Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av HABEL, torsdag 22. august 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

HABEL

Sitat fra: Milzit på mandag 09. september 2013, klokken 19:39

Sitat fra: HABEL på mandag 09. september 2013, klokken 19:36
Sitat fra: Milzit på mandag 09. september 2013, klokken 19:26
De 3,9 tidene som har vært oppgitt i tester har vel vært tider med rollout?

Ikke som jeg er bekjent. Men alle tider rundt 3,9 til 4,2 ser ut til kun å være utført med P85, dvs uten plus pakke
Så jeg må prøve selv mener du?:-)

Why not? Men da må du nok låne noe a la Racelogic VBOX for å kunne få en korrekt måling!  :)
Se slutten av 3.9 videoen over.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Milzit

#76
Sitat fra: HABEL på mandag 09. september 2013, klokken 19:48
Sitat fra: Milzit på mandag 09. september 2013, klokken 19:39

Sitat fra: HABEL på mandag 09. september 2013, klokken 19:36
Sitat fra: Milzit på mandag 09. september 2013, klokken 19:26
De 3,9 tidene som har vært oppgitt i tester har vel vært tider med rollout?

Ikke som jeg er bekjent. Men alle tider rundt 3,9 til 4,2 ser ut til kun å være utført med P85, dvs uten plus pakke
Så jeg må prøve selv mener du?:-)

Why not? Men da må du nok låne noe a la Racelogic VBOX for å kunne få en korrekt måling!  :)
Se slutten av 3.9 videoen over.
Jeg har ikke hørt på videoen, men den sier vel ikke noe om 1 feet rollout er skrudd av på VBOXen? Jeg tror den står på default.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe en egen boks for dette, men hva med en iPhone app?

http://hunter.pairsite.com/gmeter/

Norleif

Sitat fra: Milzit på mandag 09. september 2013, klokken 20:18
...
Jeg har ikke hørt på videoen, men den sier vel ikke noe om 1 feet rollout er skrudd av på VBOXen? Jeg tror den står på default.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe en egen boks for dette, men hva med en iPhone app?

http://hunter.pairsite.com/gmeter/
Det blir som å prøve å måle opp pepper til pepperkakedeigen med badevekt...

sindrej

Film speedometeret med f.eks en GoPro og spill av i sakte film. Finn nøyaktig tidspunkt for start og 100 km.

HABEL

Enda en positiv test for TMS:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21449-First-full-UK-road-test-of-Model-S-with-hi-res-page-scans?p=440634#post440634

Men atter en gang viser målingene av P85+ svakere verdier enn det vi har sett på tidligere tester av P85.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

D.O

Sitat fra: HABEL på lørdag 14. september 2013, klokken 17:13
Enda en positiv test for TMS:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21449-First-full-UK-road-test-of-Model-S-with-hi-res-page-scans?p=440634#post440634

Men atter en gang viser målingene av P85+ svakere verdier enn det vi har sett på tidligere tester av P85.
Og de pressiserer at bilen hadde fungert bedre med minder felger og dekk. Ergo ordinær P85 med 19"
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

eledille

#81
Sitat fra: D.O på lørdag 14. september 2013, klokken 18:17
Sitat fra: HABEL på lørdag 14. september 2013, klokken 17:13
Enda en positiv test for TMS:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21449-First-full-UK-road-test-of-Model-S-with-hi-res-page-scans?p=440634#post440634

Men atter en gang viser målingene av P85+ svakere verdier enn det vi har sett på tidligere tester av P85.
Og de pressiserer at bilen hadde fungert bedre med minder felger og dekk. Ergo ordinær P85 med 19"
Dvs at 21'' er bare jåleri :P *dukker og løper som bare f *
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Woods

21" i Norge er mer for pynt enn noe annet. Men jeg syns TMS rett og slett ikke ser pen ut med 19". Det blir som å bruke joggesko til dressen. Er dog veldig spent på 19" Cyclone, mulig de tar seg bedre ut.

HABEL

Vel folkens!

Da er det såpass mange utsagn både fra folk jeg kjenner som har prøvd, samt stadig flere offisielle tester med dårligere resultater for +, som viser at en Plus er langsommere enn en P85 i akserelasjons-sammenheng.

Da anser jeg dette for avklart, inntil evt. noen på forumet her kan avkrefte dette med en logget test!  ;)

Plus = Minus!   8)
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Jimpec

Ja.. For man kjøper jo pluss fordi man tror den er kjappere 0-100.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

HABEL

Sitat fra: Jimpec på søndag 15. september 2013, klokken 21:33
Ja.. For man kjøper jo pluss fordi man tror den er kjappere 0-100.

Jeg tror du finner alle mulige årsaker til å kjøpe en +. 0 til 100 er en av dem, 20-120 en annen, 60-140 også.

Men for å være ærlig tror jeg at de fleste ser for seg at bilen oppfører seg litt bedre på svingete veier.

Der kjører jeg ikke mye - så prestanda veier mest i mitt tilfelle, alså valgte jeg bort +.

Forøvrig er jo Pluss bare et tilvalg som f.eks. Tech-Pakke og Hattehylle for den saks skyld...

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Jimpec

Smak og behag er det. Mitt poeng er at diskusjonen ikke utelukkende må dreie seg om  0-100 målinger.

Jeg har kjørt begge to, og kjørt vanlig P relativt hardt. Mine preferanser er helt klart mot P+. Ikke på grunn av behov - men på grunn av ønske.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

HABEL

Sitat fra: Jimpec på søndag 15. september 2013, klokken 21:45
Smak og behag er det. Mitt poeng er at diskusjonen ikke utelukkende må dreie seg om  0-100 målinger.

Jeg har kjørt begge to, og kjørt vanlig P relativt hardt. Mine preferanser er helt klart mot P+. Ikke på grunn av behov - men på grunn av ønske.

Samme her, min venn!  Jeg har bestilt ALT av ekstrautstyr - men ikke +. For a reason.   :)
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

turbolurbo

Egentlig en litt meningsløs diskusjon, men...

Her er det en P85 (uten plus) som testes mot en A8 og havner på 0-60 mph på 4,7 til 4,95.



Dette viser vel at det kan være andre ting som spiller inn.

Min personlige mening er at kjørefølelsen er mye bedre i P85+, men at det kommer an litt på hvilke preferanser man har. Jeg synes at kraften i Performance-utgaven fortjener det best tenkelige understellet.

2019 TM3P

Jimpec

Denne testen var vel utført "i høyden" mener jeg. Hva nå det måtte bety for en elmotor.

Det blir vel litt som med radiobil. Noen går bedre enn andre med tilsynelatende likt oppsett. ;-)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA