Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

janmb

Jepp - utrolig at ikke folk flest skjønner hvor subjektive, tilfeldige og varierende utsagn fra ulike teslarepresentanter er.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Jens

Da jeg fikk bilen i Bergen foreslo de å plassere den i nosecone. De plasserte den der for meg, faktisk. De mente det heller ikke var nødvendig med plast rundt, så får vi la fremtiden vise om de har rett. Har i alle fall funket i 10000 km så langt.
Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

Spinner

Sitat fra: Jens på fredag 14. mars 2014, klokken 19:35
Da jeg fikk bilen i Bergen foreslo de å plassere den i nosecone. De plasserte den der for meg, faktisk. De mente det heller ikke var nødvendig med plast rundt, så får vi la fremtiden vise om de har rett. Har i alle fall funket i 10000 km så langt.
Den blir klissvåt der, det er absolutt nødvendig å putte den i en vanntett pose. Selv har jeg brukt en vanntett "tur-pose" til iPhone man får kjøpt i sportsbutikker.

tho

#198
Gammel men god tråd. Ville bare si at jeg fikk min autopass brikke inn.  Var litt styr å få av nose cone, satt som støpt. Enkleste var å presse ned ca 20 cm til siden for låsen ut mot nose cone. Da spratt den opp. Får grønt lys vær gang :)

Brukte en kondom i tilfellet det blir litt fuktig bak der.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Quattro

For info så endret fjellinjen min fossilbil brikke til elbil brikke ved å Chatte med de.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

janmb

Samme her - man får selvsagt beholde samme brikke fra en bil over til ny.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OddB



Slik ser det ut bak min nosecone.
Kan dere som har montert brikken her fortelle hvor og hvordan dere har festet den.
Det er kanskje ikke alle som har denne isoporbiten over støtfangeren ?
Den dobbeltsidige tapen som følger med hefter ikke på noe annet enn glass. ...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

tho

Festet den på baksiden av nose cone rett under de metall klipsene. Brukte rikelig med teip.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Muffinman

Sitat fra: Sbr på fredag 14. mars 2014, klokken 20:08
Sitat fra: Jens på fredag 14. mars 2014, klokken 19:35
Da jeg fikk bilen i Bergen foreslo de å plassere den i nosecone. De plasserte den der for meg, faktisk. De mente det heller ikke var nødvendig med plast rundt, så får vi la fremtiden vise om de har rett. Har i alle fall funket i 10000 km så langt.
Den blir klissvåt der, det er absolutt nødvendig å putte den i en vanntett pose. Selv har jeg brukt en vanntett "tur-pose" til iPhone man får kjøpt i sportsbutikker.
Min døde etter noen få uker på den måten. Det vil si, jeg tettet alle sammenføyninger med silikon men glemte en. Nummer to ble pakket inn i flere lag plast før den havnet bak der.

Quintilian

Den desidert enkleste måten å sikre den på må jo være å bruke en 1 liters zip-lock-pose..... Litt silikon eller annen masse i selve skjøten (det er en "leppe" på 1 cm utenfor selve zip-greia), og deretter et par runder med gaffa-teip for å sikre mot mekanisk slitasje.... Bør holde i hele bilens levetid mener jeg :)

OddB

Ja innpakningen har jeg kontroll på, men å tape den på den glatte plasten i nosecone kan da umulig holde over tid... ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Kodom med knute er sannsynlig en god og tett løsning og de som har vakuumiermaskin kan bruke den og sveise inn brikken- 100% tett :)

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Gressvikingen

Jef brukte den teipen som sitter på brikka til feste inne i Zip posen (zippen ned).
Utenpå posen over der hvor brikka er teipet la jeg på ett nytt lag tilsvarende 3M dobbeltsidig teip (type vit 1mm sterk svamp med veldig holbart lim).

Vasket med sprit på innsiden av cone'n der hvor det er et tydelig flatt felt (ett på begge sider av midten). Tørka med tørr serviett og limte fast brikka horisontalt.

Testet i nærmeste bom og det virket uten problemer.

Foresten en herkete affere å få av cone'n.

(Skrev først norsk "konen", men det ble litt rart med de flate partien på hver side av midten..)
P85D"+"

Muffinman

Tyggis? Nei, jeg tok bare et strips og hengte den på kabelføringen i overkant av åpningen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA