Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av leifarneb, onsdag 21. august 2013, klokken 17:16

« forrige - neste »

schweitzeren

Nice MOVE.... lurer på om det var til våres fordel?

Men da må man jo nok forte sig lidt skal man ha dekk til bilen sin  :-X

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Neemaz

Sitat fra: schweitzeren på fredag 06. september 2013, klokken 10:18
Nice MOVE.... lurer på om det var til våres fordel?

Men da må man jo nok forte sig lidt skal man ha dekk til bilen sin  :-X

/Jesper

Tror det kan være smart :-) . Hadde samme opplevelse selv da jeg skulle bestille dekk, fikk melding om at dekkhallen og Tesla hadde kjøpt alle i dimensjon 245 45 19"  Hakka R2.

FThorsen

Sitat fra: Yagi på fredag 06. september 2013, klokken 10:11
Jeg kontaktet Dekkhallen tidlig. Men her om dagen kom jeg i snakk med eier av en konkurrerende dekkforhandler.  Han sa da at han hadde vært i møte med Nokian ang å få levert Hakka R2 i den aktuelle dimensjonen, men at Nokian hadde sagt at hele høstens lagerbeholdning var kjøpt av Tesla. Så han fikk ingenting.... Litt bekymret kontaktet jeg da Ronny hos Dekkhallen for å høre om han hadde klart å bestille noen før Tesla kom han i forkjøpet.  Han kunne da fortelle at det var Dekkhallen som hadde kjøpt hele lageret fra Nokian til forventingsfulle Tesla-kunder  (altså oss!)  8)

Ha, ha. Han sa ikke noe om hvor mange sett med dekk han hadde? Jeg får ikke bilen før i november antar jeg, men hadde jo vært leit om de hadde gått tom innen det. Samtidig så regner jeg med at Nokian produserer flere dekk til den tid?

Har noen vurdert 20" vinterfelger btw? Tenkte å undersøke litt ila helgen om det er store prisforskjellen, men mest interresant er jo om de blir noe dårligere på vinterføre. Mtp at Nokian R dekkene var veldig mye er det kanskje greit å gå opp en størrelse på felg? På en annen side rapporteres det at R2 dekkene ikke skal være fullt så myke.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Martinique

Sitat fra: Veggen på tirsdag 27. august 2013, klokken 16:40
Fikk akkurat bekreftet fra dekkhallen at de kunne levere Michelin X-ice for 1000 kr i tillegg, altså 20500 kr for pakken.
Så da har jeg lagt inn en bestilling på det.

Disse har bedre egenskaper på både tørr og våt asfalt, samtidig som er nesten like gode på snø og is, så dette er antagelig et bedre kompromiss for oss som bor i mer tempererte strøk.

Har hatt Nokian på sprek bil før, og disse ble litt for myke og deigete i styrefølelsen for min smak.
Mulig de nye R2 er bedre.

Kunne vært artig å sammenligne kjørefølelsen med en som fikk sine med R2, noen interesserte?

(Redigert pga 1000 kr tillegg for X-ice)

Min dekkforhandler skal ha 1000,- mindre for X-ice. Er det da lurt å gå for de dekkene? noen som har erfaringer?

Øyvind.h

Er det 19.500,- for disse felgene i 19" størrelse med dekk og sensorer? Og hva er prisen for 20" og samme dekk? Tror jeg hopper på dette tilbudet. Myyyye finere enn Teslas originale 19" som jeg skippet!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JanH

Sitat fra: petersv på fredag 06. september 2013, klokken 10:03
Sitat fra: JanH på fredag 06. september 2013, klokken 09:28
Takk til dere som har fått til dette gruppekjøpet. Har fulgt med på gruppa en stund nå uten å gjøre en bestilling, men nå kommer jo bilen snart og ting må være i orden.

Bestilte i går vintersett i 20" fra Dekkhallen, med Nokian R2 og Polar felgen. Jeg spurte også om bilde, men det hadde de dessverre ikke. Han lovte å sende meg så fort de fikk et komplett sett på bil. Jeg kan legge det ut her når jeg får det.

Hva kom det på med 20"? Husker du profil på dekket?


Det kom på 25 500,-. Det var med tilsvarende tilbud som 19" bare med Nokian R2 255/35-20.

Han nevnte også at de hadde solgt 4-5 sett med 20" sommerpakker med Pirelli dekk

petersv

Sitat fra: JanH på fredag 06. september 2013, klokken 12:30
Sitat fra: petersv på fredag 06. september 2013, klokken 10:03
Sitat fra: JanH på fredag 06. september 2013, klokken 09:28
Takk til dere som har fått til dette gruppekjøpet. Har fulgt med på gruppa en stund nå uten å gjøre en bestilling, men nå kommer jo bilen snart og ting må være i orden.

Bestilte i går vintersett i 20" fra Dekkhallen, med Nokian R2 og Polar felgen. Jeg spurte også om bilde, men det hadde de dessverre ikke. Han lovte å sende meg så fort de fikk et komplett sett på bil. Jeg kan legge det ut her når jeg får det.

Hva kom det på med 20"? Husker du profil på dekket?


Det kom på 25 500,-. Det var med tilsvarende tilbud som 19" bare med Nokian R2 255/35-20.

Han nevnte også at de hadde solgt 4-5 sett med 20" sommerpakker med Pirelli dekk

Takk for svar! Jeg tror jeg foretrekker mindre dim på vinterdekkene pga. sporing.

Sitat fra: fthorsen på fredag 06. september 2013, klokken 10:54
Sitat fra: Yagi på fredag 06. september 2013, klokken 10:11
Jeg kontaktet Dekkhallen tidlig. Men her om dagen kom jeg i snakk med eier av en konkurrerende dekkforhandler.  Han sa da at han hadde vært i møte med Nokian ang å få levert Hakka R2 i den aktuelle dimensjonen, men at Nokian hadde sagt at hele høstens lagerbeholdning var kjøpt av Tesla. Så han fikk ingenting.... Litt bekymret kontaktet jeg da Ronny hos Dekkhallen for å høre om han hadde klart å bestille noen før Tesla kom han i forkjøpet.  Han kunne da fortelle at det var Dekkhallen som hadde kjøpt hele lageret fra Nokian til forventingsfulle Tesla-kunder  (altså oss!)  8)

Ha, ha. Han sa ikke noe om hvor mange sett med dekk han hadde? Jeg får ikke bilen før i november antar jeg, men hadde jo vært leit om de hadde gått tom innen det. Samtidig så regner jeg med at Nokian produserer flere dekk til den tid?

Har noen vurdert 20" vinterfelger btw? Tenkte å undersøke litt ila helgen om det er store prisforskjellen, men mest interresant er jo om de blir noe dårligere på vinterføre. Mtp at Nokian R dekkene var veldig mye er det kanskje greit å gå opp en størrelse på felg? På en annen side rapporteres det at R2 dekkene ikke skal være fullt så myke.

Snakka med Kenneth på Dekkhallen nå, de hadde 12 dekk igjen eller noe i R2, de hadde solgt godt over 150! (Usikker på om 150 er dekk eller sett, regner med dekk.)

JanH

Fikk tips av Dekkhallen om å sjekke ut facebook siden de har. Der vil de legge ut bilder så fort de får satt på Polar felgene på en Tesla. Ser de har lagt ut bilde av noen paller med felger allerede  :D

frskby

Skulle nå til å bestille, men fikk dessverre beskjed at det er tomt for Polarwheels felgen i 19". Måtte evt gå opp til 20" og prisen ble da 25.500,-.
Da ble det en liten tur i tenkeboksen for å se også på andre typer Dekkhallen har satt opp for Tesla. Avventer tilbud på de modellene jeg synes var penest. Ligger nå 9 stk ulike design ute på facebooksiden til Dekkhallen.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

schweitzeren

Bestilte hos dekkhallen nu.... omlegg av R2 til original felger og må kanskje vente til våren med Polar felger i 19" til dekk som følger bilen... men det skal jo gå sååå bra!

Se DET tror jeg er smart og fint  8)

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

jahnarne

Hvor mye skal Dekkhallen for 4xR2 inkl omlegging (på orginale felger)?

schweitzeren

Ikke sikker... men regner da med at 19.500,- blir "all inclusive".... det bliver jo en ekstra omlegging men da for jeg jo sikkert betale for det hele nu og vente til Polar felgerne kommer ??

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Diablo

Hei på dere, nettopp kjøpt Polarwheels fra Dekkhallen, Bærum

Rett og slett en nytelse, 20" med 275 bredde bak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

trygvelo

Sitat fra: Diablo på tirsdag 10. september 2013, klokken 17:45
Hei på dere, nettopp kjøpt Polarwheels fra Dekkhallen, Bærum

Rett og slett en nytelse, 20" med 275 bredde bak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Hei sann, fantastisk godt valg! Har lyst på 20" selv, tipper det er et mye bedre valg enn de originale 21". Har lest om en som fikk plass til 295 på 22" bak, hvordan ser det ut med plass på din? Hvilken offset/ET er det på felgene? Foran er det så vidt jeg har skjønt ikke plass til særlig mer enn originalstørrelsen?

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA