Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

jorkus

Fikk det til nå, brukte en ostehøvel med litt beskyttende el-tape på, da var det bare å "bende" den ut.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Griffel

Sitat fra: NTesla på torsdag 21. november 2013, klokken 14:33
Har slengt min brikke i det lille rommet på ene siden i hanskerommet. Får grønt lys på 20% av bomstasjonene her i Rogaland, men ser ut til at de fleste passeringer blir registrert riktig på autopass-webkontoen, så vet ikke om det grønne lyset har noe å si eller ikke.
Dersom brikken ikke blir registrert, vil foto av skiltene dine kobles mot ditt gratis abonnement så registreringen av passeringen blir nok riktig uansett om brikken er korrekt montert eller ikke.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

NTesla

Ok, hadde en anelse om at det skjedde på den måten, selv om jeg vet at autopass også registrerer selv om det ikke lyser (i følge uttalelser fra bomselskap).

Uansett så ville jeg nok ikke anbefalt min plassering som den optimale.

Lynxpolaris

Kjører de fleste med autopassbrikken bak nosecone? Har dere pakket den inn eller bare latt den henge ubeskyttet?
Kjører Buddy, runder 45000km
Bestilt i mars.
P3112
Vin21315
07.10: Vi bygger din bil.
17.10: Ferdig og klar for transport.
20.10: I transit.
18.11: Klargjort for henting eller levering.

Patosan

Sitat fra: Lynxpolaris på lørdag 23. november 2013, klokken 17:16
Kjører de fleste med autopassbrikken bak nosecone? Har dere pakket den inn eller bare latt den henge ubeskyttet?
Jag har satt den i övre del av nosecone, utan något skydd alls.
Har fungerat fint några månader nu.
Vi får se vad som sker med tid :)
Slutar den fungera får de sända mig en ny...
VIN 15026

LinkedIn

arv

Jeg har tapet den.
Fungerer veldig bra
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

jkirkebo

Sitat fra: Lynxpolaris på lørdag 23. november 2013, klokken 17:16
Kjører de fleste med autopassbrikken bak nosecone? Har dere pakket den inn eller bare latt den henge ubeskyttet?

Jeg dro noen runder elektrikertape rundt plastskjøten og festet den bakpå nosecone.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mrjalle

Sitat fra: Lynxpolaris på lørdag 23. november 2013, klokken 17:16
Kjører de fleste med autopassbrikken bak nosecone? Har dere pakket den inn eller bare latt den henge ubeskyttet?

Jeg har hatt den bak nosecone uten beskyttelse siden slutten av august. Ingen problemer. Har vasket bilen et par ganger i uken, så den har absolutt blitt utsatt får vann, og de siste ukene noe "saltlake" fra veiene... Blinker fortsatt grønt når jeg kjører gjennom bommer :-)

getor

Som andre, litt elektrikkertape over skjøten og limt på øvre delen av nosecone. Fungerer helt utmerket. Og - trykkemetoden for å få nosecone av fungerte også greit efter et par forsøk.
Hunky-dory :-)

Harlex

Ligger i hanskerommet og der kommer den fortsatt til å ligge....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

laumb

Ligger i kjøkkenskuffen på 5. Året.
Ikke fått noen klager. :)

Kallagtunet

Det er jo klart de er jo redde for jobbene sine i bomselskapene også... Hold folket i arbeid!!

Stellar

For å kunne parkere i bygarasjen i Bergen er jeg avhengig av at brikken kan leses der, vil prøve å legge den i nosecone, men litt stress om det ikke funker hver gang:-)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Anders Heibø

Sitat fra: Stellar på søndag 24. november 2013, klokken 13:38
For å kunne parkere i bygarasjen i Bergen er jeg avhengig av at brikken kan leses der, vil prøve å legge den i nosecone, men litt stress om det ikke funker hver gang:-)
Jeg snakket med vaktselskapet der og de har litt problemer med autopass sytemet sitt. Det vil i utgangspunktet ikke funke hver gang selv om du setter den helt korrekt i frontruten slik jeg forstod. Jeg har min i nosecone. Den lyser grønt hver gang på bompasseringer og funker stort sett i Bygarasjen. Hvis ikke er det bare å trekke lapp på vei inn/ trykke kontakt på vei ut så slipper de deg ut da de ser du har EL skilter.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

TK Askøy

Sitat fra: anders.heibo på søndag 24. november 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Stellar på søndag 24. november 2013, klokken 13:38
For å kunne parkere i bygarasjen i Bergen er jeg avhengig av at brikken kan leses der, vil prøve å legge den i nosecone, men litt stress om det ikke funker hver gang:-)
Jeg snakket med vaktselskapet der og de har litt problemer med autopass sytemet sitt. Det vil i utgangspunktet ikke funke hver gang selv om du setter den helt korrekt i frontruten slik jeg forstod. Jeg har min i nosecone. Den lyser grønt hver gang på bompasseringer og funker stort sett i Bygarasjen. Hvis ikke er det bare å trekke lapp på vei inn/ trykke kontakt på vei ut så slipper de deg ut da de ser du har EL skilter.
Jeg parkerer i Bygarasjen hver dag, og kan bekrefte dette mønsteret. Min brikke ligger pent vakumpakket i nosecone, og bomringen lyser grønt og fint hver gang. Leseren i Bygarasjen derimot, klarer å lese brikken ca annenhver gang (eller sjeldnere) i mitt tilfelle. Det er for øvrig utrolig behagelig å kjøre direkte inn og ut av et parkeringshus hvor de andre betaler 130 kroner dagen for å parkere  8)
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA