Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

Teslanewbie

Kjøpte 8 års service pakke av 3 grunner :

1) lettere å selge bilen senere med servicepakke.
2) hvem veit hva service koster om 4-5 år .
3) billigere service per år og bilen ligger i tesla systemet, gir en forutsigbarhet.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

19quiz76

Flere som har fått denne mailen i dag?

"Kjære Model S-eier,

En feil i tidligere kommuniserte serviceplan-priser er kommet til vår oppmerksomhet.

Vi ønsker derfor med dette å benytte anledningen til å klarere de nye prisene for
Model S Serviceplaner, som nå er tilgjengelige.

•5-års service plan * NOK 17.750,- (inkl MVA)
•8-års service plan ** NOK 28.400,- (inkl MVA)

Vi beklager på det sterkeste den ubeleilighet dette har medført.

Med vennlig hilsen,
Tesla Motors Norway

*60 mnd eller 100.000 km, hva enn som kommer først.
**96 mnd eller 160.000 km, hva enn som kommer først.
Tesla Motors forbeholder seg retten til å foreta modifikasjoner og endringer uten forvarsel eller forpliktelser."
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

janmb

Ja, fikk den samme.

Selv har jeg valgt 5 års plan, til samme pris som oppgitt her, 17750 ink mva

Det som er verre er at det nå er tatt inn en begrensning på 5 år ELLER 100.000 km. Sistnevnte var ikke en begrensning i tilbudet jeg takket ja til og har betalt for.

Nå kjører jeg neppe over 20.000 i året i snitt over 5 år uansett, men det er jo helt tilfeldig. Mange pendlere kjører jo langt mer.

Liker fint lite at de forverrer betingelsene på en vare jeg allerede har kjøpt og betalt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

19quiz76

Enig!
Selv kjører jeg kanskje 13-14.000 i året, og skulle gjerne sett at avtalen heller ble strukket til 7 år dersom 100.000 km var grensa
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

krister461

Sitat fra: janmb på fredag 02. mai 2014, klokken 16:22
Det som er verre er at det nå er tatt inn en begrensning på 5 år ELLER 100.000 km. Sistnevnte var ikke en begrensning i tilbudet jeg takket ja til og har betalt for.
Dette har jeg sett som en begrensning hele tiden og er hovedgrunnen til at jeg har droppet serviepakke.

Dog har jeg ikke sett det formulert like tydelig på nettside eller i felleseposter, men tidligere har det alltid vært sagt at man må ta service hver 20.000 km om man ønsker servicepakke. For meg som kjører ca 30.000 i året så synes jeg det holder med en service i året.

Muffinman

SitatTesla Motors forbeholder seg retten til å foreta modifikasjoner og endringer uten forvarsel eller forpliktelser
Ingen som reagerer på denne? Dette betyr jo i teorien at servicepakken i realiteten er en forundringspakke...

janmb

De må gjerne endre betingelsene i forhold til nye salg av slike pakker, men ikke innholdet i pakkene som allerede er solgt og betalt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Eager

Enig, det er ikke adgang til å endre vilkårene i en allerede inngått avtale. Dette er nok ment for de som ennå ikke har inngått avtalen. Dette er jeg ikke bekymret for.

Bjoris

Er det ikke slik at en også må inn med bilen ganske nært de aktuelle intervallene både på tid og km? Jeg var veldig tvil på dette, men nå står det 8 år på fakturaen så da tok jeg vel sjansen da:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

AlexM5

Eneste endring her er vel at de nå har oppgitt prisen for 8 års avtalen med moms?
Betingelsene for 5 års avtalen har vært 5 år eller 100 000 km (det som kommer først) hele tiden. Dette er jo en helt vanlig betingelse for service (og garanti for den slags skyld).
Sitat fra mail om ny serviceavtale sendt 17. Februar: "*5 år eller 100.000 km, avhengig av hva som kommer først"
P85 Finalised 03.10.2014 Levering 18.03.2014 mørkblå,mellombrunt,karbon,tech,pano,lyd,lys;park,sikkerhet,vinter,hattehylle

Bjoris

Det er noe med 1 mnd og 1600 km innenfor de enkelt intervallene også? Kan jo passe dårlig om det kommer i en ferie, men jeg kan ikke tro Tesla er så firkantet på dette...

Ser ellers at prisen er omtrendt som nåverdi med 5% disk rente så det er litt hips om happ...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Jejl

Hvordan betaler man for å oppgradere til 8-års avtalen?
Og vi kan vel bruke tilgodebeløpet på 2500,-vi fikk for manglende adapter som mellomlegg?

cairnz

Sitat fra: Jejl på fredag 02. mai 2014, klokken 22:03
Og vi kan vel bruke tilgodebeløpet på 2500,-vi fikk for manglende adapter som mellomlegg?
Hvis du har mulighet så er nok det enkleste å dra inn til Tesla Skøyen og be de fikse det. Du betaler med kort på stedet.
Elbilist

Birger

Sitat fra: cairnz på lørdag 03. mai 2014, klokken 08:50
Sitat fra: Jejl på fredag 02. mai 2014, klokken 22:03
Hvis du har mulighet så er nok det enkleste å dra inn til Tesla Skøyen og be de fikse det. Du betaler med kort på stedet.

Det er ikke enkelt å få gjort fra Arendal i alle fall. Har nå ventet i ukesvis på avklaring fra TEsla på dette.

Det er som vanlig. "Ja dette skal vi ta fatt i og du skal få svar i løpet av et par dager." Stemmer ALDRI.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Milzit

Så de er noen som   fått vilkårene av den opprinnelige avtalen som ble inngått...

Jeg har ikke fått disse vilkårene, jeg skal be om å få det tilsendt nå...

Er det noen som kan oppsumere forskjellene fra høsten 2013 og nå? Er det total antall km som er endret?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA