Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Owners Club

Startet av GeirH, tirsdag 20. august 2013, klokken 07:56

« forrige - neste »

GeirH

Hei.
Er det noen som vet om dette lar seg gjøre? Evt. hvem og hvor mye det koster?

mvh
Geir
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

Leaf_entusiast

#1
Laderen er jo innebygget i bilen så det er uansett  krevende. Jeg har sett noe på det amerikanske forumet og der var det noen som jobbet med å få til en løsning, men så langt virket det ikke mulig.

Lars_S

Fikk høre av selger på Nissan Larvik, at den ikke var mulig å etter montere. Det var vist vill ledene å kalle det en lader. Selger forklarte at bilen kun ble klargjort for å kunne motta ladning på 6,6 kW. Og skulle enn lade med 6,6 kW hjemme må det kjøpes og installeres en spesiell veggenhet(lader).

Leif Leaf

Jeg spurte min forhandler om dette når jeg kjøpte bilen i juni og fikk til svar at dette ikke kan ettermonteres. Men jeg vil tro at alt er mulig til den rette prisen.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Bekkenes

Hva slags lader er dette? Erstatning for hurtiglader eller den andre?
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Leif Leaf

Sitat fra: Bekkenes på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:59
Hva slags lader er dette? Erstatning for hurtiglader eller den andre?

Dette er en "onboard" lader i bilen som kan ta imot 32A. Dette er ikke hurtigladeren (Chademo), men den andre - som normalt kan ta imort 16A (3,6kW).
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Bekkenes

TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Bobbulf

Jeg fikk også beskjed fra selger at det var så godt som umulig og ettermontere den. Jeg har den på min  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

knnygar

Når ein kjøper Leaf no kan ein velge mellom 3,3 og 6,6 kW ladar i bilen.
Ladeledninga (m/ kladd) ein pluggar i veggen reknar eg med er sett til 9,5 A (2,2 kW) på alle bilane som blir selt i Norge.

Skal ein utnytte 6,6 kW ladaren må ein då ha ein ladestasjon som gir beskjed til bilen at den kan lade med 28 A.
Standardladaren på dei fleste Leaf er 3,3 kW, dvs 14,3 A.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

jkirkebo

Sitat fra: knnygar på tirsdag 13. august 2013, klokken 15:01
Når ein kjøper Leaf no kan ein velge mellom 3,3 og 6,6 kW ladar i bilen.
Ladeledninga (m/ kladd) ein pluggar i veggen reknar eg med er sett til 9,5 A (2,2 kW) på alle bilane som blir selt i Norge.

Skal ein utnytte 6,6 kW ladaren må ein då ha ein ladestasjon som gir beskjed til bilen at den kan lade med 28 A.
Standardladaren på dei fleste Leaf er 3,3 kW, dvs 14,3 A.

3,3kW er inn på batteriet. 3,7kW fra nettet. Tilsvarende gjelder nok for 6,6kW laderen. 28A vil derfor kun gi ca. 5,7kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Caffe

Hvis omformeren som transformerer vekselstrømmen til likestrøm går i stykker i en av bilene som bare trekker 3,3 kW idag, skal det jo uansett installeres noe nytt. Da ville jeg tro at når det likevel skal installeres en ny omformer, kan man velge om man vil ha en med høyere effekt mot et pristillegg. Det forutsetter at størrelsen på omformerne i EuroLEAF ikke er forskjellig fra den i  første serie.
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

TorC

Sitat fra: Caffe på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:08
Hvis omformeren som transformerer vekselstrømmen til likestrøm går i stykker i en av bilene som bare trekker 3,3 kW idag, skal det jo uansett installeres noe nytt. Da ville jeg tro at når det likevel skal installeres en ny omformer, kan man velge om man vil ha en med høyere effekt mot et pristillegg. Det forutsetter at størrelsen på omformerne i EuroLEAF ikke er forskjellig fra den i  første serie.

Godt mulig jeg tar feil her, men en av forbedringene ved 2013-Leaf er jo at laderen ble flyttet. Man fikk da litt bedre plass i bagasjerommet slik jeg har forstått det. Det kan jo dermed hende det ikke er "bare bare" å bytte 3,3kw om til 6,6kw. uten å måtte bygge om "halve bilen" eller miste mer plass.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

GeirH

Takker for svar. Jeg avbestilte min 3,3kw leaf og bestilte ny med 6,6 kW lader. Så får vi se om vi for brukt for det etter hvert.
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

svingen

mye ekstra kom den "moro" på da? 10K?

syns det er verdt det hverfall :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

GeirH

Sitat fra: svingen på onsdag 21. august 2013, klokken 13:48
mye ekstra kom den "moro" på da? 10K?

syns det er verdt det hverfall :)

Hei.
Det var 7500 kr. ekstra. De skal ha 9000kr. for chrompakka så valget var enkelt :-)
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA