Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av Gusse, torsdag 22. august 2013, klokken 17:23

« forrige - neste »

Gusse

Noen som vet?
Sjekket noen ladere ved NSB i Steinkjer, men det var type 1:-/

ArneS

Sitat fra: Gusse på torsdag 15. august 2013, klokken 18:45
Noen som vet?

EV Power sin hurtiglader i Orkanger har CHAdeMO, 50kW og Type 2 Mode 3, 22kW. Du må ha en type 2 til type 2 kabel med for AC uttaket på denne.
Se hurtigladekartet eller evpower.no
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Gusse

Sitat fra: ArneS på torsdag 15. august 2013, klokken 19:08
Sitat fra: Gusse på torsdag 15. august 2013, klokken 18:45
Noen som vet?

EV Power sin hurtiglader i Orkanger har CHAdeMO, 50kW og Type 2 Mode 3, 22kW. Du må ha en type 2 til type 2 kabel med for AC uttaket på denne.

Hva med NORD-Trøndelag?

OleJA

Er det noen som har forslag til en grei plass å få kjøpt type2 ladekabel til Model S?. Sjekket litt selv på nettet, men gikk helt i surr i alle variantene som finnes ???
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Oreo

Ojoj, er den 22kW på samme plass som CHAdeMO laderen utenfor Rema1000? Hvilken betalingsløsning er det som gjelder for denne?

Jeg planlegger en tur til Kolvereid i høst og kunne godt tenkt meg å vite litt om lademuligheter i NORD Trøndelag også.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

ArneS

Sitat fra: Oreo på fredag 16. august 2013, klokken 00:08
Ojoj, er den 22kW på samme plass som CHAdeMO laderen utenfor Rema1000? Hvilken betalingsløsning er det som gjelder for denne?

Jeg planlegger en tur til Kolvereid i høst og kunne godt tenkt meg å vite litt om lademuligheter i NORD Trøndelag også.

Det står litt om betaling på nettsiden til EV Power. Tror det er basert på abonnement men sikkert mulig å få betalt via sms/klippekort og.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

TW838

Sitat fra: ArneS på fredag 16. august 2013, klokken 00:21
Det står litt om betaling på nettsiden til EV Power. Tror det er basert på abonnement men sikkert mulig å få betalt via sms/klippekort og.
Jeg har sendt mail til EV Power med spørsmål om betalingsmuligheter uten abonnement på mandag, men ikke fått noe svar så langt.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Cowboystrekk

Sist jeg sjekka EV-power hadde de ei møkkaløsning med chip (bare abonnement), men du kunne ringe for å låse opp og betale 100,- for 10 min, dvs i bestefall 4 mil for 100,- med TMS. At ikke flere kan innføre automater med visa-kort og minuttbetaling er elendig synes jeg. Løsningen et selskap lenger sør i landet har med 2,50,- i minuttet synes jeg er veldig smart. 100,- for 15-20 mils rekkevidde er slett ikke så verst.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gusse

...men så var det spørsmålet om Type 2 i NORD Trøndelag :P
Ev. planer for utbygging?

OddB

Ja nå starter det... hele bransjen og myndighetene er iferd med å bli tatt på senga...
Jeg kjenner noen som kanskje kunne tenke seg å sette opp en ladestasjon i Nord-Trøndelag.
De mest kostnadseffektive ladeløsningene er vel kanskje en 400/16A standard kontakt som kan installeres for noen hundrelapper, og en type 2 22kW AC lader ?

Hva ville det koste å sette opp en 22kW ladestolpe ?
Hvilke støtteordninger finnes det ?

Det er nok mange veikroer etc som kunne tenke seg å legge litt penger i slikt  når de skjønner at det er et marked for dem...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OleJA

Sitat fra: taraquin på fredag 16. august 2013, klokken 10:49
Sist jeg sjekka EV-power hadde de ei møkkaløsning med chip (bare abonnement), men du kunne ringe for å låse opp og betale 100,- for 10 min, dvs i bestefall 4 mil for 100,- med TMS. At ikke flere kan innføre automater med visa-kort og minuttbetaling er elendig synes jeg. Løsningen et selskap lenger sør i landet har med 2,50,- i minuttet synes jeg er veldig smart. 100,- for 15-20 mils rekkevidde er slett ikke så verst.
100,- for 10min, eller 2.50 i minuttet er kanskje greie priser for Chademo lading, men synes det var fryktelig dyrt dersom det er samme prisen for bruk av type2 pluggen. Da må man lade i 1 time for å få 10 mils rekkevidde til den nette sum av hhv 600,- eller 150,-.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

OddB

Sitat fra: OleJA på fredag 16. august 2013, klokken 14:14
Sitat fra: taraquin på fredag 16. august 2013, klokken 10:49
100,- for 10min, eller 2.50 i minuttet er kanskje greie priser for Chademo lading, men synes det var fryktelig dyrt dersom det er samme prisen for bruk av type2 pluggen. Da må man lade i 1 time for å få 10 mils rekkevidde til den nette sum av hhv 600,- eller 150,-.
Dette viser jo hvor håpløs slike prissettinger er.. Skal vi først gå for slike løsninger stemmer jeg for fastpris pr lading, og sørge for å møte opp med en bunnskrapa Model S og god tid ;)

Gladtrd

Det står en lader ved Steinkjer Bil nede ved Jektbyen (mot fjorden for AMFI Steinkjer). Litt usikker hvilken type dette er, samt at NTE har nok Schuko-lader utenfor Hovedkontoret.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

OddB

Sitat fra: Gladtrd på fredag 16. august 2013, klokken 14:27
Det står en lader ved Steinkjer Bil nede ved Jektbyen (mot fjorden for AMFI Steinkjer). Litt usikker hvilken type dette er, samt at NTE har nok Schuko-lader utenfor Hovedkontoret.
Ikke mulig å bruke på en Tesla pt. og ikke godt å vite hvordan man skal betale heller...

Sitat Hurtigladekartet..:

Steinkjer Bil Hurtigladestasjon
Fjordgata 9, 7714 Steinkjer
Ant ladepunkt: 1
Fordeling:
1 stk CHAdeMO (Hurtig DC).

Makstid: 1 timer Sted: Gateplan
Åpen24t: Ja Tilgang: Betaling
Tilgjengelighet: Offentlig   

Gusse

Sitat fra: Gladtrd på fredag 16. august 2013, klokken 14:27

Tror det er CHadeMO lader utenfor Steinkjer Bil.
EV-Power skulle vist sette opp en der, mener de leverer CHAdeMO.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA