Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

tsladaytrader

Noen som har testa det trikset på bilen sin? bruker heller det enn å klemme noe imellom lakkerte overflater (forutsatt at det er meningen at man skal kunne få av dekselet på den måten)

petersv


Yagi

Sitat fra: tsladaytrader på søndag 15. september 2013, klokken 01:20
Noen som har testa det trikset på bilen sin? (...)
Skjer ikke en dritt når jeg prøver det der med mine 85kg..  Sikkert bedre bygget min bil da  :P
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

jkirkebo

#64
Jeg har et MYE bedre tips på fjerning av nosecone som hverken trenger verktøy eller åpent panser.

Under nosecone er det en stor kant som det er lett å få tak i. Ta tak på ene siden og dra rett ut, så løsner den enkelt som bare det. Tar to sekunder når du har lært det.

Autopass-brikken festet jeg så i selve noseconen (se bilde). Dro en elektrikertape et par runder rundt i skjøten for å gjøre den mer vanntett først. Fungerer det så er det en genial plassering, fungerer det ikke får jeg nytt feste gratis og kan prøve et annet sted.

Fikk også montert parkeringsur i dag (se bilde).

Prøvde meg også på TagMaster RFID tag som trengs for gratis parkering i Apenesfjellet i Fredrikstad, men den virket hverken på innsiden av vindu eller bak nosecone. Måtte ha den løs og holde den ut av vinduet når jeg skulle inn/ut. Får forske på alternative plasseringer siden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

toppi

Sitat fra: tsladaytrader på lørdag 14. september 2013, klokken 22:18
Sitat fra: kimlillebo på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Er det noen som vet om det funker å plassere autopassbriken i noseconen?
Alternativt en annen diskret plassering?

Jeg digger din perfeksjonistiske holdning! Aner ikke om nosecone går, men jeg har et hot tip!

Jeg personlig kan ikke fordra den gul/hvite fargen på autopass brikkene, styggeste fargen i verden. På min forrige BMW så tok jeg denne brikken før installasjon og spraya den med sort lakk fra sprayboks 2-3 omganger, dette var problemfritt og brikken fungerte like godt, ingen problemer.

Jeg har den brikken liggende så den skal rett inn i Teslaen, eneste jeg skal gjøre annerledes er å rive av den hvite dobbeltsidige teipen og bytte den ut med sort dobbeltsidig teip fra biltema (beste dobbeltsidige teipen jeg har vært borti) samt siden den er sort så blir den mer diskre sett utenfra, sort vs hvis som er originalt.

Kjempefornøyd med den "modden" den visuelle verkebyllen ble borte og jeg merket aldri noe til brikken, veldig diskrè.

Anbefaler den løsningen på det varmeste om det ikke går ann å feste den på innsiden av nosecone.

(så forresten i bruksanvisningen hvordan man kunne ta av nosecone) Står en guide på det der i forbindelse med at den må av hvis man skal taue bilen (taue øyet festes bak den).
Det står helt konkret i bruksanvisningen at man skal starte helt ut på høyre siden, mulig den har ett annet festepunkt der. Men hva vet jeg...

Er det forresten noen som har tenkt noe på radar detection systemer etc? Er ganske vanlig i USA, om mulig så vil jo noseconen være et ganske relevant installasjonssted i den anledning.

Noen som har noe erfaring med det?

Skjønner ikke dette maset om brikke her og der.
Det kommer aldri noen brikke i min model S  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Wenche

Jeg har kjørt gjennom noen bomstasjoner nå, og er 100% sikker på at jeg har fått grønt kryss i de fleste, og muligens "ikke lys" i noen, aldri rødt! Har ennå ikke skaffet meg brikke, så jeg vet ikke hvordan de avdekker dette. Er det kamera som gir så rask tilbakemelding?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

VigdisA


Sitat fra: Wenche på lørdag 21. september 2013, klokken 00:41
Jeg har kjørt gjennom noen bomstasjoner nå, og er 100% sikker på at jeg har fått grønt kryss i de fleste, og muligens "ikke lys" i noen, aldri rødt! Har ennå ikke skaffet meg brikke, så jeg vet ikke hvordan de avdekker dette. Er det kamera som gir så rask tilbakemelding?
Lyser ikke i det hele tatt ved passering , selv om jeg holder oppe en brikke.. Merkelig..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Griffel

#68
Sitat fra: toppi på lørdag 21. september 2013, klokken 00:34
Skjønner ikke dette maset om brikke her og der.
Det kommer aldri noen brikke i min model S  :)
Brikke sparer deg for noen ubehageligheter.
Som angitt i annen tråd kjører du også mer anonymt med brikke enn uten.

Sitat fra Fjellinjen:
Sitat
Fritaksbestemmelsene for miljøvennlig kjøretøy er lovbestemt og gjelder per i dag hydrogen- og elbiler. 
Krav til dokumentasjon:
Du trenger kun å oppgi bilnummeret ditt.
Gyldighet:
Elbiler er fritatt betaling i hele Norge, unntatt Svinesundsforbindelsen.
Det er kun hvis du tegner fritaksavtale at du ikke vil motta faktura for passeringer.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Droppet hele nosecone-prosjektet og monterte den der den alltid har vært - ved siden av speilet. Har ikke plaget meg før, og plager meg heller ikke nå :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Roger (NO)

Sitat fra: toppi på lørdag 21. september 2013, klokken 00:34
Sitat fra: tsladaytrader på lørdag 14. september 2013, klokken 22:18
Sitat fra: kimlillebo på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Er det noen som vet om det funker å plassere autopassbriken i noseconen?
Alternativt en annen diskret plassering?

Jeg digger din perfeksjonistiske holdning! Aner ikke om nosecone går, men jeg har et hot tip!

Jeg personlig kan ikke fordra den gul/hvite fargen på autopass brikkene, styggeste fargen i verden. På min forrige BMW så tok jeg denne brikken før installasjon og spraya den med sort lakk fra sprayboks 2-3 omganger, dette var problemfritt og brikken fungerte like godt, ingen problemer.

Jeg har den brikken liggende så den skal rett inn i Teslaen, eneste jeg skal gjøre annerledes er å rive av den hvite dobbeltsidige teipen og bytte den ut med sort dobbeltsidig teip fra biltema (beste dobbeltsidige teipen jeg har vært borti) samt siden den er sort så blir den mer diskre sett utenfra, sort vs hvis som er originalt.

Kjempefornøyd med den "modden" den visuelle verkebyllen ble borte og jeg merket aldri noe til brikken, veldig diskrè.

Anbefaler den løsningen på det varmeste om det ikke går ann å feste den på innsiden av nosecone.

(så forresten i bruksanvisningen hvordan man kunne ta av nosecone) Står en guide på det der i forbindelse med at den må av hvis man skal taue bilen (taue øyet festes bak den).
Det står helt konkret i bruksanvisningen at man skal starte helt ut på høyre siden, mulig den har ett annet festepunkt der. Men hva vet jeg...

Er det forresten noen som har tenkt noe på radar detection systemer etc? Er ganske vanlig i USA, om mulig så vil jo noseconen være et ganske relevant installasjonssted i den anledning.

Noen som har noe erfaring med det?

Skjønner ikke dette maset om brikke her og der.
Det kommer aldri noen brikke i min model S  :)

I Bergen trenger man AutoPass brikken dersom man skal parkere gratis i ByGarasjen...

jkirkebo

Sitat fra: VigdisA på lørdag 21. september 2013, klokken 00:51
Lyser ikke i det hele tatt ved passering , selv om jeg holder oppe en brikke.. Merkelig..

En brikke du nettopp har hentet ut? Jeg tror avtalen må registreres i datasystemene før det vil virke med lys og slikt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Maartensommer

Sitat fra: tsladaytrader på lørdag 14. september 2013, klokken 22:18
Sitat fra: kimlillebo på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Er det noen som vet om det funker å plassere autopassbriken i noseconen?
Alternativt en annen diskret plassering?
Jeg personlig kan ikke fordra den gul/hvite fargen på autopass brikkene, styggeste fargen i verden. På min forrige BMW så tok jeg denne brikken før installasjon og spraya den med sort lakk fra sprayboks 2-3 omganger, dette var problemfritt og brikken fungerte like godt, ingen problemer.

Jeg har den brikken liggende så den skal rett inn i Teslaen, eneste jeg skal gjøre annerledes er å rive av den hvite dobbeltsidige teipen og bytte den ut med sort dobbeltsidig teip fra biltema (beste dobbeltsidige teipen jeg har vært borti) samt siden den er sort så blir den mer diskre sett utenfra, sort vs hvis som er originalt.

Kjempefornøyd med den "modden" den visuelle verkebyllen ble borte og jeg merket aldri noe til brikken, veldig diskrè.

Jeg har festet brikken på baksiden av selve speilet og ikke på selve ruten.  Da blir den også mer borte og du slipper å ha sort tape.

VigdisA


Sitat fra: jkirkebo på lørdag 21. september 2013, klokken 09:24
Sitat fra: VigdisA på lørdag 21. september 2013, klokken 00:51
Lyser ikke i det hele tatt ved passering , selv om jeg holder oppe en brikke.. Merkelig..

En brikke du nettopp har hentet ut? Jeg tror avtalen må registreres i datasystemene før det vil virke med lys og slikt.
Brikken ble vel hentet ny for en fem-seks uker siden
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på lørdag 21. september 2013, klokken 09:48
Det "vanligste" er at det ikke gis signal med brikke men at en får "grønt" lys når en blir fotografert.

På E6 ved Moss får jeg alltid grønt lys med fungerende brikke ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA