Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av Gusse, torsdag 22. august 2013, klokken 17:23

« forrige - neste »

Zneip

Sitat fra: TW838 på fredag 16. august 2013, klokken 07:09
Jeg har sendt mail til EV Power med spørsmål om betalingsmuligheter uten abonnement på mandag, men ikke fått noe svar så langt.

EV Power har en totalt HÅPLØS betalingsmodell. Ikke rart den nye chademo-laderen på Gråmyra i Levanger "alltid" står ubrukt. Infrastrukturen for hurtiglading i Norge er i det hele tatt veldig fragmentert. Mange ulike selskaper med hver sin idé om hvordan de skal ta betalt for tjenesten.  I grunn skjønner jeg ikke hvorfor de baserer seg på abonnementsløsninger? De burde få øynene opp for at det nå har kommet biler med lang rekkevidde,  som ikke bare surrer rundt i den byen der selskapene har satt opp sine hurtigladere. F.eks: hvis jeg skal kjøre til Bergen og oppholde meg der noen dager etter å ha investert i den fremtidige  chademoadapteren - hvorfor skulle jeg da ikke kunne hurtiglade ved hjelp av et bankkort de dagene jeg befant meg der? Å tegne et abonnement for noen få dager er ingen god løsning...

Ladenorge - foren eder!!! 

P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

OddB

Sitat fra: Zneip på fredag 16. august 2013, klokken 18:15

Sitat fra: TW838 link=topic=8809.msg1#msg1 date=13766297ne 82
Jeg har sendt mail til EV Power med spørsmål om betalingsmuligheter uten abonnement på mandag, men ikke fått noe svar så langt.

EV Power har en totalt HÅPLØS betalingsmodell. Ikke rart den nye chademo-laderen på Gråmyra i Levanger "alltid" står ubrukt. Infrastrukturen for hurtiglading i Norge er i det hele tatt veldig fragmentert. Mange ulike selskaper med hver sin idé om hvordan de skal ta betalt for tjenesten.  I grunn skjønner jeg ikke hvorfor de baserer seg på abonnementsløsninger? De burde få øynene opp for at det nå har kommet biler med lang rekkevidde,  som ikke bare surrer rundt i den byen der selskapene har satt opp sine hurtigladere. F.eks: hvis jeg skal kjøre til Bergen og oppholde meg der noen dager etter å ha investert i den fremtidige  chademoadapteren - hvorfor skulle jeg da ikke kunne hurtiglade ved hjelp av et bankkort de dagene jeg befant meg der? Å tegne et abonnement for noen få dager er ingen god løsning...

Ladenorge - foren eder!!! 

P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
[/quote
+1
Nest etter rekkeviddeproblemer er dette rotet det største hinderet for utbredelsen ab el-biler. Pionertiden er over. Nå må myndigheteta grep
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cowboystrekk

Zneip: bor på levanger og har brukt den såvidt i jobbsammenheng med leaf. Greit når du har rfid, men idiotisk ellers ja. Sendte mail jeg og uten å få svar. Har du fått din bil? Så en rød p85+ idag i sentrum. Aner ikke hvem det er, men iflge zeemap har minst 5 i levanger og omegn bestilt...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gladtrd

Sitat fra: taraquin på fredag 23. august 2013, klokken 21:08
Zneip: bor på levanger og har brukt den såvidt i jobbsammenheng med leaf. Greit når du har rfid, men idiotisk ellers ja. Sendte mail jeg og uten å få svar. Har du fått din bil? Så en rød p85+ idag i sentrum. Aner ikke hvem det er, men iflge zeemap har minst 5 i levanger og omegn bestilt...

Den Signatur-røde P85+ er nok den første Model S som ble levert i Trondheim. Han som dagpendlet mellom Trondheim og Levanger med Roadster tidligere...?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Cowboystrekk

Sitat fra: Gladtrd på fredag 23. august 2013, klokken 21:21

Den Signatur-røde P85+ er nok den første Model S som ble levert i Trondheim. Han som dagpendlet mellom Trondheim og Levanger med Roadster tidligere...?
Aha, aldri sett roadsteren før, han kjørte ut fra sentrum og rett opp i et boligfelt så antok det måtte være en Levangermann :)

Zneip

Var nok ikke meg det nei - får ikke min før sent i oktober, kanskje november (originalt sept/okt). Du får se etter en perlehvit en med sort tak en gang i løpet av vinteren - da er det trolig meg :)
Nord Trøndelag | X90D

Cowboystrekk

Så nå at det stod hvit i signaturen. Mulig du blir den første som får sin her?

Frodebo

Jeg kjører mye mellom Trh og Levanger, så fra januar av kan du jo også trene deg i å se forskjellen mellom perlehvit og vanlig hvit  :D
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Cowboystrekk

Tror jeg kommer til å fokusere mest på min egne sølvfarga julegave ;) men blir vell nysjerrig når jeg ser din og!

Charlie

Blir nok en perlehvit og panorame til i Levanger, men først i desember, så det blir julegaven i år.

Cowboystrekk

Har dere levangsbygg zeemappa dere? Ser det står oppført 4 i tillegg til min allerede... kan hende det blir mye tesla her!

GisleH

Hei

Ser at siste innlegg på denne tråden var i august 2013, så jeg blåser liv i den og håper situasjonen har blitt noe bedre:

Jeg skal til Levanger en tur i påsken (fra Drammen). Det er 27 mil fra nærmeste superlader (Dombås).  Hurtigladerkartet ser ikke ut til å ha fått flere Type 2 ladepunkter, men er det noen som vet om en god løsning?

Har følgende muligheter med i bilen:
Type 2 - type 2 kabel (400V, 32A, 22 kW)
Rødt adapter til Tesla mobilladeren (400V, 16A, 11 kW)
Blått adapter til Tesla mobilladeren (230V, 32A, 7,4 kW)
Standard plugg til Tesla mobilladeren (230V, 13A, 3 kW)

:)
Tesla Model S P85 siden 03.03.14 (P24070)

Cowboystrekk

Du har vell stort sett bare ladekameratene og Tesla Lade som har brukbare løsninger.

Rawen76

Jeg skal kjøre fra Moss til Levanger etter påske og er også interessert i type 2 ladere, evt blått eller rødt stikk.
Ser at lade nå kartet er dårlig oppdatert der det har kommet nye løsninger på en lokasjon hvor det har vært kun en annen type tidligere. Et eksempel er vestby hvor kartet kun viser chademo. Var innom for noen dager siden og tilta og nå kunne du lade med type 2 og css i tilleg. Var også et rødt 16A 3-fas uttak der.
Noen som vet om jeg når frem til levanger hvis jeg lader fullt på Lillehammer, men dropper å lade på Dombås ?
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

OleJA

Sitat fra: Rawen76 på søndag 06. april 2014, klokken 22:46
Jeg skal kjøre fra Moss til Levanger etter påske og er også interessert i type 2 ladere, evt blått eller rødt stikk.
.....
Noen som vet om jeg når frem til levanger hvis jeg lader fullt på Lillehammer, men dropper å lade på Dombås ?
Tror det blir litt vel spennende. Jeg hadde nok heller ladet litt på Lillehammer, slik at jeg når Dombås med margin, og heller ladet tilnærmet fullt der.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA