Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Muffinman

Min brikke har druknet/frosset ihjel. Åpnet den i kveld, og den hadde en smule is innvendig for å si det mildt. Var vel ei glipe jeg overså når jeg tettet den med silikon...

Uansett, det ser ut som batteriet er dødt. Har gjort rent alt med elektrocleaner, og eneste stedet det ser ut til å vises noe er mellom tilkoblingspinnene til batteriet. Ser ut til å ha gått en krypestrøm der. I så fall er det en god sjans for at selve kretskortet er ok. Tester med nytt batteri senere. Om den overlevde blir det silikon + plastpose og rett tilbake til konen :)

cra

Sitat fra: janmb på mandag 25. november 2013, klokken 13:42
Relevansen er at når noen snakker om montering av autopassbrikke er det i utgangspunktet i frontrute. Noe JEG er forundret over at ikke langt flere har store problemer med rent estetisk.

Ser du på folk i bilene du møter om morgenen? For de fleste av oss en køfri-brikke det minste estetiske problemet!  ;D ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

pberg

Bytt ut tapen med sort dobbeltsidig fra Biltema, og spray over brikken med sort silkematt lakk. Problem solved. Så og si usynlig i frontruta.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

erot

True dat. Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke lager den slik i utgangspunktet? Veldig merkelig.

Cobos

Min er pakket i en sous-vide pose, altså vakumpakket i plast og teipet fast på innsiden av nose-cone. Har fungert glimrende i de siste 2 mnd med masse snø, regn og annet, så tipper den virker til batteriet et dødt. Ikke blir det stygge greier i vinduet heller.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Orcuz

Er det samme brikke i hele Norge? Så om jeg bruker den som hører til Oslo, så kan jeg parkere i by garasjen i Bergen osv?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


janmb

Sitat fra: cra på lørdag 18. januar 2014, klokken 23:16
Ser du på folk i bilene du møter om morgenen? For de fleste av oss en køfri-brikke det minste estetiske problemet!  ;D ;D

Det trekker egentlig aller mest ned på det estetiske når bilen står parkert. Men selvsagt også underveis.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

trol

Sitat fra: Orcuz på søndag 19. januar 2014, klokken 01:13
Er det samme brikke i hele Norge? Så om jeg bruker den som hører til Oslo, så kan jeg parkere i by garasjen i Bergen osv?

For å bruke brikken i ByGarasjen i Bergen må den først registreres hos Bergen Parkering AS. Dette gjør du på nettet, men det tar typisk et par dager før du mottar bekreftelse om at du er registrert. http://bergenparkering.no/parkeringshus/bygarasjen/registrering-av-ladbare-kjoretoy-for-privatkunder/

Min erfaring er at det er dårlige sensorer i bommene. Selv om jeg alltid får grønn blink i bompengeringen, er det skjelden at bommen går opp automatisk. Da trekker jeg billett, og kaller opp operatøren når jeg skal kjøre ut slik at de kan åpne bommen. Servicen fra de ansatte har vært upåklagelig.
Jeg fikk også råd fra en av de ansatte (på intercomen) om å prøve å legge brikken i "nosecone". Det har jeg gjort, det ble bedre i bomringen, men ikke i ByGarasjen.
trol
85kW, Grå Metallic, 19" full pakke unntatt ekstra seter.

MrDriveby

Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. januar 2014, klokken 22:16
Min brikke har druknet/frosset ihjel. Åpnet den i kveld, og den hadde en smule is innvendig for å si det mildt. Var vel ei glipe jeg overså når jeg tettet den med silikon...

Uansett, det ser ut som batteriet er dødt. Har gjort rent alt med elektrocleaner, og eneste stedet det ser ut til å vises noe er mellom tilkoblingspinnene til batteriet. Ser ut til å ha gått en krypestrøm der. I så fall er det en god sjans for at selve kretskortet er ok. Tester med nytt batteri senere. Om den overlevde blir det silikon + plastpose og rett tilbake til konen :)

Ta å spray hele brikken med Plasti Dip, ikke problem med vann da 8)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

valvolainen

Stablet min klump av en brikke bak grillen surret inn i en brødpose. Har ikke giddet å prøve gjøre den mer vanntett. Fungerer fint enda.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

AndersinOslo

Limte min klump oppe i høyre hjørne, Vurderte på bakerste del av panormataket. Bilen er så vakker at det skal mer til enn en bombrikke for å dra ned utseendet. Men den hadde havnet bak nosekone hvis jeg hadde ant/tenkt/lest.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

don

Da er brikka på plass i nose cone. Først et litt fast trykk over nose cone så løsnet den noe - men spratt ikke akkurat ut - men med en plast skoskje som kom fra en Hilton overnatting.. så var det en smal sak - tenker jeg lar den ligge i bilen så jeg slipper å knekke eller ødelegge microchip i kredittkortet..

Likte godt tipset med kondom :-) den er vel ganske holdbar - selv om det er mange år siden jeg har testa det - haha..
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

t0ffluss

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 11. mars 2014, klokken 13:15
Bruk kondom!



Fiffig løsning.. men for tett = kondens? Ville lagt en silica gel pose inni der..
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA