Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsikring på Tesla Model S

Startet av Lynvingen, fredag 23. august 2013, klokken 09:36

« forrige - neste »

Lynvingen

Vurderer å selge min etterhvert påkostede P106.
1998 modell, ca. 60 000 km, webasto, robometer.

Følgende utbedringer er gjort siste år, samtlige hos Elbilmek Fornebu:

- Motor fullstendig overhalt: vask/bearing/simringer/olje/nye børster/Kollektor slipt
- 6 batterier skiftet siste år (ifbm komplett batteritest m/ladekurver)
- Nye bremser
- Eu-godkjent

Bilen fungerer utmerket og kan kjøres helt ned mot 0% uten ladelampe.

Gi bud!
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Lynvingen

Tidl:

møbelsnekkern

ikke mye vits med og si gi bud og skrive et klokkeslett for slutttid for bud på annonsen og deretter forskyve tidspunktet.

En smule useriøst kaller jeg det...
Haugesunds område

Eier av en Citroen AX '96 mod. Samt Citroen Saxo '01 mod.
2 el-sykkler fra sykkelett (en til dama og en til meg! ;) )

- "Et døgn skulle hatt 48 timer, da hadde jeg fått tid!"

Lynvingen

Ganske normalt å forlenge tidsfristen når flere er inne og byr, all den tid jeg ikke har noe verktøy for visuelt å fremvise bud-utviklingen med tikkende sekunder... Intensjonen er jo ikke at et bud 2 minutter før deadline slås av et bud 1 minutt før fristen, litt kjedelig om førstemann ikke får mulighet til å svare!

Jeg har tross alt kun endret klokkeslett, ikke dag.

Tidl:

møbelsnekkern

Haugesunds område

møbelsnekkern

fikk du ikke solgt den i auksjonen?
Haugesunds område

Lynvingen

Vel, når budgiver 1 og 2 trekker seg etter auksjonens utløp mister man ganske raskt troen på menneskeheten :) Tydeligvis enkelt å sende elektroniske bud uten å føle seg forpliktet!

Er i dialog med tredjemann på listen, dersom det ikke fører frem så lar jeg den stå til pålydende en stund til.

Tidl:

møbelsnekkern

Haugesunds område

Lynvingen

Tidl:

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Lynvingen

22 000,- for bilen, og da har jeg solgt robometer, ladekabel og vinterdekk separat.
Totalt havner jeg dermed på 26 000,-

Hadde jeg solgt alt samlet hadde det fortsatt vært 22'... :)
Fant fort ut at det ikke var noe verdi i å pakke med masse utstyr, betalingsvilligheten var den samme.

Det triste er at nesten samtlige som viste interesse for bilen var folk som ikke ante hva dette er.
På tross av intensivkurs fra meg, så krever det jo litt kompetanse å eie disse bilene.
Tror derfor ikke min bil vil leve veldig lenge, men kan jo håpe jeg tar feil...

Tidl:

svingen

såg mye på PSA får ca 1 år siden men havnet på en ion.
intrykket jeg satt med er att husker man og fylle på vann og ikke kjører den langt ned og ikke kjører den på "rødt" dvs bruker mye strøm er det andre resten verksted mat? er det her feil?

Bor i Nittedal (oslo)

Lynvingen

Tja, det er noen enkle regler å forholde seg til. Ikke kjøre for langt ned om du ikke har batteriovervåkning, f.eks robometer (ihvertfall vinterstid). Ikke kjøre på oransje/rødt (fare for å brenne motoren), ikke la den stå fulladet over tid (krystallisering), og selvsagt være nøye med vannservice. Så er det selvsagt det ukjente elementet med enkeltbatterier som kan ryke uten forvarsel. PSA er et stykke unna de moderne elbilene, krever endel flere forbehold. Om man kjører den som en vanlig bil lever den ikke lenge. Sendte med et skriv jeg kalte "batterivett", men usikker på om de forstod viktigheten.

Jeg vurderer faktisk trilling eller leaf, er du fornøyd? hvor langt kommer man i en Ion?

Tidl:

pwb

Kjøpte en ion for snart 2 mnd siden og har passert 5000km allerede. Jobb ski-Oslo så det er mye ekstra kjøring i tillegg. Kommer fint 110km uten å ta noe særlig hensyn. 130 går nok også.

svingen

kommre og kommer,det som du sikkert kjenner til veldig varierende :)
den siden her er veldig fin syns jeg,http://www.jurassictest.ch/GR/ på vintertid så ville jeg nok redusert det med 30% og bruker du varme så er det fort 40%.
dama kjører samme vei til jobb og tur retur sommer bruker ca 40% på vinter bruker hun ca 70%.

kjøpte min før jul og har kjørt 10 tusen alt så går som en kulle den,bruker den til alt fikk montert sykkel stativ og så nå er det jo ingen grunn får og ikke bare kjøre den,bortset fra mangel på hurtigladere noen steder vi kjører (som til hytta)

får dem vel ned i 90 tusen nå hvis du pruter lit da får mye bli får penga :)

har kjørt fra oslo til tockforst og skulle da ha igen 14% var mere 30% kjørte da rimlig forsiktig men var da 2 barn og 2 voksen i bilen,hjemm igjen var det 20% kjørte litt på da hjemm,men da var det og full bil fra svenske handling. SÅ bilen syns jeg er veldig bra vurderte Reva/PSA glad jeg ikke kjøpte det :)
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA