Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Cirion

Min funker fint der, pakket den ikke i plast, får se om den overlever vinteren...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

mrjalle

Da har jeg også plassert min Autopass i "nosecone". Må innrømme det var litt "skummelt" å dra nesa av den nye bilen, men det fungerte veldig fint! Litt vanskelig å få av nesa, da jeg ikke vil skrape opp bilen heller, men alt fungerte utmerket etterpå :-)

Omnilord

#47
Kanskje det er lurt å dyppe/pensle/spray brikken med Plasti Dip først? Noen har også gjort det samme med fob-en for å gjøre den vanntett.

http://www.plastidip.no/productdetails.php?product=84
X Sig reservert

Birger

Sitat fra: toppi på tirsdag 13. august 2013, klokken 20:26
Sitat fra: fredag på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:47
Sitat fra: laumb på mandag 12. august 2013, klokken 23:36
Har hatt min i kjøkkenskuffen i flere år nå.
Aldri fått gebyr for å kjøre uten, aldri fått feil pris mtp rabatt osv.

Min blir fortsatt liggende i skuffen. :)


Så det er du som gjør at utgiftene for innkreving av bompenger bare stiger og stiger?

http://www.aftenposten.no/oslo/Utgiftseksplosjon-i-bomringen-5335257.html

Er nok flere av oss som bidrar til det.

Kan anbefale å ikke oppgi KID også.
Om alle hadde kuttet ut brikken og KID hadde vi fått slutt på denne dyre og urettferdige måten å finansiere veier på.  :o

Jeg tenker motsatt. Alle som betaler uten KID og ikke benytter brikke før betale det det faktisk koster å fakturere.

Fordi dette ER en rettferdig måte å betale for seg på. Du betaler for din belastning av veinettet. Det er da ikke rettferdig at alle de som ikke benytter veien skal betale for den?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Roger (NO)

Hvor i Nosecone fester dere brikken?
På innsiden av selve plasten?

Er vel også bare å rulle den inn i plastfolie for å holde vannet ute tenker jeg...

mrjalle

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 01. september 2013, klokken 16:56
Hvor i Nosecone fester dere brikken?
På innsiden av selve plasten?

Er vel også bare å rulle den inn i plastfolie for å holde vannet ute tenker jeg...

Jeg festet på innsiden av plasten, ganske høyt oppe. Når du åpner er det masse ledninger, samt noe som ligner på sort isopor. Så jeg festet slik at brikken havnet over "isoporen". Hadde egentlig tenkt å ha den i en "sousvide-pose", men når jeg til slutt fikk av plastdekselet til "nosecone" fant jeg ut at jeg ikke gadd å bruke energi på det...den overlever nok inni der uten ;-)

Andrewas

Har forsøkt å få av nosecone. Både m plastkort og en litt kraftigere stekespade av plast. Den sitter bom fast. Ønsker ikke å ødelegge noe. Må man virkelig ta i her? Eller er det et triks jeg ikke har skjønt?

Man presser plastkort inn mellom den svarte plasten og kromringen utenfor?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Cirion

Sitat fra: Andrewas på mandag 02. september 2013, klokken 01:47
Har forsøkt å få av nosecone. Både m plastkort og en litt kraftigere stekespade av plast. Den sitter bom fast. Ønsker ikke å ødelegge noe. Må man virkelig ta i her? Eller er det et triks jeg ikke har skjønt?

Man presser plastkort inn mellom den svarte plasten og kromringen utenfor?
Den henger godt fast, men bruk et plastkort for å få grep. Den skal rett ut. Så dra så den står litt i spenn så skal klemmene bak slippe.
Det er bare noen pinner med stålklemmer som klorer seg fast i noen hull...

Du får ikke av hele, uten å hekte av parkeringsensorene hvis du har slike.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

glaserud

Fant ut at det letteste stedet å få plastkortene til å funke er helt til høyre eller helt til venstre, der hvor nose cone er "spissest". Da bøyer kortet seg litt og får nok styrke til å få ut cone. Sitter litt godt fast, men det er jo i grunnen like så greit. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

stianrod

Noen som har bilder av autopassbrikke i nosecone?
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

glaserud

Sitat fra: stianrod på fredag 13. september 2013, klokken 19:26
Noen som har bilder av autopassbrikke i nosecone?

Glemte det, men om du lurer på plassering, så er det to avrundede rektangler merket av i plasten på innsida. Min passet fint her.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

haldorh

x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

petersv

Monterte i går. Brakk et kort først, den satt veldig hardt. Hjalp å dra med en hånd under skiltholderen, samtidig som man bruker kortet i ene enden. Kan være lurt å bruke et kort du ikke trenger :-)

Sorry, glemte også bilder...

tsladaytrader

#58
Sitat fra: kimlillebo på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Er det noen som vet om det funker å plassere autopassbriken i noseconen?
Alternativt en annen diskret plassering?

Jeg digger din perfeksjonistiske holdning! Aner ikke om nosecone går, men jeg har et hot tip!

Jeg personlig kan ikke fordra den gul/hvite fargen på autopass brikkene, styggeste fargen i verden. På min forrige BMW så tok jeg denne brikken før installasjon og spraya den med sort lakk fra sprayboks 2-3 omganger, dette var problemfritt og brikken fungerte like godt, ingen problemer.

Jeg har den brikken liggende så den skal rett inn i Teslaen, eneste jeg skal gjøre annerledes er å rive av den hvite dobbeltsidige teipen og bytte den ut med sort dobbeltsidig teip fra biltema (beste dobbeltsidige teipen jeg har vært borti) samt siden den er sort så blir den mer diskre sett utenfra, sort vs hvis som er originalt.

Kjempefornøyd med den "modden" den visuelle verkebyllen ble borte og jeg merket aldri noe til brikken, veldig diskrè.

Anbefaler den løsningen på det varmeste om det ikke går ann å feste den på innsiden av nosecone.

(så forresten i bruksanvisningen hvordan man kunne ta av nosecone) Står en guide på det der i forbindelse med at den må av hvis man skal taue bilen (taue øyet festes bak den).
Det står helt konkret i bruksanvisningen at man skal starte helt ut på høyre siden, mulig den har ett annet festepunkt der. Men hva vet jeg...

Er det forresten noen som har tenkt noe på radar detection systemer etc? Er ganske vanlig i USA, om mulig så vil jo noseconen være et ganske relevant installasjonssted i den anledning.

Noen som har noe erfaring med det?

tsladaytrader

#59
Side 138 av 152 i den norske bil manualen som du finner på "My Tesla".

Der finner du en fin guide til hvordan du skal ta av dekselet uten å skade bilen!
-->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA