Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

tswing

Sitat fra: Sbr på søndag 22. september 2013, klokken 21:39

Sitat fra: tsladaytrader på søndag 15. september 2013, klokken 01:20
Noen som har testa det trikset på bilen sin? bruker heller det enn å klemme noe imellom lakkerte overflater (forutsatt at det er meningen at man skal kunne få av dekselet på den måten)
Gjorde dette nå, gikk lett som bare det. Var ikke hardt jeg trengte å trykke ned på venstresiden en gang før den poppet ut. Brikken er nå inntapet i vanntett tape, plassert i nesa og testet ok ;D

"Trykke-trikset" fungerte fint, selv med bare en hånd. Flyttet trykkpunket litt sideveis til jeg traff rett spot og merket at klipset løsnet. Gjentok på begge sider og vips!
AutoPass-brikken er nå forseglet og festet. Nose cone tilbake på plass.
Våler i Ø. VIN15338. Levert 20.9.2013.
P85. Brun met., det meste, (ex. P+ og 21'').
2015/03: P85D VIN P66616

RoadRunner

Sitat fra: tswing på fredag 04. oktober 2013, klokken 16:43
AutoPass-brikken er nå forseglet og festet. Nose cone tilbake på plass.
Ditto.
Brukte et kredittkort på høyre side av nosecone for å løsne den - som anvist i instruksjonsboka. Prøvde "trykkemetoden" etterpå, men det er mye plast som skal beveges før det skjer noe på min bil.... Anbefaler metoden i instruksjonsboka.
Autobrikken er nå pakket inn i makan folie som er iferd med å komme på bilen :).  Tape't den fast i ledningsbunten som er stripset fast ved låsen. Kan ihvertfall bekrefte at det blir meget vått bak nosecone'en hvis man kjører i regn på nordvest-landet!

Den observante seer kan se min skøteledningskoffert - i matchende rødt skinn - på plassen sin i trønken ;)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

teslaz



Den observante seer kan se min skøteledningskoffert - i matchende rødt skinn - på plassen sin i trønken ;)
[/quote]

Skal si den skjøteledningskofferten er i stil med bilen......  8)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

blokhus

#93
Sitat fra: teslaz på lørdag 05. oktober 2013, klokken 18:20


Den observante seer kan se min skøteledningskoffert - i matchende rødt skinn - på plassen sin i trønken ;)


Skal si den skjøteledningskofferten er i stil med bilen......  8)



Hehe
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Muffinman

Da har jeg også montert bombrikka bak frontdekslet. Ikke noe fiksfakseri, forsglet bare sammenføyningene i brikka med herdesilikon og brukte medfølgende dobbeltsidig tape til å feste den til selve dekselet. Prøvekjøring om kort tid.

drFloyd

Montering av Autopassbrikken i nosecone fungerer helt perfekt og anbefales på det varmeste. Det man bør passe på er at man tetter godt rundt sammenføyningen brikken slik at det ikke kommer vann inn i den. Bruk gjerne en solid tape - det funker godt.

De første ukene kjørte jeg med brikken i frontruta, men det blinket ikke en eneste gang når jeg passerte bommene. Etter montering i nosecone fungerer det perfekt hver gang.

Havebigfun

Sitat fra: drFloyd på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:55
De første ukene kjørte jeg med brikken i frontruta, men det blinket ikke en eneste gang når jeg passerte bommene.
Min er montert rett til hø for speilet-vertikalt. Det er aldri noe registreringsproblem.

Epleskreller

Min blir nesten aldri sett, har plassert den ved det "skraverte" feltet ved siden av sladrespeilet. Kanskje jeg bør flytte den til nosecone..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Fikk forresten brikka tilsendt fra Trøndelag Bomveiselskap i dag, men ingen faktura for betaling. Er det så happy over at vi elbilister sparer dem for arbeid ved å bruke brikke at de lar oss låne den gratis?

Tipper det kommer en faktura jeg da...

OleJA

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 19. november 2013, klokken 19:25
Da har jeg også montert bombrikka bak frontdekslet. Ikke noe fiksfakseri, forsglet bare sammenføyningene i brikka med herdesilikon og brukte medfølgende dobbeltsidig tape til å feste den til selve dekselet. Prøvekjøring om kort tid.
Etter et mislykket forsøk på å henge opp brikka i underkant av stålbjelken i fronten, så klasket jeg den bare rett på baksiden av nesekonen. Uten innpakning i plast eller tetning av skjøter, funker fint fremdeles ::) Får den altfor kort levetid så får jeg heller tette neste brikke bedre.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Anders Heibø

Monterte den med litt gaffa fra Biltema 30 september. Ingen andre hjelpemidler for å forsegle mot fukt. Bor i Bergen så den har blitt utsatt for en del regn men det ser ut til å fungere! Den lyser fortsatt ved passering, og åpner bommen på Bygarasjen.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

satheesh.net

Hva med å putte den i en zip-lock pose og klistre den med teip på innsiden av nosecone? Burde i teorien fungere fint dette? ???

Havebigfun

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 20. november 2013, klokken 08:18
Hva med å putte den i en zip-lock pose og klistre den med teip på innsiden av nosecone? Burde i teorien fungere fint dette? ???
Bra foreslag
Saltlake med senket overflatespenning trekker i den minste sprekk. Kun hermetisk lukking forhindrer korrosjonsdøden av autopassbrikken i lengden.

jorkus

Forsøkte å ta av nosecone nå... :( Fikk det ikke til! skal det skje noe når man presser inn plastkortet? skal noe løsne? Nå er det også noen minusgrader.. Liker ikke å bøye for mye på plasten da.. Noen som vet om en instruktiv video på youtube? Fant ingen gode ved søk..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Muffinman

Fikk den ikke løs med noen av metodene nevnt i denne tråden. Brukte til slutt et skrujern (meget forsiktig!) til å "brekke" den forsiktig ut, klips for klips. Men den satt svært bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA