Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Øyvind.h, fredag 23. august 2013, klokken 07:09

« forrige - neste »

Hyperstress

Jeg har pr idag Recaro Polar 9-18kg, som sikkert er dyrt og bra merke, men det er skuffende på flere måter. Det er enormt stort, så selv i A6 så er setet foran omtrent ikke brukende. Det er et styr å få det ut og inn, med stropper og hendler og justeringer både her og der. Men det som irriterer meg mest er at det er ikke lagt NOE arbeid i å få dette setet til å være stille. Det skrangler, knirker og bråker. Utrolig irriterende, når det er lagt ned mye tid og kostnader i å få selve bilen stille. Dette setet skal ikke inn i min Tesla når jeg får den.

Uansett, det er bare anbefalt et par seter i denne tråden. Nå har vel flere fått testet og kan komme med flere anbefalinger? Kanskje noen som kan oppfylle noen av mine ønsker i prioritert rekkefølge:

Bakoverlendt, opptil 18kg, 3-4år
1. Ikke for stort, slik at plassen foran kan brukes av en voksen person.
2. Enkelt i bruk
3. Ikke skranglete

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Maartensommer

Sitat fra: Espen Arvesen på fredag 13. desember 2013, klokken 01:03
Jeg skal forsøke meg på 3 stk seter bak, har i dag 2 Cybex 2Fix der i dag - får en unge til og skal bruke en gammel Maxi Cosi. Jeg vet at dette går plassmessig - har testet det. Problemet i dag er at isofix festene gjør det j***ig trang å få festet beltespennene. Barna klarer det ikke selv. Nesten ikke jeg heller. Når tredje setet kommer i midten blir det i hvertfall UMULIG å få festet setebeltene på en god måte. Løsning: Setebelteforlenger. Fant i dag en leverandør som leverer forlengere som passer til Tesla S 2013 Europeisk versjon. Dessuten shipper de gratis til Norge! Har bestilt ulike modeller for å teste (både vanlig, men også "rigids" som står ut av seg selv og blir enkle for barna å finne selv). Veldig god service. Sjekk ut her: http://www.seatbeltextenderpros.com/seat-belt-extender-fits-2013-tesla-model-s-rear-window-seats/

Sliter med akkurat det samme. Håper du kan dele erfaring over hvilke som passer best!

Kristian O

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:55
Jeg har pr idag Recaro Polar 9-18kg, som sikkert er dyrt og bra merke, men det er skuffende på flere måter. Det er enormt stort, så selv i A6 så er setet foran omtrent ikke brukende. Det er et styr å få det ut og inn, med stropper og hendler og justeringer både her og der. Men det som irriterer meg mest er at det er ikke lagt NOE arbeid i å få dette setet til å være stille. Det skrangler, knirker og bråker. Utrolig irriterende, når det er lagt ned mye tid og kostnader i å få selve bilen stille. Dette setet skal ikke inn i min Tesla når jeg får den.

Uansett, det er bare anbefalt et par seter i denne tråden. Nå har vel flere fått testet og kan komme med flere anbefalinger? Kanskje noen som kan oppfylle noen av mine ønsker i prioritert rekkefølge:

2. Enkelt i bruk
3. Ikke skranglete

Ville tatt med bilen til en butikk som selger bilstoler og bedt om hjelp. Få selger til å montere bilstolen for deg. Dette er noe de som selger slikt utstyr skal kunne. Da får du prøvd ulike bilstoler og kan sammenligne de opp mot hverandre.
Husk at det er trangt å få forankringsselene under skinnenen til framseta, men det er mulig. Det er heldigvis en ting som du ikkje må gjere ofte
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Hyperstress

Sitat fra: Kristian O på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:08

2. Enkelt i bruk
3. Ikke skranglete

Ville tatt med bilen til en butikk som selger bilstoler og bedt om hjelp. Få selger til å montere bilstolen for deg. Dette er noe de som selger slikt utstyr skal kunne. Da får du prøvd ulike bilstoler og kan sammenligne de opp mot hverandre.
Husk at det er trangt å få forankringsselene under skinnenen til framseta, men det er mulig. Det er heldigvis en ting som du ikkje må gjere ofte

Nå var nå håpet mitt at det kom frem noen anbefalinger i denne tråden, slik at jeg slipper å gjøre den jobben, og de vurderingene, dersom noen andre har gjort det alt..  Det er vel litt av poenget her. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

TS

Sitat fra: Kristian O på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:08

2. Enkelt i bruk
3. Ikke skranglete

Jeg ville ikke vurdert noe annet enn Isofix.
BeSafe IZI funker greit, men benplassen foran blir litt liten for noen på 170cm + på langtur.
Uansett, ta med bilen til de som selger seter og få en ekspert til å hjelpe deg.

Sikkerheten til barna må uansett komme før alt annet  :o
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Hyperstress

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 20. desember 2013, klokken 00:35
Cybex Sirona - hands down!

Det så veldig interessant ut!

Er plassen foran ok, når bilsetet benyttes bakovervendt?
Når barnesetet ikke er i bruk, er det plass til å snu det i TMS, slik at det ikke er til hinder for setet foran?
Ser noen kommenterer at det ikke er høyt nok til å passe for 3-4 åringer, hva er dine/deres vurderinger ang det?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

MrDriveby

Sitat fra: Hyperstress på fredag 20. desember 2013, klokken 07:58
Sitat fra: 19quiz76 på fredag 20. desember 2013, klokken 00:35
Cybex Sirona - hands down!

Det så veldig interessant ut!

Er plassen foran ok, når bilsetet benyttes bakovervendt?
Når barnesetet ikke er i bruk, er det plass til å snu det i TMS, slik at det ikke er til hinder for setet foran?
Ser noen kommenterer at det ikke er høyt nok til å passe for 3-4 åringer, hva er dine/deres vurderinger ang det?

Sikringen er ganske kort i ryggen (50cm). Da er det ganske inviduelt om en 3-4 passer i det. De sa opptil 4 år
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

krish

Cybex Sirona - ingen tvil! Vi har hatt en 3,5-åring i BeSafe iZi Combi X3 Isofix i halvannen måned nå, og det var to hovedproblemer med det:
- Trangt for beina til kiden.
- Lavt tak gjorde det kronglete å sette han inn i setet.

Setet tok også plass fra passasjersetet foran, men det var ikke graverende. Nå har vi bytta til Cybex Solutions X-fix på han og det er jo en annen verden å ha et forovervent sete, og han er jo ca gammel nok til å sitte forovervent.

Planen var i utgangspunktet at minstejenta på 9 mnd skulle bytte til BeSafe-setet når hun ble stor nok, men nå selger vi det og har kjøpt Cybex Sirona i stedet. Det kan snus når vi skal ha henne inn og ut av bilen, slik at det lave Tesla-taket ikke blir i veien. Tror det blir en lettere hverdag, spesielt for kona. :)

kennethl

...

krister461

Sitat fra: krish på fredag 20. desember 2013, klokken 08:56
Cybex Sirona - ingen tvil! Vi har hatt en 3,5-åring i BeSafe iZi Combi X3 Isofix i halvannen måned nå, og det var to hovedproblemer med det:
- Trangt for beina til kiden.
- Lavt tak gjorde det kronglete å sette han inn i setet.
Ang første punkt: En 3,5-åring vil vel alltid ha det trangt for beine i et bakovervendt sete - uten at de nødvendigvis blir plaget av det. Er det grunn til å tro at Cybex Sirona er noe bedre på dette området?

blokhus

#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

krish

@krister461: I X-trail 2003-modell som vi solgte da vi fikk Teslaen hadde han det ikke trangt for beina, men i de fleste stasjonsvogner vil vel en 3,5-åring ha det trangt - men som du sier vil nok de fleste ikke plages av det. Når du gjør meg oppmerksom på det er det ikke sikkert noen andre bilseter er noe bedre på dette området, og Cybex Sirona er det definitivt ikke, men som jeg skrev var Cybex Sirona kjøpt inn til minstejenta, og ikke til 3,5-åringen.

Kanskje var jeg litt utydelig, sitter langt inn i programmeringsverdenen på jobb nå, så det gikk kanskje litt kjapt. :) I alle fall; hovedproblemet vårt var at taket på Teslaen bak er såpas lavt at spesielt kona mi slet med å få 3,5-åringen inn i BeSafe-setet. Derfor byttet vi til forovervent.

19quiz76

Her er plass til hele Babyjogger City Select i frunken på Model S - med ett sete. Bagdelen i tillegg har jeg ikke prøvd, men tviler på at det vil gå. Heldigvis er det noen liter lagring bak også, bør få plass i brønnen hvis man ikke har jump seats:

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cowboystrekk

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 13. februar 2014, klokken 15:00
Her er plass til hele Babyjogger City Select i frunken på Model S - med ett sete. Bagdelen i tillegg har jeg ikke prøvd, men tviler på at det vil gå. Heldigvis er det noen liter lagring bak også, bør få plass i brønnen hvis man ikke har jump seats:

Oi, den var liten. Du får jo plass til mer bagasje og. Når vi trykker inn OTH-vogna vår som er diger så er det kun plass til den!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA