Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lavt vannforbruk?

Startet av Wenche, onsdag 21. august 2013, klokken 00:03

« forrige - neste »

Wenche

Jeg er lurer på om det er noen andre her som ser på Gen III som en interessant bil for fremtiden. Dette er en litt uhøytidlig undersøkelse, men jeg håper på oppriktige svar :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

laumb

Jepp.

Kona fikk på mandag innvilget fast ladeplass på den nye jobben sin - så den hadde vært perfekt å reservere til hun.

Har nevnt den før - og hun vil ha Leaf nå, men krever GIII når den kommer.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Carsten

Hadde sikkert kjøpt den, men vi trenger bil fra nyttår så det blir sikkert Leaf eller i3.
Bestilt Model S 19", 60 kWh, Luft, Dobbeltlader, Lydpakke, Lyspakke, Hattehylle, Panoramatak, Parkeringsassistent, Piano dekor, Sort Nappa, Rød multicoat, Superlader Hardware, Tech-pakke, Vinterpakke og Barneseter

TesLars

Hadde nok ventet litt. For min del er det ingen hast å skaffe seg bil #2.
Oslo
Black Model S

tjobben

Har kun behov for én bil til meg og kidsa. Ennå fire år til eldstemann kan ta lappen, og han må nok vente ennå lenger med å eie egen bil. Egentlig et pengespørsmål.
Om GIII var her i dag, og var på størrelse med fx. Golf, dvs. større enn Leaf, hadde jeg kanskje valgt GIII i stedet for S om prisen var tilstrekkelig lav.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Rønnern

Er stygt redd for at dieselpurka ikke holder i fire år til, så jeg må nok ha en "ny" bil innen den tid. Satser på massive forbedringer på batterifronten i løpet av kort tid og at markedet oversvømmes av grisebillige Model S neste sommer...

Mvh Ronnie
Peugeot iOn

kimlillebo

Ja, dersom ikke Model S kommer til å skuffe noe voldsomt, så kommer jeg til å reserverer Gen III når det blir mulig.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Wicky124

Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

laumb

Sitat fra: Wicky124 på onsdag 14. august 2013, klokken 11:14
Hva er Gen 3?

Det er Teslas lav-kost, høyt-volum bil som de sikter mot å produsere flere hundre tusen av i året.
Enn så lenge vet ikke mer enn at det er planen til Tesla, og at denne skal være mer på størrelse med en BMW 3-serie og billig ($30-40k klassen).

Ingen offisielle bilder eller spesifikasjoner er kommet ut.

Roadster Gen I,
Model S (og X på samme skateboard) Gen II.

Thomas Parsli

Reservere en uspesifisert bil som kommer på markedet om 3-4 år?
Nei takk.

Om 3-4 år er jeg sikker på at markedet ser helt anderledes ut enn nå -ser vi tre år bak i tid var ikke Leaf på markedet og en trilling var det siste kule innen elbil...

Thomas

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RunarBT

Reserverer asap!

Kona kjører i-miev i dag, levere i barnehage m.m.
I-miev har 4stjerner i kollisjonstester. Renkner med genIII legger seg på nivået langt over. Topp sikkerhet er første pri1, ho får tesla genIII enten ho vil det eller ikkje.;-)

toppi

Gen III ser jeg ingen grunn til å bestille flere år i forveien. Den vil aldri ha samme "mystikken" rundt seg som Model S.

Vi ser jo også at å være Nr 1 eller 1000 spiller lite rolle på utleveringer nå, så hvorfor skal det bli anderledes.

Men svarer Tesla til forventningene tar jeg gjerne en Gen III også  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Veggen

Er redd G3 kan bli en liten nedtur etter å ha vent seg til S.
Dette blir en mye billigere bil med lavere rekkevidde og mindre premium følelse.

timingbeltkiller

Forutsetter Gen III har rekkevidde 200 miles og koster max 300K.
Eller enda bedre 300 og 400.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA