Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av leifarneb, onsdag 21. august 2013, klokken 17:16

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: krister461 på torsdag 03. oktober 2013, klokken 11:27
Sitat fra: fonberg på torsdag 03. oktober 2013, klokken 10:13
Sitat fra: Diablo på onsdag 11. september 2013, klokken 09:45
Høres bra ut, i forhold til sensorer er visst dette noe de får inn om en uke eller 2. Kjører nå uten sensorer, ikke noe plagsom alarm så det går fint enn så lenge..

Kan du si mer om hvordan alarmen er uten TPMS?
Jeg har tenkt å kjøre uten sensorer på vinterhjulene mine.
Se her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7039.msg125919.html#msg125919

Det over er ikke svar på spørsmålet mitt. Det jeg lurer på er hvordan "alarmen" arter seg når man kjører uten TPMS.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.


fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Veggen

Hentet mine Polar 19" gunmetal med michelin x-ice hos dekkhallen i helgen.
Flotte felger! Eikene er litt vridd annenhver mot hverandre og det ga et uttrykk som jeg ikke hadde sett på bildene.

Har ikke satt de på bilen ennå, må utnytte de siste fine høstdagene på 21" PS2, planlegger å legge om selv når frosten kommer.

Dere som allerede har fått de montert:
Er det samme koning på bolthullene som originalfelg?
Brukte dere originale hjulmuttere, eller ble det satt på noen nye?

Yagi

Sitat fra: Veggen på mandag 14. oktober 2013, klokken 22:16
(...) Dere som allerede har fått de montert:
Er det samme koning på bolthullene som originalfelg?
Brukte dere originale hjulmuttere, eller ble det satt på noen nye?
Ja, både muttere og de svarte plasthettene du har (dersom du har mørke originalfelger) passer på Polarfelgen :)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

jalias

Noen som har et tips om polar felger /Michelin dekk i Nord-Trøndelag?

Veggen

Sitat fra: Yagi på torsdag 17. oktober 2013, klokken 14:18
Sitat fra: Veggen på mandag 14. oktober 2013, klokken 22:16
(...) Dere som allerede har fått de montert:
Er det samme koning på bolthullene som originalfelg?
Brukte dere originale hjulmuttere, eller ble det satt på noen nye?
Ja, både muttere og de svarte plasthettene du har (dersom du har mørke originalfelger) passer på Polarfelgen :)

Takk Yagi.
Fikk det samme bekreftet fra dekkhallen i går så da bruker jeg originale muttere.
Noen som har specsene på disse om man mot formodning skulle finne på å kjøpe et ekstra sett?

EvenSteven

Liten oppdatering fra Polar wheels:

Kan informere om at våre 19" hjul er (med godkjent resultat) testet med belastninger basert på 975 kg hjullast.

Da Tesla S har en maksimal hjullast på 710 kg (max aksellast 1420 bak), har vi således en meget god margin når det gjelder styrke.

Mvh

Einar
Tesla S P85+ sølv

ctr46

Til de som har kjøpt dekk/felg fra Polarwheels. For oss andre som fortsatt sitter på gjerdet så hadde vi satt veldig pris på noen bilder med dekk/felg på bil.

Jeg tipper det vil gjøre avgjørelsen vesentlig enklere. Evt om noen som kan være flink i photoshop og legge ut bilder... Gjerne også alle farger (jeg ønsker gjerne å se Gunmetal 19" med blå metallic bil).
85D

Yagi

Sitat fra: ctr46 på fredag 25. oktober 2013, klokken 00:18
Til de som har kjøpt dekk/felg fra Polarwheels. For oss andre som fortsatt sitter på gjerdet så hadde vi satt veldig pris på noen bilder med dekk/felg på bil.(...)
Det ligger noen bilder av tesla'er i div farger på Dekkhallens facebookside.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Epleskreller

Denne pakken er ikke lenger tilgjengelig. De omtaler den nå som et introduksjonstilbud.

Asker Vulk har tilbud på R2 og felg (uten sensorer til 17500). Virker som om det er tomt for sensorer over alt.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

mgarm

Hos Asker Vulk koster TPMS 800kr stk. men kan bli dyrere hvis dette må kjøpes fra en annen produsent.

hansfj

Sitat fra: Epleskreller på fredag 25. oktober 2013, klokken 07:39
Denne pakken er ikke lenger tilgjengelig. De omtaler den nå som et introduksjonstilbud.

Nja. De er tomme for felgene, så tilbudet er nå at de legger om til Nokian vinterdekk på originale felger, lagrer sommerdekkene på dekkhotell, og legger sommerdekkene på Polar-felg når disse kommer på lager igjen. Slo til på tilbud om dette i dag, for 20500,-. En tusenlapp dyrere pga. omleggingen. Jeg hadde opprinnelig bestilt pakke fra Tesla, men avbestilte i dag fordi det ikke ser ut til at Tesla klarer å levere før jeg skal på første fjelltur :)
Tesla Model S P85 (27.9.2013)
Nissan Leaf (6.12.2011)

Epleskreller

#163
Sitat fra: hansfj på fredag 25. oktober 2013, klokken 18:59
Sitat fra: Epleskreller på fredag 25. oktober 2013, klokken 07:39
Denne pakken er ikke lenger tilgjengelig. De omtaler den nå som et introduksjonstilbud.

Nja. De er tomme for felgene, så tilbudet er nå at de legger om til Nokian vinterdekk på originale felger, lagrer sommerdekkene på dekkhotell, og legger sommerdekkene på Polar-felg når disse kommer på lager igjen. Slo til på tilbud om dette i dag, for 20500,-. En tusenlapp dyrere pga. omleggingen. Jeg hadde opprinnelig bestilt pakke fra Tesla, men avbestilte i dag fordi det ikke ser ut til at Tesla klarer å levere før jeg skal på første fjelltur :)

Jeg snakket med dem for to dager siden :) da kunne de ikke tilby sensorer, fikk du sensorer med i prisen?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TerjeV

Dere får sensorer levert på døra etter en uke dersom det bestilles fra Tire Rack.
Koster $ 97 pr stk.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA