeg forstår dekker avtalen mer enn det årlige servicebesøket ( slitedeler , oppdatering , forbruksmateriell osv (alt unntatt dekk ) Derfor lurte jeg på om avtalen dekker fire år, iså fall
kan de hevde at du er dekket i fire år med tre servicebesøk.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

OW

Jeg er enig i det. Det burde være presisert fra Tesla sin side. Det er mulig å missforstå, eller lure kunden. Det er i alle fall ikke lønnsomt å forhåndsbetale 3 servicer for 19 000 kroner. Det blir dyrere enn 6000 kroner pr. service. Gir ikke så mye mening, og sånn jeg forsto det når jeg var på Alnabru og spurte så var det riktig å tenke 4750 kroner pr. service for forhåndsbetalt service.

Når det er nevnt så gjelder jo fortsatt dette med 19 000 kroner i oppbundet kapital, men også renter av de pengene, som vil gjelde for de fleste som kjøper Model S vil jeg tro (oppfatter det sånn at majoriteten her tar opp noe i lån), som gjør at faktisk kostnad blir en del høyere enn 4750 kroner pr. service, om det da er 4 servicer som inngår. Om det viser seg å være 3 servicer så er det tidenes røveri fra Tesla sin side.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Elkjell

#104
Tror de tenker 4.750 pr år i totalkostnad f.o.m. år 1.
På Tesla serviceplan-siden oppfatter jeg at totaldekningen også gjelder
om du velger å betale årlig. Ettersom det er lite trolig at de forlanger 6.000 for år 1 ved levering
tror jeg det vil lønne seg med årlig betaling  ;)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA