Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av HABEL, torsdag 22. august 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

HABEL

Og jeg er fornøyd med å ha bestilt P85.    ;D

Fikk forøvrig hyggelig mail fra Tesla i dag:

God ettermiddag!

Etter hva jeg forstår så er bilen faktisk ferdig produsert, statusoppdateringene på MyTesla er ikke helt nøyaktige, så det kan derfor være vanskelig å anslå levering basert på denne statusen. Kan love deg at en rein Performance bil er det jeg ville anbefalt da den er noe mer allsidig enn Perf Plus.

Etter hva jeg kan se herfra så blir det levering mot slutten av September, du har et oppgitt leveransevindu fra den 22. Sept til 6. Okt så da blir du kontaktet i løpet av September for å arrangere dette og fastsette dato for din leveranse,

God helg!


Indeed, God Helg!
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Øyvind.h

Tror alle blir fornøyd med det de har valgt. Bilen er jo fantastisk, både med og uten plusser og perfer! God helg! 8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

HABEL

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 19:16
Tror alle blir fornøyd med det de har valgt. Bilen er jo fantastisk, både med og uten plusser og perfer! God helg! 8)

KUDOS   8)
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Kristian

Nå er det endel som har fått bilene sine, både med og uten +. Er det mulig å få noe innput? Spesielt interessant fra noen pluss eiere selvfølgelig. Har selv, etter mye tvil, bestilt pluss, men er enda ikke overbevist.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

takktakk

Sitat fra: Kristian på lørdag 24. august 2013, klokken 08:51
Nå er det endel som har fått bilene sine, både med og uten +. Er det mulig å få noe innput? Spesielt interessant fra noen pluss eiere selvfølgelig. Har selv, etter mye tvil, bestilt pluss, men er enda ikke overbevist.

+1
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

PAS

Kun henting av bil og noen korte prøveturer med lit akselerasjon. Da forsvant fort kW  og nå står den og hviler og lader i garasjen med langsom 220ladning.  Ligger fantastisk på veien og tar svinger (på god asfalt) vidunderlig. Noe mere hjulststøy med 21 tommer Michelen Sport når man kommer opp i hastighet enn det jeg kan huske fra den korte prøveturen med 19 tommer all year i fjor. Men samtidig noe mere stabil .  Akselerasjon er som tidligere beskrevet noe som gir umiddelbar bakoversveis, men når man har opplevd det noen ggr tenker man energi og kjører mykt. Greit å vite at ressursene er der om man trenger dem. Har full pakke med 85+, tror ikke jeg hadde merket mye forskjell med "vanlig"
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

HABEL

#66
Jeg har fått flere hint fra bekjente i utlandet, samt skriverier om dette her & der, om at P85 er litt raskere på 0-100 enn det biler med pluss pakke er.

Noe som kanskje bl.a. denne testen av P85+ kan tilsi, her ble 0-100 km/t målt til 4,6 sek.: (Gå til 04:21 i videoen):



Tester som jeg så langt har sett hvor bilen har blitt målt til 3,9 til 4,2 sek. har alle vært gjort av P85.

Kanskje dette kunne vært testet av noen som allerede har fått leveranse av bil?



Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Amoss

Sitat fra: HABEL på mandag 09. september 2013, klokken 14:36
Tester som jeg så langt har sett hvor bilen har blitt målt til 3,9 til 4,2 sek. har alle vært gjort av P85.

Den på 3,9 sek. (i alle fall den første, dersom flere har kommet til samme tall) var med E. Musk sin egen bil som var test-(om-)bygget til P+, med bla. bredere dekk bak. Se på det som en P+ prototype, men hvor omfattende disse ombyggingene var vet jeg ikke. Testen var dessuten med 1 fot (?) rollout, altså ikke fra stillestående.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

HABEL

Sitat fra: Amoss på mandag 09. september 2013, klokken 16:51
Sitat fra: HABEL på mandag 09. september 2013, klokken 14:36
Tester som jeg så langt har sett hvor bilen har blitt målt til 3,9 til 4,2 sek. har alle vært gjort av P85.

Den på 3,9 sek. (i alle fall den første, dersom flere har kommet til samme tall) var med E. Musk sin egen bil som var test-(om-)bygget til P+, med bla. bredere dekk bak. Se på det som en P+ prototype, men hvor omfattende disse ombyggingene var vet jeg ikke. Testen var dessuten med 1 fot (?) rollout, altså ikke fra stillestående.

Det er mulig at ELon's bil var den første, jeg er mer interessert i std. production cars.

Her er i alle fall to med P85, som viser 3,9 / 4,0 sek., det finnes flere. Det er riktignok 0-60 mph, som jo "kun" tilsvarer 0-96,56 km/t   ;)

0-60 4.0 sek:



0-60 3.9 sek:



Derimot er de testene jeg har sett av P85+ (f.eks. den over mot Aston Martin Rapide) alle noe langsommere.

Eneste måten å få et reelt svar på om P85 med + er raskere/langsomere en en P85 er vel å teste selv...    :)



Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Amoss

Sitat fra: HABEL på mandag 09. september 2013, klokken 17:32
Det er mulig at ELon's bil var den første, jeg er mer interessert i std. production cars.

Her er i alle fall to med P85, som viser 3,9 / 4,0 sek., det finnes flere. Det er riktignok 0-60 mph, som jo "kun" tilsvarer 0-96,56 km/t   ;)

0-60 4.0 sek:

...

0-60 3.9 sek:

...


Takk, hadde ikke sett disse :)

Den testen jeg viste til er denne: http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1208_2012_tesla_model_s_test_and_range_verification/

Det kommer der klart frem at det er Musk's egen bil de tester, men ikke at den er "P+ prototype", men det så jeg i en annen test fra samme tid, der den var spesifisert med de bredere bakdekkene. Ble i artikkelen omtalt som at den var "test-utstyrt som en kommende sport-versjon utgave av Model S" eller noe slikt. (P+ var på den tiden ett ukjent begrep).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

HABEL

Sitat fra: Amoss på mandag 09. september 2013, klokken 18:01

Takk, hadde ikke sett disse :)

Den testen jeg viste til er denne: http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1208_2012_tesla_model_s_test_and_range_verification/

Det kommer der klart frem at det er Musk's egen bil de tester, men ikke at den er "P+ prototype", men det så jeg i en annen test fra samme tid, der den var spesifisert med de bredere bakdekkene. Ble i artikkelen omtalt som at den var "test-utstyrt som en kommende sport-versjon utgave av Model,  S" eller noe slikt. (P+ var på den tiden ett ukjent begrep).



Indeed.

Eneste måten å få et reelt svar på er nok å sette opp en test (på bane). Vel, for den som synes slikt er interessant...    :)

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Milzit

De 3,9 tidene som har vært oppgitt i tester har vel vært tider med rollout?

HABEL

Sitat fra: Milzit på mandag 09. september 2013, klokken 19:26
De 3,9 tidene som har vært oppgitt i tester har vel vært tider med rollout?

Ikke som jeg er bekjent. Men alle tider rundt 3,9 til 4,2 ser ut til kun å være utført med P85, dvs uten plus pakke
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

ohh

Sitat fra: Milzit på mandag 09. september 2013, klokken 19:26
De 3,9 tidene som har vært oppgitt i tester har vel vært tider med rollout?
Ja
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Milzit


Sitat fra: HABEL på mandag 09. september 2013, klokken 19:36
Sitat fra: Milzit på mandag 09. september 2013, klokken 19:26
De 3,9 tidene som har vært oppgitt i tester har vel vært tider med rollout?

Ikke som jeg er bekjent. Men alle tider rundt 3,9 til 4,2 ser ut til kun å være utført med P85, dvs uten plus pakke
Så jeg må prøve selv mener du?:-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA