Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av leifarneb, onsdag 21. august 2013, klokken 17:16

« forrige - neste »

leifarneb

Hei,

Det er bare å ringe Dekkhallen og snakke med Ronny dersom dere har spørsmål ift. bekreftelse på mottak av bestilling etc. Jeg tror han fikk rimlig mange på en gang - så han er nok litt swamped.

I tillegg: han er nok ikke en racer på mail... bedre f2f.

vh
Leif Arne

EvenSteven

Jeg venter svar fra Einar hos Polar wheels.
Har henvist han ned til Tesla for sjekk av teknisk rundt nav etc.
Så venter i spenning.  ;)
Tesla S P85+ sølv

eledille

Jeg er veldig interessert i å gå ned i bredde på vinterdekkene. Så noe om 235 bak i tråden, dukker det opp en løsning for dette?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

EvenSteven

En liten status oppdatering:

Polar wheels var hos Dekkhallen i går og testet felger på en Tesla S. ( Som de hadde fått låne fra en kunde... muligens en forum deltaker?  8) ) I så fall en stor takk til deg.

19" passer som vi alle vet uten problemer, men 18" vil ta borti det som på tysk heter "Achsschenkel" (vet ikke hva det heter på norsk... Knoke?), i alle fall med 40 offset.
Hjul mutterne passer også fint.

TPMS fikk de ikke sjekket, men Dekkhallen har bestilt inn en type som skal kunne programmeres til å passe Tesla sitt system. Så snart disse kommer inn vil de prøvemontere samt teste disse på en Polar felg.

Vi vil også få til et møte med teknisk hos Tesla Alnabru.

For de som har ytret ønske om 20" , har jeg igjen spurt Polar om 100% avklaring rundt dette.


Alternativ 235 bredde på dekk har jeg ingen avklaring på nå, men skal prøve å undersøke dette nærmere.   
Tesla S P85+ sølv

leifarneb

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 22. august 2013, klokken 09:50
En liten status oppdatering:

Polar wheels var hos Dekkhallen i går og testet felger på en Tesla S. ( Som de hadde fått låne fra en kunde... muligens en forum deltaker?  8) ) I så fall en stor takk til deg.

19" passer som vi alle vet uten problemer, men 18" vil ta borti det som på tysk heter "Achsschenkel" (vet ikke hva det heter på norsk... Knoke?), i alle fall med 40 offset.
Hjul mutterne passer også fint.

TPMS fikk de ikke sjekket, men Dekkhallen har bestilt inn en type som skal kunne programmeres til å passe Tesla sitt system. Så snart disse kommer inn vil de prøvemontere samt teste disse på en Polar felg.

Vi vil også få til et møte med teknisk hos Tesla Alnabru.

For de som har ytret ønske om 20" , har jeg igjen spurt Polar om 100% avklaring rundt dette.


Alternativ 235 bredde på dekk har jeg ingen avklaring på nå, men skal prøve å undersøke dette nærmere.   

Angående bredde så sjekket jeg dette.

Tilbakemeldingen jeg fikk var at 235/45/19 ikke var en tilgjengelig dimensjon.

vh
Leif Arne

fonberg

Oversikt over dimensjoner på Nokian Hakka R2 her: http://www.nokiantyres.no/dekk-no?id=32097385&group=1.01&name=Nokian+Hakkapeliitta+R2

Hvis det finnes 18" felg med nok plass er aktuell dimensjon 245/50, mens 245/45 er aktuell dimensjon i 19" hvis man skal ha R2 på TMS.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Veggen

Takk for oppdatering EvenSteven, høres bra ut.
Er klar til å bestille straks de fullt tilpassede felgene er tilgjengelig.

Vurderer om jeg skal gå for Michelin X-ice. Har disse nå og de er bedre på asfalt og nesten like bra på snø som Nokian.
De vant vel Motors vinterdekktest for et par år siden også.

EvenSteven

Sitat fra: Veggen på torsdag 22. august 2013, klokken 10:57
Takk for oppdatering EvenSteven, høres bra ut.
Er klar til å bestille straks de fullt tilpassede felgene er tilgjengelig.

Vurderer om jeg skal gå for Michelin X-ice. Har disse nå og de er bedre på asfalt og nesten like bra på snø som Nokian.
De vant vel Motors vinterdekktest for et par år siden også.

Veldig bra dekk - Men tror dessverre ikke de finnes i dimensjonen - 245x45x19
Tesla S P85+ sølv


EvenSteven

Se der ja... Men har ikke funnet denne størrelsen tilgjengelig hos noen dekk forhandlere.
Må muligens bestilles = dyrt!  :'(
Tesla S P85+ sølv

øystein hennum

Har noen sett på Rial Lugano.Har sendt forespørsel på de,men venter på pris.
Polarwheels er også et fint alternativ.kommer til å bruke de på sommerdekk og org.19 på vinterhjul.
Øystein 1522 Konnerud

EvenSteven

Sitat fra: øystein hennum på torsdag 22. august 2013, klokken 13:16
Har noen sett på Rial Lugano.Har sendt forespørsel på de,men venter på pris.
Polarwheels er også et fint alternativ.kommer til å bruke de på sommerdekk og org.19 på vinterhjul.

RIAL felgene er veldig fine til bilen. Men har dessverre ikke funnet så mange forhandlere av disse eller at størrelsen passer bilen optimalt.
Tesla S P85+ sølv

Bjørn Christophersen

Heisan! Denne tråden er super!  Var i kontakt med Polar Weels for en stund siden. Ønsker meg egentlig 19" Polar på sommer og 19" Hakka R2 på orginalfelgene.Kan vente til våren om jeg må for å få ordentlig tilpassede felger. Haster jo ikke. Trenger derfor først Hakka R2 lagt over på orginalfelgene. Om felgene kommer spesialtilpasset og TPMS kan stilles inn av Ronny på Dekkhallen slår jeg til. Vet noen om Dekkhallen tar ekstra for flytting av HK R2 over på orginalfelgene om en bestiller hele pakken?
Liten kommentar til de som sier at de ikke skjønne hvorfor folk bruker tid og krefter på dette utenom Tesla...1. For det første hater jeg (og trolig andre) Apple nykkene til Tesla (alt igjennom dem)- hurra for privat initiativ. 2.Designet på Polar felgene passer mye bedre en orginalfelgene på bilen (++ Norske felger/norske folk, estetikk) 3. Konkurranse er viktig ( bare se på banksektoren) :)

EvenSteven

Sitat fra: Bjørn Christophersen på lørdag 24. august 2013, klokken 16:19
Heisan! Denne tråden er super!  Var i kontakt med Polar Weels for en stund siden. Ønsker meg egentlig 19" Polar på sommer og 19" Hakka R2 på orginalfelgene.Kan vente til våren om jeg må for å få ordentlig tilpassede felger. Haster jo ikke. Trenger derfor først Hakka R2 lagt over på orginalfelgene. Om felgene kommer spesialtilpasset og TPMS kan stilles inn av Ronny på Dekkhallen slår jeg til. Vet noen om Dekkhallen tar ekstra for flytting av HK R2 over på orginalfelgene om en bestiller hele pakken?
Liten kommentar til de som sier at de ikke skjønne hvorfor folk bruker tid og krefter på dette utenom Tesla...1. For det første hater jeg (og trolig andre) Apple nykkene til Tesla (alt igjennom dem)- hurra for privat initiativ. 2.Designet på Polar felgene passer mye bedre en orginalfelgene på bilen (++ Norske felger/norske folk, estetikk) 3. Konkurranse er viktig ( bare se på banksektoren) :)

+1 til deg Bjørn!!

Har daglig mail kontakt med Polar og teknikeren der er utrolig dyktig.
Jeg mener Polar felgen er av bedre kvalitet enn original felgen. Her er det dyktige personer innvolvert og med strengere krav til produksjon enn Oem over i Usa.
Så jeg kommer til å kjøre samme plan som deg.
Har vært i kontakt med Tesla i håp om å få til et teknisk møte sammen med Polar. Men de er klart interessert i å selge sine egne alternativer. Det er forståelig,  men også synd da jeg tror Tesla + Polar kan få til noe bra sammen. Slik at vi unngår at folk slenger på billige Kina felger og kommer til Tesla med reklamasjon når felgen svikter. 
Polar felgen er forøvrig designet i samarbeid med Bård Eker ( koeningsegg )
Tesla S P85+ sølv

rklokk

Sitat fra: Bjørn Christophersen på lørdag 24. august 2013, klokken 16:19
Heisan! Denne tråden er super!  Var i kontakt med Polar Weels for en stund siden. Ønsker meg egentlig 19" Polar på sommer og 19" Hakka R2 på orginalfelgene.Kan vente til våren om jeg må for å få ordentlig tilpassede felger. Haster jo ikke. Trenger derfor først Hakka R2 lagt over på orginalfelgene. Om felgene kommer spesialtilpasset og TPMS kan stilles inn av Ronny på Dekkhallen slår jeg til. Vet noen om Dekkhallen tar ekstra for flytting av HK R2 over på orginalfelgene om en bestiller hele pakken?
Liten kommentar til de som sier at de ikke skjønne hvorfor folk bruker tid og krefter på dette utenom Tesla...1. For det første hater jeg (og trolig andre) Apple nykkene til Tesla (alt igjennom dem)- hurra for privat initiativ. 2.Designet på Polar felgene passer mye bedre en orginalfelgene på bilen (++ Norske felger/norske folk, estetikk) 3. Konkurranse er viktig ( bare se på banksektoren) :)

Dekkhallen tar ca 800 ekstra for Hakka på original. Jeg har også bestilt dette. De spesialtilpassede felgene var klare i januar så dette er en glimrende løsning.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA