Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av kjonix, torsdag 22. august 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

kjonix

På tidligere biler har jeg ofte hatt ett felgsett og 2 dekksett - vurderer det samme med TMS'en jeg får om 2 uker.

Pros:
- Billigere
- Fete hjul hele året
- Enklere lagring

Cons:
- 6-800 kroner 2 ganger i året for omlegging (men inkluderer alt så man slipper hjulbytte selv)
- Salt og is sliter på felgene
- Vinteregenskapene ikke optimale (men bor på Østlandet...)
- Annet????

glaserud

Hvis du har gjort slik før, så er vel svaret på annet: "Nei."

Dette har du kontroll på selv.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

kjonix

Nja, men på litt andre typer biler.
Regner med at noen har sterke synspunkter på dette.

Evt. er det andre som har samme planer?

leifarneb

Sitat fra: kjonix på fredag 16. august 2013, klokken 07:32
Nja, men på litt andre typer biler.
Regner med at noen har sterke synspunkter på dette.

Evt. er det andre som har samme planer?

Jeg vurderte det, men fant ut at man ikke finner nordiske vinterdekk i dimensjon 245/45/21.. bare kontinentale.

Da la jeg ballen død...

Wicky124

Har kjørt 2004 bmw 7serie på 22toms vinterdekk jeg og det gikk helt fint :)
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

Muffinman

Regner med at om man finner vinterdekk i riktig dimensjon og med riktige egenskaper bør dette gå helt fint så lenge man tar litt hensyn til at en slik felg er noe utsatt for skade.

Men stadig omlegging av dekk på samme felg vil nok dessverre sette sine spor på selve felgen. Det er det aller største ankepunktet mitt mot en slik løsning.

kjonix

Noen som har gjort litt research på vinterdekk i 21"?
Pris, type, forhandler?

Kallagtunet

Morten Sandvik

Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

Amper

og du slipper unna med et sett tpms sensorer også.. og kjører du litt aktivt og trenger nye dekk hver sesong er det jo bare plug & play..  :o 
P85D :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA