Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Flatt batteri på i-Miev

Startet av Lars_S, onsdag 21. august 2013, klokken 09:27

« forrige - neste »

02jan

Har lest at årsaken til de smale dekken ligger i at det var utfordring med å få plass til REX og elmotor. Men hvorfor må det være 155 bredde foran? ( da motorene er plassert bak)

Er det plass til noe bredere der ?

Er det noen som har sjekket ut om det er plass til breder dekk bak , evt 18" felg også bak - spesielt på de "norske" i3 som ikke har REX ?

Det andre jeg ville ha sjekket ut, boltdim, boltgjengetype , navdim og innpress. Så hvis jeg har havnet i TRX fella om få år - skjærer jeg litt i plasten og skrur fast noen bmw 2002turbo skjermbreddere (eller fra golf GTI mk1) , for så ha valgmulighet til å kjøpe vanlige dekk.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

02Henning

Du må nok bredde utover hvis du skal ha bredere dekk på. En annen utfordring er selve rullediameteren, denne er for i3 på nivå med grove varebiler så utvalget her er stivt med lite fokus på grep/ytelse.

La oss heller håpe at også andre elbil/småbil produsenter ser verdien av å bruke mindre plass til hjulhus og redusert rullemotstand slik at volumet øker utover i3.

Terondo

Dekkprisene jeg viser til er fra nordendekk.no og dekkonline.com, som stort sett er uslåelig på pris. Dette er inklusiv mva. priser.

BMW vil nok alene presse på for å i alle fall opprettholde Ecopia-dekket på markedet, evt. en forbedret versjon, etterhvert som teknologien generelt forbedrer dekk.

En annen faktor for at dekkene er så smal er at de ønsket å minimere hvor mye plass dekkenes hjulbuer tok fra kupeen. Så flere vil nok vurdere det samme, ettersom ytelsen ikke blir svekket av å gjøre det på denne måten, og rullemotstanden minker. Det er jo en vinn-vinn-situasjon, med unntak av utseende forfra og bakfra.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

KHL

Citroen tester ut samme dekkdimensjon som i3 allerede har. C4-en er visstnok utstyrt med Michelin 155/70/R19 dekk.

i3_X5_730

Ser ut som noen ikke gidder vente lenger på BMW og fète felger til i3:

http://www.bmwblog.com/2014/10/29/bmw-i3-custom-wheels/

8)


ELLP

Noen som vet hvor stort moment man skal stramme hjulboltene med?

GelpMan

Sitat fra: ELLP på søndag 02. november 2014, klokken 12:19
Noen som vet hvor stort moment man skal stramme hjulboltene med?
120Nm +-10

pberg

#37
La om til vinterdekk i går, og oppdaget nok en fordel med elbil.

Brukte også en ny sak jeg kjøpte meg, nav-smøring. Så er det rimelig sikkert at felgene ikke blir sittende fast på navet når de skal av igjen til våren.

Men en ting jeg la merke til, er at spindlene som felgene sentrere på ruster innvendig, og så renner det rustvann ut rundt BMW-merkene i senter på felgene. Her må det nok iverksettes noen tiltak også til våren.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

TorleifS

Når jeg byttet dekk merket jeg at det var ganske mye bremsestøv i felgene foran, men ikke noe bak.. Er det fordi bilen bremser foran ved kraftig regen?
Noen som har lagt merke til det samme på sin bil?
Sort/hvit i3

Klykken

Det er bremsene frem som brykes "mest" når det bremses, på alle biler. Dette er ikke unikt for i3. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

jaxry

BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Thomas81

BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

moonbuggy

Hva er Plastidip i denne sammhengen ?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA