Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av leifarneb, onsdag 21. august 2013, klokken 17:16

« forrige - neste »

Veggen

Sitat fra: rklokk på lørdag 24. august 2013, klokken 21:50
De spesialtilpassede felgene var klare i januar så dette er en glimrende løsning.

Januar? Er dette bekreftet fra Polar?

Det er isåfall altfor sent, trenger vinterfelger i løpet av høsten.

rklokk

Sitat fra: Veggen på lørdag 24. august 2013, klokken 21:59
Sitat fra: rklokk på lørdag 24. august 2013, klokken 21:50
De spesialtilpassede felgene var klare i januar så dette er en glimrende løsning.

Januar? Er dette bekreftet fra Polar?

Det er isåfall altfor sent, trenger vinterfelger i løpet av høsten.

De passer fint de som de har nå. Er vel bare navstr. som ikke er 100% tilpasset og det er vel ingen krise med senterring antar jeg (uten at jeg kan denne terminologien). Me I'm just the messenger.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

CorPuS

Sitat fra: Veggen på lørdag 24. august 2013, klokken 21:59
Sitat fra: rklokk på lørdag 24. august 2013, klokken 21:50
De spesialtilpassede felgene var klare i januar så dette er en glimrende løsning.

Januar? Er dette bekreftet fra Polar?

Det er isåfall altfor sent, trenger vinterfelger i løpet av høsten.

Vel, som en kammerat foreslo, og vi begge planlegger å gjøre:
Kjøp R2 vinterdekk nå, sleng dem over på originalfelgene som du uansett får med, og sett sommerdekkene tilbake på Polar-felgene (ev. andre 3.-parts felger) ila vinteren :-)

--
Corp.

Veggen

#108
Joda, fint det hvis man har 19 tommere.
Funker dårlig for oss med 21.

Diablo

Noe updates angående sensorer til "Felg/dekkpakken" ?
Er inntressert i å slenge meg med her..
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

P85_Norway

Sitat fra: Diablo på mandag 26. august 2013, klokken 11:32
Noe updates angående sensorer til "Felg/dekkpakken" ?
Er inntressert i å slenge meg med her..
Mailsvar Fra Ronny 19 aug:
Pakken er klar om ca 4 uker. Venter inn sensorer i løpet av ca 3 uker.
Du hører fra meg når dette er klart.
Mvh
Ronny, Dekkhallen.no
Tesla M3 Performance

Veggen

#111
Fikk akkurat bekreftet fra dekkhallen at de kunne levere Michelin X-ice for 1000 kr i tillegg, altså 20500 kr for pakken.
Så da har jeg lagt inn en bestilling på det.

Disse har bedre egenskaper på både tørr og våt asfalt, samtidig som er nesten like gode på snø og is, så dette er antagelig et bedre kompromiss for oss som bor i mer tempererte strøk.

Har hatt Nokian på sprek bil før, og disse ble litt for myke og deigete i styrefølelsen for min smak.
Mulig de nye R2 er bedre.

Kunne vært artig å sammenligne kjørefølelsen med en som fikk sine med R2, noen interesserte?

(Redigert pga 1000 kr tillegg for X-ice)

19quiz76

Ifølge "min mann" på Vianor er visst forskjellen på R og R2 som natt og dag mht våt asfalt. Time will show..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Neemaz

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 14. august 2013, klokken 23:28
Noen som har tid til å lage et gruppekjøp på denne da? Ser ut som de er skreddersydd for TMS (Nitro Extreme):

http://www.martins.no/felger/felgguide/Tesla-S(12-).aspx?get=wheel&id=1925



Snakket med dekkhallen idag og fikk samme tilbud med Nitro Extreme 19" og Hakka R2 men litt høyere pris :20500,-.
Syns dette er ett meget bra tilbud, må også nemne at vedkommende på dekkhallen var veldig behjelpsom og serviceinnstilt!

19quiz76

Cool! Sa han at de også kunne skaffe/montere dekktrykksensorer?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Neemaz

#115
 Ja samme opplegg som den opprinnelige pakken. Men fikk vel ikke sensorer før om noen uker sånn jeg forsto.Men det haster jo ikke heller ;-)


Sponzo

Er det noen her på forumet som allerede har bestilt, mottat og montert fælgene fra Polar Wheels?

Bilder?

JanH

Takk til dere som har fått til dette gruppekjøpet. Har fulgt med på gruppa en stund nå uten å gjøre en bestilling, men nå kommer jo bilen snart og ting må være i orden.

Bestilte i går vintersett i 20" fra Dekkhallen, med Nokian R2 og Polar felgen. Jeg spurte også om bilde, men det hadde de dessverre ikke. Han lovte å sende meg så fort de fikk et komplett sett på bil. Jeg kan legge det ut her når jeg får det.

petersv

Sitat fra: JanH på fredag 06. september 2013, klokken 09:28
Takk til dere som har fått til dette gruppekjøpet. Har fulgt med på gruppa en stund nå uten å gjøre en bestilling, men nå kommer jo bilen snart og ting må være i orden.

Bestilte i går vintersett i 20" fra Dekkhallen, med Nokian R2 og Polar felgen. Jeg spurte også om bilde, men det hadde de dessverre ikke. Han lovte å sende meg så fort de fikk et komplett sett på bil. Jeg kan legge det ut her når jeg får det.

Hva kom det på med 20"? Husker du profil på dekket?

Yagi

Jeg kontaktet Dekkhallen tidlig. Men her om dagen kom jeg i snakk med eier av en konkurrerende dekkforhandler.  Han sa da at han hadde vært i møte med Nokian ang å få levert Hakka R2 i den aktuelle dimensjonen, men at Nokian hadde sagt at hele høstens lagerbeholdning var kjøpt av Tesla. Så han fikk ingenting.... Litt bekymret kontaktet jeg da Ronny hos Dekkhallen for å høre om han hadde klart å bestille noen før Tesla kom han i forkjøpet.  Han kunne da fortelle at det var Dekkhallen som hadde kjøpt hele lageret fra Nokian til forventingsfulle Tesla-kunder  (altså oss!)  8)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA