Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

Elkjell

Dessuten er det enkeltservice som har gått mest ned i pris  :)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Newbee

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:53
Sitat fra: ElKjell på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:48
Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:46
Sitat fra: bjoris på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:30
Er usikker på hva som skjer om en får rust og må bytte skivene, men ikke har serviceavtale. Dette er vel ikke del av garantien, men av serviceavtalen? Eller er det bare å gå inn å ta service om en får problemer og så dekkes dette? Slike ting kunne vært greit å visst...

Dette er et helt avgjørende poeng. Hvis det er sånn at service-avtalen dekker slike ting kostnadsfritt mens service av egen fri vilje når det måtte passe ikke gjør det, så blir det jo plutselig helt opplagt at man bør ta avtalen.

Elon sa en gang at service omfatter det samme om du betaler for 4 år ( den gangen ) eller ett år om gangen

ja men ting forandrer seg.. og hvem veit hva som er faktum om 4 år?
Har du et serviceavtale så står det sort på hvitt hva du har krav på..

Gjør det? Kan noen med avtale dele innholdet i denne?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Hyperstress

Sitat fra: Kimpala på tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:50
Jeg har tenkt å ta en service etter ca 5 år :)
For meg var hele konseptet bil som ikke trenger service salgsargument.

Kan jo være greit å ta servicen selv, og tikke det av. Ser bedre ut om en skal selge senere. Servicepunktene ligger på forumet her et sted, og de er veldig enkle (om en ikke er helt blank på feltet).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

OddB

Skifte av bremsevæske annet hvert år og kjølevæske 4. hvert år tror jeg kan være lurt å følge opp ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

janmb

Har fortsatt tilgode å se noe konkret på hva som faktisk dekkes og ikke av serviceplanen - noe som er helt sentralt for å kunne vurdere om det er verdt pengene eller ei.

At servicen ikke dekker dekkslitasjon skjønner alle, men hva som faktisk dekkes og hvor mye som er unntatt er jo viktig å få frem.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

CFM

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:17
Servicepunktene ligger på forumet her et sted, og de er veldig enkle (om en ikke er helt blank på feltet).

Er det noen som finner disse? Lenke?
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

krister461

Denne er vel ikke hemmelig, så legger ut det jeg fikk fra Tesla:
https://www.dropbox.com/s/f0pmmkunnbvt086/Serviceoversikt.png

Og videre:
SitatI tillegg til disse punkten inngår slitedeler som viskerblader, bremser osv...
Og:
SitatSlitedeler blir skiftet uavhengig om du har serviceplan eller ikke.

Orcuz

Står kun brake pads da, dekker de ikke skiver?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Rocknisse

Sitat fra: cra på lørdag 18. januar 2014, klokken 23:02
Skal jeg ha noen servicepakke så må det i så fall bli med ranger, siden det er langt til nærmeste Tesla-forhandler her jeg bor. Prisen vil være omtrent den samme, men det koster å bruke tid på å reise og overnatte også. Da er det bedre at Tesla driver med det, enn at jeg gjør det.
Pratet med min ds idag. Rangerservicen skulle vist utgå i Norge. Hadde bestilt 4 år med ranger. Byttet til vanlig 5 år isteden. Hadde vært litt enklere med ranger kjenner jeg

Øggen

Sitat fra: Rocknisse på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:59
Sitat fra: cra på lørdag 18. januar 2014, klokken 23:02
Skal jeg ha noen servicepakke så må det i så fall bli med ranger, siden det er langt til nærmeste Tesla-forhandler her jeg bor. Prisen vil være omtrent den samme, men det koster å bruke tid på å reise og overnatte også. Da er det bedre at Tesla driver med det, enn at jeg gjør det.
Pratet med min ds idag. Rangerservicen skulle vist utgå i Norge. Hadde bestilt 4 år med ranger. Byttet til vanlig 5 år isteden. Hadde vært litt enklere med ranger kjenner jeg

drbremnes

Er det noen som kan bekrefte at det skal utgå? Jeg holder til i Tromsø, og så lenge servicecenter ikke har åpnet her enda er det ikke mer 115! mil neste (Trondheim). En av grunnene til at jeg valgte å bestille var nettopp denne Ranger tjenesten de tilbyr.  >:(

cstromme

De fjernet rangervalget fra bestillingssiden for over en uke siden.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Mons

Blir vel vanskelig for Tesla å gå bort fra den avtalen for oss som har bestilt og betalt. En annen sak er om de vil videreføre produktet og selge mer rangerservice til nye kjøpere.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Hansen

Sitat fra: drbremnes på onsdag 26. februar 2014, klokken 19:13
Er det noen som kan bekrefte at det skal utgå? Jeg holder til i Tromsø, og så lenge servicecenter ikke har åpnet her enda er det ikke mer 115! mil neste (Trondheim). En av grunnene til at jeg valgte å bestille var nettopp denne Ranger tjenesten de tilbyr.  >:(

Hmm, jeg fikk i går bekreftet 5år m/Ranger med spørsmål om denne skulle på sluttfaktura. Har levering 31. mars. Det er vel sannsynlig at Tromsø åpner før det er tid for din første service, i så tilfelle er vel ikke Ranger nødvendig?

nikola

Jeg har fått beskjed fra min DS at Ranger ikke kan bestilles. Jeg er da usikker på hva jeg skal gjøre.
Bestilt P85 19" med alt uten barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA