Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

D.O

Det er i allfall ikke logikk i prisen. Jeg betaler i dag ca 1500-2000 ,- i snitt for service hver 15000Km og det inkluderer en masse olje og filter både på motor og automatkasse, samt sjekk av løftere og annet ice relatert. Ikke kjører jeg 20 000km i året heller, så for meg er årlig service uaktuelt. Kan vurdere å følge 20 000km men ikke årlig. Men tror det blir hver 40 000km/2år som er det eneste intervallet hvor noe faktisk blir byttet ved service. Altså sjekke kjøleveskenivå og fylle vinduspylerveske er noe enhver bør gjøre utenom service. Er bremsene på tide å bytte er det varsel for dette. Og jeg er helt sikker på at bilen har overvåkning som stopper enhver skadelig tilstand på motor, hvis dette skulle oppstå.
Det eneste er at jeg hater å skifte dekk, så hvis en serviceranger kommer og gjør dette når jeg ønsker og samtidig tar service på bilen...tja da vurderer jeg dette. Noen som vet om dette er inkludert? altså dekkskifte/rotering? (vet at jeg kan få dette gjort på ett dekkfirma, men dette koster også noe og jeg vil ha hjulene hjemme og samtidig slippe å frakte dem til en dekkforhandler)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

hhartes

Jeg får litt deja vu fra vinterpakken. Først tenkte jeg at vinterpakke måtte være et must her i kalde nord. Deretter syns jeg den ble litt dyr i forhold til innholdet, men hadde den fortsatt inne fordi jeg tenkte at det måtte være noe "skjult ekstra" i den som kunne forsvare prisen. Tesla er tross alt på lag med oss. Til slutt innså jeg at den sannsynligvis bare var veldig dyrt og kun for spesielt interesserte og jeg sparte meg for de kronene. Akkurat nå er jeg på trinn 2, men vurderer sterkt å fatte samme konklusjon for servicepakken. Kun 3-5 uker til levering, så må tenke raskt.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

eclipse

Sitat fra: vrom på mandag 19. august 2013, klokken 11:10
"lønner det seg ikke økonomisk dersom man har gjeld med mer enn 8 år igjen til man er gjeldfri!"

Dette er tullball, og påvirker ikke lønnsomheten.

Da viser du at du ikke forstår enkel økonomi!
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

OleJA

Jeg tviler på at det er slik at servicen fremdeles koster 6.000,- 'all inclusive' dersom en f.eks tar service hvert 2. eller hvert 4. år. Stiller en på første service etter 4 år med gjennomrusta bremseskiver, og skal ha byttet bremse- og kjølevæske, så må en nok regne med at Tesla tar seg betalt for det.
Velger nok 4 års forhåndsbetalt for å slippe sure diskusjoner om evt. feil skal fikses som reklamasjon eller service.
Men synes prisen er litt vel 'premium', ja. :o
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

DonPedro

Sitat fra: eclipse på mandag 19. august 2013, klokken 09:35
Poenget er ikke om man skal ta service eller ei og holde papirene i orden, men om man skal forhåndsbetale denne.

Jeg tror folk her lurer på begge deler. Det er vel tre hovedalternativer:

1. Ta servicepakken
2. Droppe pakken, men følge serviceintervallene
3. Droppe pakken og ikke følge serviceintervallene (la det gå lengre og/eller mekke sjæl)

Personlig er hovedspørsmålet for meg mellom 1 og 3.  Hvis jeg først skal følge serviceintervallene virker det som om det er god økonomi i å kjøpe pakka.

Jeg kjører lite - ca. 10k i året - så for meg er hovedspørsmålet om det virkelig kan være nødvendig med denne servicen hvert 10k kilometer. Er fristet til å legge meg på 15k i stedet og spare noen tusen i året.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

eclipse

Sitat fra: DonPedro på mandag 19. august 2013, klokken 15:31
Sitat fra: eclipse på mandag 19. august 2013, klokken 09:35
Poenget er ikke om man skal ta service eller ei og holde papirene i orden, men om man skal forhåndsbetale denne.

Jeg tror folk her lurer på begge deler. Det er vel tre hovedalternativer:

1. Ta servicepakken
2. Droppe pakken, men følge serviceintervallene
3. Droppe pakken og ikke følge serviceintervallene (la det gå lengre og/eller mekke sjæl)

Personlig er hovedspørsmålet for meg mellom 1 og 3.  Hvis jeg først skal følge serviceintervallene virker det som om det er god økonomi i å kjøpe pakka.

Jeg kjører lite - ca. 10k i året - så for meg er hovedspørsmålet om det virkelig kan være nødvendig med denne servicen hvert 10k kilometer. Er fristet til å legge meg på 15k i stedet og spare noen tusen i året.

Personlig har jeg droppet pakken men vil følge intervallene med å ta service hver 20.000 km
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

valvolainen

Jeg er med ett veldig usikker på kjørelengden vår til neste år. Kommer til å vente så lenge som mulig med å bestemme meg.
Hvis vi ikke kjører mer enn 10k i året tror jeg nok ikke en servicepakke som dekker de første 50000 er noe lurt. Da reiser jeg heller innom etter hver 20000 og strekker pengene til 100'km istedenfor.
Tipper nok jeg uansett må inn på noe garantirep, så da passer det egentlig fint med en tur innom en gang iblant.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

gbzdoc


Sitat fra: eclipse på mandag 19. august 2013, klokken 14:49
Sitat fra: vrom på mandag 19. august 2013, klokken 11:10
"lønner det seg ikke økonomisk dersom man har gjeld med mer enn 8 år igjen til man er gjeldfri!"

Dette er tullball, og påvirker ikke lønnsomheten.

Da viser du at du ikke forstår enkel økonomi!

Kan vi vær så snill å slutte med slike håverende personangrep!?!

Det gir null og niks tilbake til diskusjonen. La oss holde det på et sakli nivå.

elnino

Jeg har motsatt problem av alle dere som kjører lite, bilen vil gå ca 40.000km/år. Virker unødvendig å ha service 2 ganger i året når det ikke er oljeskift ol. Men syntes ikke prisen var veldig stiv om dette er service for totalt 80.000km. Hvis bilen kjøres aktivt og du trenger nye bremseskiver og et par sett med klosser i løpet av disse km må vel disse alene nesten koste 19.000 på model s performance, tipper de er noe dyrere enn på en toyota corolla.

FThorsen

Sitat fra: elnino på tirsdag 20. august 2013, klokken 07:26
Jeg har motsatt problem av alle dere som kjører lite, bilen vil gå ca 40.000km/år. Virker unødvendig å ha service 2 ganger i året når det ikke er oljeskift ol. Men syntes ikke prisen var veldig stiv om dette er service for totalt 80.000km. Hvis bilen kjøres aktivt og du trenger nye bremseskiver og et par sett med klosser i løpet av disse km må vel disse alene nesten koste 19.000 på model s performance, tipper de er noe dyrere enn på en toyota corolla.

Mtp på at dette er en tung "sportsbil" så kommer jeg nok til å kjøre den som en sportsbil innimellom (uten å bryte alt for mange lover...  :-X). Men da blir jo gjerne bremser kjappere slitt da jeg vil bremse istedenfor å bruke regen. Med rundt 20-25' km i året så kan det hende at det er greit med servicepakke. Da har du i det minste veldig forutsigbare utgifter de neste årene.. Når det er sagt så har jeg ikke helt bestemt meg enda, men heller mot servicepakken.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

eledille

Får alle som tar service hos Tesla låne en heftig Tesla gratis, eller må man kjøpe servicepakken for å få det?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

FThorsen

Sitat fra: eledille på tirsdag 20. august 2013, klokken 11:25
Får alle som tar service hos Tesla låne en heftig Tesla gratis, eller må man kjøpe servicepakken for å få det?

Da må du ha Service med Ranger. Da kommer de i en fullspekka TMS, eller en Roadster om du ønsker det, som du beholder til de kommer tilbake med bilen din.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

eledille

#87
Tror ikke det stemmer.

For det første virker det ut fra formuleringene som om de etablerer en egen "valet service", som ikke har noe med rangers å gjøre. For det andre rapporteres det på TMC at de har hentet biler hjemme hos eiere som ikke har ranger service og latt dem låne Teslaen de  kom kjørende i.

Men om dette avhenger av serviceavtale eller bare dagsformen til servicefolkene aner jeg ikke.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Harlex

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 20. august 2013, klokken 12:26
Sitat fra: eledille på tirsdag 20. august 2013, klokken 11:25
Får alle som tar service hos Tesla låne en heftig Tesla gratis, eller må man kjøpe servicepakken for å få det?

Da må du ha Service med Ranger. Da kommer de i en fullspekka TMS, eller en Roadster om du ønsker det, som du beholder til de kommer tilbake med bilen din.
Jeg tar ikke ranger siden jeg bor kort avstand fra Tesla Bergen. Når det gjelder lånebil så har jeg forstått det slik at jeg bil få lånebil når jeg leverer inn min bil... Får no håpe det for det er jeg vant med fra før...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

roaaad

Anta at man får utlevert en mandagsbil der det er mye krøll som må fikses, og mye som går feil det første året (bilen går ikke, 12V batteri flatt, bilen "bricker" til stadighet).  Dette vil selvfølgelig gå på garanti/reklamasjonsrett.  Men, gjør man livet enklere for seg selv ved å bestille servicepakke med ranger her allikevel?  Sagt på en annen måte, kommer det da Tesla folk hjem til deg og fikser ting, evt. henter bilen om nødvendig, heller enn at det er du selv som må drive å ordne med bergingsbil etc.  Eller må Tesla gjøre dette selv uten servicepakke med ranger?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA