Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av leifarneb, onsdag 21. august 2013, klokken 17:16

« forrige - neste »

leifarneb

For de av dere som er interessert i å følge med på om TPMS kan "disables" (som er etter min mening en mye bedre ide enn å kjøpe sensorer uavhengig av pris....) så håper jeg svaret kommer her etterhvert:

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/disabling-tpms-winter-wheels-and-tires

vh
Leif Arne

Lars-bgo

Fra manualen:

"If Model S detects a fault with the Tire Pressure Monitoring System (TPMS), this indicator flashes for one minute
whenever you power on Model S."

Slik jeg forstår dette vil en varsel lampe blinke i ett minutt ved hver oppstart om man ikke har sensorer, irriterende... Men kan løses med en bit sort tape....
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

Kilroy

Hvis den bare "maser" ved oppstart skal jeg kunne leve med det  ;)

Sitat fra: Larssen-bgo på onsdag 14. august 2013, klokken 21:14
Fra manualen:

"If Model S detects a fault with the Tire Pressure Monitoring System (TPMS), this indicator flashes for one minute

Slik jeg forstår dette vil en varsel lampe blinke i ett minutt ved hver oppstart om man ikke har sensorer, irriterende... Men kan løses med en bit sort tape....
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

leifarneb

+1 ... maser den en gang er det greit. Til og med hvis det piper litt.

Kjenner jeg Tesla rett derimot så maser den sikkert like mye som setebeltevarsleren :)

glaserud

Sitat fra: Larssen-bgo på onsdag 14. august 2013, klokken 21:14
Fra manualen:

Hvilken versjon av manualen / software er det dette gjelder for? I manualen for v4.0 står det

"The tire pressure warning on the instrument panel alerts you if one or more tires is under-inflated. Stop and check pressures as soon as possible. The warning turns off when you drive above 25 mph (40 km/h) for more than 10 minutes with tires at the recommended pressures."

og

"NOTE: If, when starting Model S, the tire pressure warning flashes for a
minute, then remains on, the Tire Pressure Monitoring System (TPMS)
system may be malfunctioning. Contact Tesla."

Altså at den står på så lenge det er noe feil med den eller dekktrykket er feil.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Sponzo

Sitat fra: leifarneb på onsdag 14. august 2013, klokken 16:24
Har vært i kontakt med Dekkhallen.no (Bærum) ifb. med kjøp av Polarwheels 19" http://polarwheels.no/ (trykk på felg, og se på IZAR felgene) og Nokian piggfrie eller piggdekk.

De tilbyr en pris på 18500 inkl montering for gruppekjøp over 10 sett.

Hei Leif Arne,

Fint om du oplyser dekk og felg dimensjoner til den opgitte prisen - kr. 18.500

De felgene så utrolig bra ut på bilen.  :o)

Ron

Hei
Er med på Gun-metal/grå felg og sensor til min Pearl White. Men vil ha disse på sommerdekkene. Nokian piggfrie legges på standard 19" som følger med. Supert tiltak Sponzo :) Keep up the good work
Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

leifarneb

Sitat fra: Sponzo på onsdag 14. august 2013, klokken 22:04
Sitat fra: leifarneb på onsdag 14. august 2013, klokken 16:24
Har vært i kontakt med Dekkhallen.no (Bærum) ifb. med kjøp av Polarwheels 19" http://polarwheels.no/ (trykk på felg, og se på IZAR felgene) og Nokian piggfrie eller piggdekk.

De tilbyr en pris på 18500 inkl montering for gruppekjøp over 10 sett.

Hei Leif Arne,

Fint om du oplyser dekk og felg dimensjoner til den opgitte prisen - kr. 18.500

De felgene så utrolig bra ut på bilen.  :o)

245/45/19 - Nokian Hakka, hhv m og uten pigg. Det blir vel R2/R3 eller 7 såvidt jeg vet.

Jeg sjekker også muligheten for 235/50/19 som egentlig er en bedre dim...

valvolainen

Sitat fra: leifarneb på onsdag 14. august 2013, klokken 22:22
Jeg sjekker også muligheten for 235/50/19 som egentlig er en bedre dim...

Vakkert, da begynner det å bli spennende!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

peskareta

Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

PHsigP85

Supert tiltak. Er med på gun metal med piggfrie Nokian forutsatt god løsning vedr. TPMS.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

schweitzeren

Sitat fra: Ron på onsdag 14. august 2013, klokken 22:14
Hei
Er med på Gun-metal/grå felg og sensor til min Pearl White. Men vil ha disse på sommerdekkene. Nokian piggfrie legges på standard 19" som følger med. Supert tiltak Sponzo :) Keep up the good work

KanllBra Sponco!!!
Er også klar for denne løsning... TPMS kan flyttes til sommerdekk hvis det ikke bliver en del av pakken?
Sikker på vi finner en løsning for at ungå å kjøpe et nytt set TPMS'ere...

På min kone's "gamle" mercedes fikk jeg en varsel ved oppstart og nullet den ut ved et trykk på info knappen.... kom ikke tilbake før bilen hadde stått min 5-6 timer... kunne sikkert ha fikset dette.. men nu var det konen som kjørte den 97% av tiden  ;D

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Lars-bgo

opplysningene jeg kom med fra manualen er for:

MODEL S SOFTWARE Version: 5.0

EU versjonen jeg fikk i forbindelse med forestående levering.

Men det er et ekstra avsnitt relatert til malfunctioning, dette sier at om sender mangler vil det lyse hele tiden.

TPMS Malfunction
Model S has also been equipped with a TPMS malfunction indicator to indicate when the system is not operating properly.
The TPMS malfunction indicator is combined with the low tire pressure indicator light. When the system detects a malfunction, the indicator light flashes for approximately one minute after Model S powers on, and then remains continuously lit. This sequence continues upon subsequent vehicle start-ups as long as the malfunction exists.
When the TPMS malfunction indicator is on, the system might not be able to detect or signal low tire pressure as intended. TPMS malfunctions can occur for a variety of reasons, including installing replacement or alternate tires or wheels on the vehicle that prevent the TPMS from functioning properly. Always check the TPMS malfunction indicator light after replacing one or more tires or wheels on your vehicle to ensure that the replacement or alternate tires and wheels allow the TPMS to continue to function properly.

Mer fra manualen:
Tire Pressure Monitoring
Each tire should be checked monthly when cold and inflated to the recommended pressures that are printed on the Tire and Loading Information label located on the driver's door pillar (see page 7.3). If your vehicle has tires of a different size than the size indicated on the vehicle placard or tire inflation pressure label, determine the proper tire inflation pressure for those tires.
As an added safety feature, your vehicle has been equipped with a tire pressure monitoring system (TPMS) that displays a low tire pressure telltale (Tire Pressure Warning) on the instrument panel when one or more of your tires is significantly under-inflated. Accordingly, when the Tire Pressure indicator light displays on the instrument panel alerting you of low tire
pressure, stop and check your tires as soon as possible, and inflate them to the proper pressure (see page 7.3). Driving on a significantly under-inflated tire causes the tire to overheat and can lead to tire failure. Under-inflation also reduces fuel efficiency and tire tread life, and may affect the vehicle's handling and stopping ability.
If Model S detects a fault with the Tire Pressure Monitoring System (TPMS), this indicator flashes for one minute
whenever you power on Model S.
NOTE: Installing accessories that are not approved by Tesla can interfere with the TPMS system.
WARNING: The TPMS is not a substitute
for proper tire maintenance, including manually checking tire pressures and regularly inspecting the condition of tires. It is the driver's responsibility to maintain correct tire pressure, even if under-inflation has not reached the level for the TPMS to trigger the Tire Pressure Warning on the instrument panel.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

EvenSteven

Vil ikke ødelegge eller skape noen demper rundt dette meget bra tiltaket fra trådstarter, men mottok tidligere i dag tilbud fra Ila dekksenter på tilsvarende felger + dekk for 15900,- ferdig montert.
Dette er da uten TPMS.
Må nevnes at jeg ikke fikk spesifikasjoner med i tilbudsmailen tilbake, så skal få dobbelt sjekket dette i morgen.
Om dette er reelt, må det sies å være et meget godt tilbud.
Tesla S P85+ sølv

Veggen

Når de sier "Originalt tilpasset Model S" så regner jeg med at senterhull, innpress, boltsirkel, etc, er helt identisk med originalfelg?
Er dette bekreftet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA