Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når startet Nissan med "Norgespakken" inkludert ved nybilkjøp av Leaf?

Startet av nordvik, onsdag 21. august 2013, klokken 21:05

« forrige - neste »

stianrod

Den er fortsatt ute av drift!  Har sendt mail men ingen respons. Skal Østersund - Meldal - Trondheim neste søndag... Min første rekkeviddeangst? Skal høre med Tesla Lade om jeg kan låne strøm der.

Uansett. Veldig dumt at den på Storlien er ute...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

olaover1

La opp til en "harrytur" i dag. Skuffelsen og forb..... var stor da vi kom frem til Storlien hvor en meget hyggelig og like fortvilet ansatt på Coop kunne fortelle at stajonen var slått av pga at ingen kunne bli enige om hvem som skulle betale for ladingen der oppe. Irritasjonen ble enda større da stasjonen heller ikke var merket med et kontak/support tlfnr av noe slag. Heller ikke på evpower sine hjemmesider ang driftsmeldinger var dette nevnt med et ord. Redningen trodde vi skulle finnes på stasjonen på Meråker, men den hadde ikke type 2 tilkobling :( + at du nesten måtte bedrive terrengkjøring for å komme inntil den. Etter mye om og men fikk jeg tak i nr til daglig leder i evpower som aldri svarte eller ringte tilbake. Ærlig talt evpower, DETTE HOLDER BARE IKKE!!!!! Takk og pris for muligheten i kjellern til Tesla på Lade. Håper det kommer en supercharger snarest på Stjørdal! Regner med det var mange sinte elbilister der oppe i dag, da vi møtte mange som var i samme ærend som oss. Sånn, da var dagens frustrasjon ute av systemet.
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

tomrh

Storlien ble deaktivert på ladestasjoner.no og hurtigladekartet noenogtyvende mai. Har funnet ut av bitter erfaring nå at det er veldig lurt å sjekke status for hurtigladerne før man kjører. Egentlig helt utrolig at det skal være slik, når sjekket man sist om den eneste bensinstasjonen er stengt?  ::) Det verste er at en defekt hurtiglader faktisk kan være avgjørende om det blir tur eller ikke.  >:(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

el-snorre

"NU ÄR SNABBLADDSTATIONEN I STORLIEN I DRIFT IGEN!!!" melder Jamtkraft i en epost for to timer siden.
I følge eposten: "Nu ägs snabbladdstationen av EV-Power."

Skal se den dukker opp med sanntids-info på elbil.no/hurtiglading 
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Leitf

Mulig jeg er litt treg, men jeg synes det er vanskelig å skjønne hvordan man skal betale for lading på Storlien.
Kan man bruke goCharge appen? Jeg har telefon gjennom jobben, dersom jeg sender sms blir jobben belastet ladinga, og det tror jeg ikke blir godt tatt i mot.

ingolfzp

Sitat fra: Leitf på torsdag 23. oktober 2014, klokken 08:29
Kan man bruke goCharge appen? Jeg har telefon gjennom jobben, dersom jeg sender sms blir jobben belastet ladinga, og det tror jeg ikke blir godt tatt i mot.
I GoCharge-appen legger man inn kredittkort samt velger ladestasjon.

nr1rayner

Noen som har peiling på hva som skjer her?
Var der i helga, var sikker på at denne var overtatt av Clever og da måtte ha ladekort. Det har jeg jo ikke anskaffet, og baserte meg da på QC Meråker.
Spurte en vennlig eGolf-eier som stod der, og han sa at den var gratis. Og jammen fikk jeg ladet fullt uten å betale ei krone!  :D
Selv om gratis er bra, er jo selvsagt bekymringen større om man får ladet eller ikke..

Stolpen nærmest QC er gratis og har Type 1 og 2. Den lengst bort har bare type 2 (?) og krever betaling fra Clever såvidt jeg vet..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sanderson

Siste tur til Storlien mandag 14 dager siden.
Da var lading på hurtigladeren gratis. Og kjapp.

mzziaz

Noen som vet om laderen på Storlien fremdeles er gratis?

Blir impulstur i morgen med splitter ny bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA