Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av HABEL, torsdag 22. august 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

Gæsjan

Har P85 men droppet + da jeg har en mye billigere banebil som jeg kjører "aktivt" med. Ikke tvil om at plussen sitter bedre på veien enn standard P85, men bilen veier fortsatt 2,1 tonn, så noen banebil blir det aldri. Til det veier den minst 600 kg for mye...  Men selvfølgelig hadde det vært moro å kjørt noen runder på Rudskogen eller Nürburgring for det. Noen som vet om det foreligger noen rundetider med TMS på nevnte baner?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Sten

Jeg har full forståelse at mange ikke velger denne pakken. Jeg velger + pakken av følgende grunner: hovedargumentet mitt som for de fleste bare er tull er at felgene som følger med pluss pakken er litt bredere (0,5") enn "standard 21" noe som gjør at de kommer skikkelig ut i hjulbuen. På standard kommer felgen ikke like langt ut i hjulbuen, noe som for meg ikke ser like pent ut. En slik bil skal fylle hjulbuene. Mange vil sikkert ikke se eller legge merke til det, men for meg er det en viktig detalje.

Har tidligere hatt M sport understell og veldig fornøyd med det. Synes ikke det har gått utover kjørekomforten. En Tesla er forholdsvis tung å en slik bil vil jeg ha forholdsvis stiv. Men når det er sakt så er den nok for de fleste mer enn stiv nok.

Står også i pluss pakken at etter flere tester viser det seg at man får litt større rekkevidde, men om det stemmer har jeg mine tvil om....

Gæsjan

Det kan du ordne med en spacer og lengre hjulbolter også, men vet ikke hva Tesla synes om det.
Jeg regner med at det kommer til å gå mer bakdekk enn framdekk. Har man lik dimmensjon kan man bytte rundt. Jeg foretrekker å kjøpe 4 nye dekk av gangen.
Ufjæret vekt er et annet tema. Har sett i annen tråd på forumet at 19 hjulene veier 25 kg mindre enn 21 hjulene. Lurer på hvordan de hadde fungert med mer racing egnede dekk enn standard dekkene? Noen tester vel det etterhvert.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Sten

Ja spacere har faktisk vært i tankene:)

Anders Heibø

Sitat fra: Gæsjan på søndag 10. november 2013, klokken 01:45
Har P85 men droppet + da jeg har en mye billigere banebil som jeg kjører "aktivt" med. Ikke tvil om at plussen sitter bedre på veien enn standard P85, men bilen veier fortsatt 2,1 tonn, så noen banebil blir det aldri. Til det veier den minst 600 kg for mye...  Men selvfølgelig hadde det vært moro å kjørt noen runder på Rudskogen eller Nürburgring for det. Noen som vet om det foreligger noen rundetider med TMS på nevnte baner?

Kommer nok en del rundetider på Nürburgring når Grand Turismo 6 kommer ut  ;D
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Øyvind.h

#140
Sitat fra: valvolainen på søndag 10. november 2013, klokken 00:09
Sitat fra: Woods på søndag 10. november 2013, klokken 00:04
Er du med andre ord en bilentusiast er + verdt pengene.
Er aldeles ikke enig.
+1
Helt uenig i at + utelukkende er veien å gå om du er bilentusiast. Ser på meg selv som bilentusiast, men jeg synes S85 er stiv nok med luftunderstellet. Ligger som limt på veien, med vanvittige krefter. Liker veldig godt den komboen jeg har valgt, noe som selvfølgelig ikke betyr at ikke andre kan like + komboen bedre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sten

Noen som vet om det er mulig å få tak i pluss felgene uten å handle pluss pakken? Får ikke handle disse felgene av tesla uten å kjøpe pluss.

Havebigfun

Sitat fra: Sten på søndag 10. november 2013, klokken 07:06
Noen som vet om det er mulig å få tak i pluss felgene uten å handle pluss pakken? Får ikke handle disse felgene av tesla uten å kjøpe pluss.
Teslaprisen for et hjulsett til plusspakken er 82k.
Det er et sett mørke som selges på finn.

Sten

Tok en titt på finn, men fant ikke noe tesla 21" originale felger der....

eledille

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 10. november 2013, klokken 06:50
Jeg synes S85 er stiv nok med luftunderstellet. Ligger som limt på veien, med vanvittige krefter. Liker veldig godt den komboen jeg har valgt, noe som selvfølgelig ikke betyr at ikke andre kan like + komboen bedre.

Det er også noen som har peiling som mener at standard fjæring er bedre for aktiv kjøring enn luft uten pluss. Standardfjæringen sies å være mindre bløt og ettergivende enn luftfjæringen.

Ellers tror jeg også at et veldig godt alternativ for bilentusiaster er å la være med å prøve å gjøre MS om til en banebil og heller kjøpe en virkelig banebil i tillegg. Eventuelt en sportsbil.

For meg er MS den bilen jeg skal kjøre langt med. Jeg vil selvsagt at den skal oppføre seg bra når jeg kjører aktivt, men dette dreier seg alltid om et kompromiss mellom komfort og veigrep. Jeg synes at Tesla har truffet veldig bra med dette kompromisset for S85 uten luft.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

erot

Sitat fra: Gæsjan på søndag 10. november 2013, klokken 02:04
Det kan du ordne med en spacer og lengre hjulbolter også, men vet ikke hva Tesla synes om det.
Jeg regner med at det kommer til å gå mer bakdekk enn framdekk. Har man lik dimmensjon kan man bytte rundt. Jeg foretrekker å kjøpe 4 nye dekk av gangen.
Ufjæret vekt er et annet tema. Har sett i annen tråd på forumet at 19 hjulene veier 25 kg mindre enn 21 hjulene. Lurer på hvordan de hadde fungert med mer racing egnede dekk enn standard dekkene? Noen tester vel det etterhvert.

Spacer er vanskelig på Tesla da det er faste bolter i navet og ikke løse bolter. Men mulig det ikke er vanskelig å bytte de ut likevel. Problemet med å fylle hjulbuen OG den høye vekten løser du enkelt med å kjøpe ettermarkedsfelger. Kjøper du kvalitetsfelger som er frest av en blokk 6061 T-6 alu vil du nesten halvere felgvekten (i alle fall godt under 2/3) og likevel ha en sterkere felg. Innpress er custom og du får på mm det du vil ha. De er dyre, men det er jammen de originale også. Da kan du i tillegg oppgradere til PSS i stedet for PS2-dekk som Tesla leverer nå. Vossen og Concavo har bare alternativer i 20 og 22", men det er en lang liste med andre alternativer som Vellano, Modulare, Niche, HRE osv.

Sitat fra: Sten på søndag 10. november 2013, klokken 12:27
Tok en titt på finn, men fant ikke noe tesla 21" originale felger der....

Det var mine, de er dessverre solgt. Forhåpentligvis finner du en annen som gjorde som meg, kjøpte pluss men vil ha andre hjul (se over... ;))

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA