Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

cra

Skal jeg ha noen servicepakke så må det i så fall bli med ranger, siden det er langt til nærmeste Tesla-forhandler her jeg bor. Prisen vil være omtrent den samme, men det koster å bruke tid på å reise og overnatte også. Da er det bedre at Tesla driver med det, enn at jeg gjør det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

D.O

Sitat fra: cra på lørdag 18. januar 2014, klokken 23:02
Skal jeg ha noen servicepakke så må det i så fall bli med ranger, siden det er langt til nærmeste Tesla-forhandler her jeg bor. Prisen vil være omtrent den samme, men det koster å bruke tid på å reise og overnatte også. Da er det bedre at Tesla driver med det, enn at jeg gjør det.
Derfor gikk jeg for servicepakke med ranger, selv om jeg føler prisen er drøy. Bekymringsløst bilhold i og med at dem må komme hjem til meg ved evt garantireparasjoner også. Men var veldig i tvil, før jeg bestemte meg.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Orcuz

Vurderer også å ta pakke uten ranger bare for å være ferdig med det. Da betaler jeg kun lånet hver måned og bilen har det bra i 5 år :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Hyperstress

Noen som har kjørt 20 000km enda, eller som vet om en får et "service" lys når bilen er klar for service? Hvis dette er tilfelle, kan det resettes enkelt selv?

Med andre kjøretøy jeg har tatt service selv så har det gjerne vært slik at en feks holder inne den, den og den knappen i 20 sekunder så resettes serviceindikatoren.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cairnz

kjører på med 8 år. har en forespørsel inne om detaljer rundt pakken, får publisere det her når svar kommer. er visst ikke bare bare...
Elbilist

Bjoris

Er også litt gira på 8 år, jeg har til nå ikke klart å beholde noen biler i mer en 4 år, en blir lei av en bil og det er mye nytt som frister, men akkurat denne bilen har jeg tenkt å beholde lenge, så vil tiden vise om jeg klarer det da:) Ville ikke satset for mye penger på det selv :P Men jeg serviceavtalen følger jo bilen så selges den er det ett salgsargument...

Det er fortsatt slik at du kan bestemme deg for dette innen 30 dager etter at du har fått bilen?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

krister461

Jeg for min del droppet servicepakke. Den eneste fordelen jeg ser er at du sparer noen kroner, men siden jeg delfinansierer bilen med billån så ville de sparte kronene forsvinne i renteutgifter.

Tesla vil uansett skifte slitedeler ved vanlig service og uten servicepakke så slipper jeg å ta service per 20 000 km. For min del blir det trolig en service per 30 000 km, som blir ca. en i året. :)

Kimpala

Jeg har tenkt å ta en service etter ca 5 år :)
For meg var hele konseptet bil som ikke trenger service salgsargument.
X
3

Newbee

"Not to servicepakke" for min den. Ser også for meg en intervall på 30-40.000 Km. Skulle det da være noe tull med bremser eller andre ting i mellomtiden, dekkes dette på lik linje som med servicepakke, evt garanti.
Bor også <1Km fra Tesla Drammen, så lett å stikke innom om det er noe.

I mitt hode bør det ikke være noe behov for noen større service første 100.000 på Tesla. Min Fossil hadde kun halvslitte bremseklosser på 90.000,- og servicene hver 20.000 var i realiteten en dyr oljeskift og tihørende div. filter, som Tesla ikke har.
Hver 30-40.000 bør være tilstrekklig.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Bjoris

#144
Det er ikke mye å spare på å ta serviceavtale og låne pengene, jeg kommer frem til ca 5000 over hele 8 års periode om jeg bruker 5% rente, tar bort skatt og legger til 2,5% prisstigning i alternativet med enkelt servicer. Det skal altså ikke mye avviket til før fordelen med serviceavtalen er spart inn, f.eks om du kjører mer enn 20.000 pr år og dermed "bruker" opp servicene fortere enn om du kjøpte enkelt servicer.

Ble litt mer usikker nå, fordelen med serviceavtalen er at en da har betalt og slipper å tenkte på om prisene på service skulle gå mye opp f.eks, men tror vel neppe det er særlig problematisk. Ser at vi fort kan kommer over 20.000 km pr år så, mja, nei... Kanskje vi bare dropper det likevel....

Håper det kommer mer info om serviceavtalen. Jeg har en mistanke om at det kommer til å bli en del kluss med bremser og skiver på denne bilen om en ikke er flink til å passe på å bruke bremsene. De henger lett bak på de fleste nye biler og jeg ser jo på bremseskivene til Leafen at det blir rust pga for lite bruk. Er usikker på hva som skjer om en får rust og må bytte skivene, men ikke har serviceavtale. Dette er vel ikke del av garantien, men av serviceavtalen? Eller er det bare å gå inn å ta service om en får problemer og så dekkes dette? Slike ting kunne vært greit å visst...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Newbee

Jeg mistenker at serviceavtale skal være litt "melkeku" for Tesla, på en bil som burde trenge minimalt med service.
Ser potensiale for problemer med bremsene, men serviceavtale eller ikke burde ikke endre noe på dette. Kommer selv til å være bevisst på å bruke bremsene litt "unødig" med jevne mellomrom.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sjøhyene

Sitat fra: bjoris på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:30
Er usikker på hva som skjer om en får rust og må bytte skivene, men ikke har serviceavtale. Dette er vel ikke del av garantien, men av serviceavtalen? Eller er det bare å gå inn å ta service om en får problemer og så dekkes dette? Slike ting kunne vært greit å visst...

Dette er et helt avgjørende poeng. Hvis det er sånn at service-avtalen dekker slike ting kostnadsfritt mens service av egen fri vilje når det måtte passe ikke gjør det, så blir det jo plutselig helt opplagt at man bør ta avtalen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Elkjell

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:46
Sitat fra: bjoris på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:30
Er usikker på hva som skjer om en får rust og må bytte skivene, men ikke har serviceavtale. Dette er vel ikke del av garantien, men av serviceavtalen? Eller er det bare å gå inn å ta service om en får problemer og så dekkes dette? Slike ting kunne vært greit å visst...

Dette er et helt avgjørende poeng. Hvis det er sånn at service-avtalen dekker slike ting kostnadsfritt mens service av egen fri vilje når det måtte passe ikke gjør det, så blir det jo plutselig helt opplagt at man bør ta avtalen.

Elon sa en gang at service omfatter det samme om du betaler for 4 år ( den gangen ) eller ett år om gangen
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Teslanewbie

Sitat fra: ElKjell på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:48
Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:46
Sitat fra: bjoris på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:30
Er usikker på hva som skjer om en får rust og må bytte skivene, men ikke har serviceavtale. Dette er vel ikke del av garantien, men av serviceavtalen? Eller er det bare å gå inn å ta service om en får problemer og så dekkes dette? Slike ting kunne vært greit å visst...

Dette er et helt avgjørende poeng. Hvis det er sånn at service-avtalen dekker slike ting kostnadsfritt mens service av egen fri vilje når det måtte passe ikke gjør det, så blir det jo plutselig helt opplagt at man bør ta avtalen.

Elon sa en gang at service omfatter det samme om du betaler for 4 år ( den gangen ) eller ett år om gangen

ja men ting forandrer seg.. og hvem veit hva som er faktum om 4 år?
Har du et serviceavtale så står det sort på hvitt hva du har krav på..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

krister461

Sitat fra: ElKjell på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:48
Elon sa en gang at service omfatter det samme om du betaler for 4 år ( den gangen ) eller ett år om gangen
Jeg fikk vite det samme fra Tesla Bergen. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA