Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av kjølholdt, torsdag 22. august 2013, klokken 22:16

« forrige - neste »

Milzit

For de fleste (med 230 V IT) så er det snakk om å få satt opp en blå 32A enfase kontakt  (gjerne med ledning godkjent for 3-fase hvis det kommer mulighet for vegglader senere) Dette er så enkelt at jeg tror du får det rimeligere hvis legger ut anbud selv eller ringer rundt vs. en "tesla anbefalt" elektriker.

joern100

Har fått tilbud på 37' på transformator og Salto i felles garasje fra Sønnico. Skal være priser godkjent av tesla... Dropper transformator og Salto, håper på vegglader fra Tesla og transformator dersom det trengs senere
Solgt Tesla S60

frekri

Jeg har fått tilbud fra Sønnico som er samarbeidspartner til Tesla. Tilbudet er for TN 400v, men det viser seg at jeg har IT 240V nett, så jeg er ikke i mål ennå.

Tilbudet:
TN 400v
32A ladesikring
Salto lader(4950,-)
Salto kabel(1500,-)
Ekstra kabel(5000,-)
Est. ladetid 3,9

26 000,-
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Roger (NO)

Sitat fra: Elektriske_Jan på fredag 16. august 2013, klokken 09:15
Jeg bestilte bil hos Tesla her i Trondheim, og de sa jeg skulle bli kontaktet av elektrikker i nærmeste fremtid for en gjennomgang og pristilbud. Noen som vet noe rundt dette - og ev. når det vil skje...?

Kan ringe Sønnico selv på 815TESLA...

gbzdoc

Sitat fra: HendrikF på fredag 16. august 2013, klokken 09:53
Er det noen som vet om man kan få en boks med ledning til å stikke rett inn i bilen? Har kjørt elbil Imiev i 2.5 år, og det er litt pes å ta ut kabelen av bagasjerommet hele tiden.
Noe a la HP charger som ligger ute på am sidene?

Sjekk med Salto, de er veldig flinke på lading av Tesla (+ alle andre elbiler) og har flere løsninger du kan velge mellom. :-)

OleJA

Jeg bestilte bil hos Tesla her i Trondheim, og de sa jeg skulle bli kontaktet av elektrikker i nærmeste fremtid for en gjennomgang og pristilbud. Noen som vet noe rundt dette - og ev. når det vil skje...?

Ble kontaktet av Sønnico igår - dvs 2 uker etter at jeg fikk bilen. :o Hadde selvfølgelig ordnet med en annen (og kjappere) elektrikker lenge før det ???
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

kjelsås1978

Bumper denne:)

Noen som vet pris på å installere ny 32A sikring med ca 20 m ledning ut på parkeringsplass (230 V IT). Tenker da 3-fase ledning for fremtiden og 32A blå 1-fase kontakt. Bor i Oslo. Noen her på forumet som kan anbefale elektriker eller er elektriker og som vil hjelpe meg med installasjonen:)

tho

Har noen av dere fått gjort denne type installasjon i borettslag? I isåfall hvilken pris fikk dere? Jeg har fått styret på gli om å installere egen kurs til min plass i parkeringskjelleren. Men jeg må nok betale det meste selv. Men hvis jeg først skal gjøre det tror jeg vil gå for 32A 400V med Type 2 stasjon. Jeg vil tippe det er omtrent 20m med kabel bort til min plass fra hovedfordeling kabelgate så å si hele veien. Regner med prisen blir helt hinsides siden jeg tipper dette er første installasjon i Kristiansand av denne typen. Skal få tilbud i løpet av februar tenker jeg.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

nofuelno

Sitat fra: kjelsås1978 på lørdag 01. februar 2014, klokken 23:22

Noen som vet pris på å installere ny 32A sikring med ca 20 m ledning ut på parkeringsplass (230 V IT). Tenker da 3-fase ledning for fremtiden og 32A blå 1-fase kontakt. Bor i Oslo. Noen her på forumet som kan anbefale elektriker eller er elektriker og som vil hjelpe meg med installasjonen:)
Hei, kan sende en elektrikker på befaring uten kostnad. Send en pm, så setter vi opp en tid.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

kjelsås1978

Sitat fra: nofuelno på søndag 02. februar 2014, klokken 02:07
Sitat fra: kjelsås1978 på lørdag 01. februar 2014, klokken 23:22

Hei, kan sende en elektrikker på befaring uten kostnad. Send en pm, så setter vi opp en tid.
Takk.
Andre med tips?

kennethl

Sitat fra: OleJA på fredag 27. september 2013, klokken 09:44

Ble kontaktet av Sønnico igår - dvs 2 uker etter at jeg fikk bilen. :o Hadde selvfølgelig ordnet med en annen (og kjappere) elektrikker lenge før det ???

Jeg ba om å bli kontaktet via Tesla angående dette i november :) sitter og venter ennå... Fantastisk. Uansett har vi fått tilbud fra en annen, noe som kostet ca. 10k 32a enfas, inkl. Litt annet.

Knut Øygard

Jeg bad et elektrikerfirma som jobber med oppgradering av elanlegget i mitt borettslag om pris på følgende opplegg i fellesgaresjen der jeg bor:
-32A sikring i eksisterende sikringsskap
-31 m kabel lagt i betongtak frem til min parkeringsplass
-kWh-måler (i serie med eksisterende) ved min parkeringsplass
-Blå 32A enfas CEE-stikk
Prisoverslag: 35750 kr inkl mva.

UAKTUELT!!! Det er vel ca 3 ganger den prisen jeg hadde forventa!
Her må jeg nok prøve å finne en annen løsning...

Er det urimelig å tro at man kan få dette til for 10-15000? I følge installatøren kosta bare kabelen 13000 kr og han kunne dessverre ikke "gi bort deler" som han sa... Er det virkelig så dyrt? Jeg spurte ikke hva slags kabel det var men det bør vel holde med 3x6mm2?
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

OleJA

Det er helt vanlig med 3-400% påslag på elektromateriell dersom du kjøper fra elektrikkeren. Skaff kabel og CEE stikk selv fra f.eks Elektroimportøren. Jeg betalte drøyt 3.000,- for 35m kabel (3fase 10mm2), kontakter og sikring. Da kom selve installasjonen inkl litt stifter og småting på 4.500,-, var vel ca 3 timers arbeid pluss kjøring. Dvs. 8Kkr komplett.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

cairnz

Sitat fra: OleJA på søndag 02. februar 2014, klokken 15:43
Det er helt vanlig med 3-400% påslag på elektromateriell dersom du kjøper fra elektrikkeren. Skaff kabel og CEE stikk selv fra f.eks Elektroimportøren. Jeg betalte drøyt 3.000,- for 35m kabel (3fase 10mm2), kontakter og sikring. Da kom selve installasjonen inkl litt stifter og småting på 4.500,-, var vel ca 3 timers arbeid pluss kjøring. Dvs. 8Kkr komplett.

Et par år siden ble jeg fakturert 98,- eks mva pr. meter for Nexans installasjonskabel.. innpris er 13,-
Elbilist

kjelsås1978

Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 15:53
Sitat fra: OleJA på søndag 02. februar 2014, klokken 15:43

Et par år siden ble jeg fakturert 98,- eks mva pr. meter for Nexans installasjonskabel.. innpris er 13,-
:o

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA