Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Øyvind.h, fredag 23. august 2013, klokken 07:09

« forrige - neste »

B_Tesla

Tar man seg tid, og gjør jobben skikkelig, bør man kunne løse dette ved å legge noe mellom. Kanskje man kan legge noe type skumgummi (hard type). Noe liknende det som er i seter. Har ikke kommet til dette problemet, men duker opp om ca 4 års tid.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

cirys1

Denne problemstillingen var ny for meg og håper andre med barn 4-5+ har lyst til og dele hvordan de løser det, ikke så lenge til jeg får bilen og dette var ikke så lystig lesing..

kjolnerdomen

Sitat fra: cirys1 på torsdag 19. mars 2015, klokken 13:02
Denne problemstillingen var ny for meg og håper andre med barn 4-5+ har lyst til og dele hvordan de løser det, ikke så lenge til jeg får bilen og dette var ikke så lystig lesing..

Enig!

I tillegg hører jeg gjerne om det er noen som har seter til 4-5 åringer som ikke har dette problemet. Og nei, pute er ikke noe alternativ for meg.

B_Tesla

Pute er ikke det jeg tenkte på. Tingen er å bygge noe solid mellom setet og barnesetet, av et material likt det setet er. Det er muligheten for en bevegelse før det "setter" seg som vel er et problem.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Flylow

Jeg kontakter en leverandør som kan gi tilbud på å lage en profil/padding av skumplast (eller dertil egnet materiale) med svart stofftrekk. Paddingen antar jeg kan festes med borrelåsteip til sete.

Størrelsen på paddingen..siden jeg ikke har fått bilen enda blir det å se inn i glasskula. Men blir det mye feil å si at mellomrommet er ca 5 cm nederst og ca 3 cm øverst? Bredde på padding blir 40 cm, høyde 50 cm?
S85D

B_Tesla

Ville nok dimensjoert det med tanke på at det skal komprimeres når setet festes. Skal jeg ha en slik løsning skal det komprimeres bra mye når jeg fester setet. Er veldig klar foir fine løsninger her. Bør være et bra marked for dette.

Kristian O

Ei anna løysing er å ha ungane i bakovervendt bilstol så lenge som mulig, for deretter å sette dei heilt bakerst. Dette forutsetter natuligvis at man har 7- seter.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

cirys1

Sitat fra: Kristian O på torsdag 19. mars 2015, klokken 14:16
Ei anna løysing er å ha ungane i bakovervendt bilstol så lenge som mulig, for deretter å sette dei heilt bakerst. Dette forutsetter natuligvis at man har 7- seter.
Joda er en form for løsning og 7-seter var et "must" kriteriet når jeg handlet brukt. Men skal man ha med flere f.eks. når de skal på forskjellige aktiviteter eller når man laster for ferie så må de vanlige setene kunne benyttes.

Det må være mange inne på forumet som har bilseter barn i 4-8 års alderen der de har støtt på dette fenomenet, eller har de/dere bare kanskje ikke tenkt på mellomrommet mellom barnesete og bilsete før?? (vet at jeg ikke hadde det som problemstilling før jeg så det nevnt her, men jeg har aldri hatt Tesla og venter på første bil)  :)

Cowboystrekk

Kan da bekrefte at 2 x cybex solution x forovervendt på midta og høyre side fungerer ypperlig sammen med babykrybba cybex aton 4. Jeg er 184 høy, har babykrybba i base på førersiden, sitter komfortabelt og har 10cm klaring mellom seterygg og babykrybba :) med oth urban jungle som går i frunken så har vi en suveren familiebil :D
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cirys1

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. mars 2015, klokken 17:31
Kan da bekrefte at 2 x cybex solution x forovervendt på midta og høyre side fungerer ypperlig sammen med babykrybba cybex aton 4.

Så med disse setene er det ikke et stort hulrom mellom bilsete og barnesete?

Kimpala

Er ikke dette problemet løst nå, ved å gå tilbake til de gamle baksetene med mindre nakkestøtte?
X
3

cirys1

Sitat fra: Kimpala på torsdag 19. mars 2015, klokken 20:06
Er ikke dette problemet løst nå, ved å gå tilbake til de gamle baksetene med mindre nakkestøtte?

Det er det kanskje på de bilene som kommer om 6 måneders tid, jeg tenker på alle bilene utlevert etter oppdateringen og forsåvidt alle S85D som kommer.. (for meg så ser dette ut som et problem på next gen også siden det er tiltingen av nakkestøtten som forårsaker dette, eller at den ikke lar seg fjerne?)  :)

Cowboystrekk

bikke noe trøbbel med hulrom i min bil :) deDet er vell de nye setene...

cirys1

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. mars 2015, klokken 21:32
bikke noe trøbbel med hulrom i min bil :) deDet er vell de nye setene...
Jeg tror de "nye" setene kom i ca april/mai ifjor og leveres vell ut til alle frem til dags dato som ikke har bestilt next gen, det vill si også alle nye S/P85D/uten D...

Det må vell være noen her inne som fikk sin bil ifra ca mai ifjor til dags dato som har unger i alderen 4+ til 10 år...??  :)

Cowboystrekk

Flere forovervendte stoler er lave eller har noe fremskutt nakkestøtte så for de aller fleste av oss (2/3 av oss fikk bil før seteendringa) medfører det ikke noe problem, dog må nye kjøpere være litt selektive med bilstol :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA