Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av Gusse, torsdag 22. august 2013, klokken 17:23

« forrige - neste »

Gusse

Noen som vet?
Sjekket noen ladere ved NSB i Steinkjer, men det var type 1:-/

ArneS

#1
Sitat fra: Gusse på torsdag 15. august 2013, klokken 18:45
Noen som vet?
Sjekket noen ladere ved NSB i Steinkjer, men det var type 1:-/

EV Power sin hurtiglader i Orkanger har CHAdeMO, 50kW og Type 2 Mode 3, 22kW. Du må ha en type 2 til type 2 kabel med for AC uttaket på denne.
Se hurtigladekartet eller evpower.no
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Gusse

Sitat fra: ArneS på torsdag 15. august 2013, klokken 19:08
Sitat fra: Gusse på torsdag 15. august 2013, klokken 18:45
Noen som vet?
Sjekket noen ladere ved NSB i Steinkjer, men det var type 1:-/

EV Power sin hurtiglader i Orkanger har CHAdeMO, 50kW og Type 2 Mode 3, 22kW. Du må ha en type 2 til type 2 kabel med for AC uttaket på denne.
Se hurtigladekartet eller evpower.no

Hva med NORD-Trøndelag?

OleJA

Er det noen som har forslag til en grei plass å få kjøpt type2 ladekabel til Model S?. Sjekket litt selv på nettet, men gikk helt i surr i alle variantene som finnes ???
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Oreo

Sitat fra: ArneS på torsdag 15. august 2013, klokken 19:08
EV Power sin hurtiglader i Orkanger har CHAdeMO, 50kW og Type 2 Mode 3, 22kW. Du må ha en type 2 til type 2 kabel med for AC uttaket på denne.
Se hurtigladekartet eller evpower.no
Ojoj, er den 22kW på samme plass som CHAdeMO laderen utenfor Rema1000? Hvilken betalingsløsning er det som gjelder for denne?

Jeg planlegger en tur til Kolvereid i høst og kunne godt tenkt meg å vite litt om lademuligheter i NORD Trøndelag også.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

ArneS

Sitat fra: Oreo på fredag 16. august 2013, klokken 00:08
Sitat fra: ArneS på torsdag 15. august 2013, klokken 19:08
EV Power sin hurtiglader i Orkanger har CHAdeMO, 50kW og Type 2 Mode 3, 22kW. Du må ha en type 2 til type 2 kabel med for AC uttaket på denne.
Se hurtigladekartet eller evpower.no
Ojoj, er den 22kW på samme plass som CHAdeMO laderen utenfor Rema1000? Hvilken betalingsløsning er det som gjelder for denne?

Jeg planlegger en tur til Kolvereid i høst og kunne godt tenkt meg å vite litt om lademuligheter i NORD Trøndelag også.

Det står litt om betaling på nettsiden til EV Power. Tror det er basert på abonnement men sikkert mulig å få betalt via sms/klippekort og.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

TW838

Sitat fra: ArneS på fredag 16. august 2013, klokken 00:21
Det står litt om betaling på nettsiden til EV Power. Tror det er basert på abonnement men sikkert mulig å få betalt via sms/klippekort og.
Jeg har sendt mail til EV Power med spørsmål om betalingsmuligheter uten abonnement på mandag, men ikke fått noe svar så langt.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Cowboystrekk

Sist jeg sjekka EV-power hadde de ei møkkaløsning med chip (bare abonnement), men du kunne ringe for å låse opp og betale 100,- for 10 min, dvs i bestefall 4 mil for 100,- med TMS. At ikke flere kan innføre automater med visa-kort og minuttbetaling er elendig synes jeg. Løsningen et selskap lenger sør i landet har med 2,50,- i minuttet synes jeg er veldig smart. 100,- for 15-20 mils rekkevidde er slett ikke så verst.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gusse

...men så var det spørsmålet om Type 2 i NORD Trøndelag :P
Ev. planer for utbygging?

OddB

#9
Ja nå starter det... hele bransjen og myndighetene er iferd med å bli tatt på senga...
Jeg kjenner noen som kanskje kunne tenke seg å sette opp en ladestasjon i Nord-Trøndelag.
De mest kostnadseffektive ladeløsningene er vel kanskje en 400/16A standard kontakt som kan installeres for noen hundrelapper, og en type 2 22kW AC lader ?

Hva ville det koste å sette opp en 22kW ladestolpe ?
Hvilke støtteordninger finnes det ?

Det er nok mange veikroer etc som kunne tenke seg å legge litt penger i slikt  når de skjønner at det er et marked for dem...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OleJA

Sitat fra: taraquin på fredag 16. august 2013, klokken 10:49
Sist jeg sjekka EV-power hadde de ei møkkaløsning med chip (bare abonnement), men du kunne ringe for å låse opp og betale 100,- for 10 min, dvs i bestefall 4 mil for 100,- med TMS. At ikke flere kan innføre automater med visa-kort og minuttbetaling er elendig synes jeg. Løsningen et selskap lenger sør i landet har med 2,50,- i minuttet synes jeg er veldig smart. 100,- for 15-20 mils rekkevidde er slett ikke så verst.
100,- for 10min, eller 2.50 i minuttet er kanskje greie priser for Chademo lading, men synes det var fryktelig dyrt dersom det er samme prisen for bruk av type2 pluggen. Da må man lade i 1 time for å få 10 mils rekkevidde til den nette sum av hhv 600,- eller 150,-.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

OddB

Sitat fra: OleJA på fredag 16. august 2013, klokken 14:14
Sitat fra: taraquin på fredag 16. august 2013, klokken 10:49
Sist jeg sjekka EV-power hadde de ei møkkaløsning med chip (bare abonnement), men du kunne ringe for å låse opp og betale 100,- for 10 min, dvs i bestefall 4 mil for 100,- med TMS. At ikke flere kan innføre automater med visa-kort og minuttbetaling er elendig synes jeg. Løsningen et selskap lenger sør i landet har med 2,50,- i minuttet synes jeg er veldig smart. 100,- for 15-20 mils rekkevidde er slett ikke så verst.
100,- for 10min, eller 2.50 i minuttet er kanskje greie priser for Chademo lading, men synes det var fryktelig dyrt dersom det er samme prisen for bruk av type2 pluggen. Da må man lade i 1 time for å få 10 mils rekkevidde til den nette sum av hhv 600,- eller 150,-.
Dette viser jo hvor håpløs slike prissettinger er.. Skal vi først gå for slike løsninger stemmer jeg for fastpris pr lading, og sørge for å møte opp med en bunnskrapa Model S og god tid ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Gladtrd

Det står en lader ved Steinkjer Bil nede ved Jektbyen (mot fjorden for AMFI Steinkjer). Litt usikker hvilken type dette er, samt at NTE har nok Schuko-lader utenfor Hovedkontoret.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

OddB

Sitat fra: Gladtrd på fredag 16. august 2013, klokken 14:27
Det står en lader ved Steinkjer Bil nede ved Jektbyen (mot fjorden for AMFI Steinkjer). Litt usikker hvilken type dette er, samt at NTE har nok Schuko-lader utenfor Hovedkontoret.
Ikke mulig å bruke på en Tesla pt. og ikke godt å vite hvordan man skal betale heller...

Sitat Hurtigladekartet..:

Steinkjer Bil Hurtigladestasjon
Fjordgata 9, 7714 Steinkjer
Ant ladepunkt: 1
Fordeling:
1 stk CHAdeMO (Hurtig DC).

Makstid: 1 timer Sted: Gateplan
Åpen24t: Ja Tilgang: Betaling
Tilgjengelighet: Offentlig   
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Gusse

Sitat fra: Gladtrd på fredag 16. august 2013, klokken 14:27
Det står en lader ved Steinkjer Bil nede ved Jektbyen (mot fjorden for AMFI Steinkjer). Litt usikker hvilken type dette er, samt at NTE har nok Schuko-lader utenfor Hovedkontoret.

Tror det er CHadeMO lader utenfor Steinkjer Bil.
EV-Power skulle vist sette opp en der, mener de leverer CHAdeMO.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA