Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 13:06
Sitat fra: Epleskreller på mandag 25. november 2013, klokken 13:04
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 13:03Det var rart! Min sitter på høykant helt inntil speilets feste, på det mørke området. Og der fungerer den feilfritt i min bil.

Har du ny brikke? Nose-cone er vel genial plassering om man vil ha den ute av syne, og også sliter med registrering gjennom frontruten.

Helt ny brikke, den sitter horisontalt. Har det noe å si?
Nei tror vel egentlig ikke det bør ha noe å si. Kanskje du har frontrute med tykkere skjermingsbelegg enn meg :)

Jepp, du har jo den europeiske prototypen :P

Som sagt, de var klar over at en del TMS-eiere hadde problemer med dette. Men merkelig at ikke alle da har det!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cra

Sitat fra: Epleskreller på mandag 25. november 2013, klokken 13:12
Som sagt, de var klar over at en del TMS-eiere hadde problemer med dette. Men merkelig at ikke alle da har det!

Dersom to av dere (en med og en uten problemet) har mulighet til å møtes og bytte brikker skulle det være fort gjort å finne ut om det  er bilen (frontruta) eller brikken som er problemet.

Er ikke brikken estetisk nok? Lakker den i bilens farge!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

janmb

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 13:05
Jeg ser fortsatt ikke hvorfor ditt estetiske syn har noe å si for mitt råd til TesLars?

Anyways - om du er så detaljfokusert bør du nok styre unna litt upolerte biler som Model S :)

Relevansen er at når noen snakker om montering av autopassbrikke er det i utgangspunktet i frontrute. Noe
JEG er forundret over at ikke langt flere har store problemer med rent estetisk.

Og hvorfor du mener Model S ikke er kompatibel med å være estetisk pirkete ser jeg ikke. Å kjøre rundt med en stor hvit kladd i frontruta er ikke pirk - det er et stort inngrep i bilens utseende.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

VigdisA

Vi testet ut en del varianter av det å holde brikken opp ved passering, men det lyste aldri før vi fikk lagt den opp i det skraverte feltet. Vi endte til slutt likevel opp med å legge den i nosecone- der fungerer det hver gang.
Det er helt tydelig at mesteparten av frontruten er skjermet.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

rklokk

Det er kun det skraverte feltet som ikke er skjermet. Brikkene antennedel ligger i motsatt ende av festet slik at den må monteres vertikalt med tapefestet ned og antennedelen oppover. Jeg forsøkte både andre veien og horisontalt, men det funket altså ikke. Nå funker det hver gang.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Havebigfun

Jeg har adri hatt problemer med registrering.
Jeg regner med at min fungerer fortsatt når de første nosekone-brikkene har blitt til elektronisk spesialavfall  ::)

Patosan

Sitat fra: Havebigfun på mandag 25. november 2013, klokken 20:41
Jeg har adri hatt problemer med registrering.
Jeg regner med at min fungerer fortsatt når de første nosekone-brikkene har blitt til elektronisk spesialavfall  ::)
De borde allihop varit special-avfall  ;)
VIN 15026

LinkedIn

janmb

Sitat fra: Havebigfun på mandag 25. november 2013, klokken 20:41
Jeg regner med at min fungerer fortsatt når de første nosekone-brikkene har blitt til elektronisk spesialavfall  ::)

Om man montererer i en plastpose eller lignende beskyttelse er nok ikke det noe problem.

Vet mange som har kjørt med brikke montert innenfor grillen i ICE-biler også, noe som er langt mer utsatt, uten at det har vært noe problem.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cowboystrekk

Hvordan  fungerer "el-autopass" i andre bomringer? Om jeg f.eks drar til Oslo, vil brikken jeg skaffa meg i Tr.H fungere for fritak?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Griffel

Sitat fra: taraquin på tirsdag 26. november 2013, klokken 14:19
Hvordan  fungerer "el-autopass" i andre bomringer? Om jeg f.eks drar til Oslo, vil brikken jeg skaffa meg i Tr.H fungere for fritak?
Ja i elbilen trenger du bare en avtale, og reiser fritt i Norge. (Untatt over Svinesund)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

satheesh.net


janmb

Den nye ser heldigvis mindre ut, men havner fortsatt ikke i frontruta gitt.  :P
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

laumb

Sitat fra: Griffel på mandag 25. november 2013, klokken 10:51
Sitat fra: laumb på søndag 24. november 2013, klokken 09:26
Ligger i kjøkkenskuffen på 5. Året.
Nå har du vel ikke hatt nosecone så lenge.

Sitat fra: laumb på søndag 24. november 2013, klokken 09:26
Ikke fått noen klager. :)
Så lenge du holder deg i området du har gratisavtale med kan nok det stemme. De slår opp nummeret i sitt register, og finner deg som abonnent. Er du flink til å vaske skilt er du bare litt dyrere enn om du hadde montert brikken.

Blir du fotografert andre steder kan de ikke slå opp i ditt lokale register men må slå opp i bilregisteret og du er automatisk over i faktureringsrutinen. (Bomselskapet må betale for oppslag i bilregisteret, så det er ikke urimlig at de sender deg en regning)

Aldri vært noe problem noe sted. Ikke rundt Oslo, vestfold/Østfold, Rv2, Trondheim, etc.. :)

Griffel

Sitat fra: laumb på onsdag 27. november 2013, klokken 14:05
Aldri vært noe problem noe sted. Ikke rundt Oslo, vestfold/Østfold, Rv2, Trondheim, etc.. :)
Da har de nok fått samordnet abonnent registrene sine slik at det bare er et sted å slå opp, det de forenkler jo fremmedpasseringer veldig.
Men altså, av hensyn til de som betaler for å passere bommen: "Monter brikken" slik at de som betaler får mest mulig igjen for pengene.

(For de som bare tar hensyn til seg selv er det tilstrekklig å tegne en avtale, og la brikken ligge hvor som helst. For elbilisten spiller det jo ingen rolle at andre må betale litt ekstra.)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Kallagtunet

Sitat fra: Griffel på onsdag 27. november 2013, klokken 16:54
Sitat fra: laumb på onsdag 27. november 2013, klokken 14:05
Aldri vært noe problem noe sted. Ikke rundt Oslo, vestfold/Østfold, Rv2, Trondheim, etc.. :)
Da har de nok fått samordnet abonnent registrene sine slik at det bare er et sted å slå opp, det de forenkler jo fremmedpasseringer veldig.
Men altså, av hensyn til de som betaler for å passere bommen: "Monter brikken" slik at de som betaler får mest mulig igjen for pengene.

(For de som bare tar hensyn til seg selv er det tilstrekklig å tegne en avtale, og la brikken ligge hvor som helst. For elbilisten spiller det jo ingen rolle at andre må betale litt ekstra.)

Noen viser samfunnsansvar og holder folket i bompengeselskapene arbeid... Jeg personlig ville heller hatt mer penger til vei, veier som vi elbilister også nytte av selv om en ikke betaler! Men meg om det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA