Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Otto

Vi har plassert brikka i det "skraverte" feltet på høyre side av speil. Plassert på høykant, og fungerer upåklagelig. Hver gang! Også helt tørt, men så er det jo forferdelig stygt da!  ;)

Mvh
O2
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Veggen

Pakket min i en loksak vanntett pose ment for mobiler etc:
http://www.clasohlson.com/no/Aloksak-vanntett-pose/Pr386228000

Stripset den så fast hengende under kabelstrømpa som sees på bildet over.

Funker som snus det også.

Twowheels

Må man ha brikke på Elbil ? er ikke det gratis ?
_________

jkirkebo

Sitat fra: Twowheels på torsdag 21. august 2014, klokken 22:32

Gratis å passere bommene om du har brikke ja. Selve brikken koster vel en 200-lapp i depositum.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

stianrod

Tenker det uansett er greit å skaffe seg brikke og abonnement/avtale...

Kjipt å havne oppi dette:

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article10039234.ece

ELbil = ikke alltid fri ferdsel....

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

hoffa

Min plassering av autopassbrikke i nosecone. Litt vulktape rundt skjøt, thats it...
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Olatho

Putta min i det ene isopor-hullet som andre har foreslått.  Limte den fast med den medfølgende borrelåsen.  Fikk grønt lys i bommen i dag i alle fall.

Tesla-man

Sitat fra: janmb på tirsdag 22. april 2014, klokken 08:00
Elbilens bomfritak er lovfestet, uten forutsetninger annet enn at bilen er registrert som elbil.

Det er helt vanlig at bomselskaper (av for så vidt fornuftige årsaker) later som de kan kreve brikke og avtale, men det er i ytterste konsekvens rent vås. Om man setter hardt mot hardt taper de så det synger.

Hmmm. Ikke lite bombastisk kommentar det der.  Har du en kommentar til denne også? :

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article10039234.ece

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

hgs

De som vurderer å ikke bruke brikke bør iallfall lese gjennom denne tråden først:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9286.0.html
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

OddB

Det gir et snev av god samvittighet å se at det blinker grønt i bommene, på linje med alle andre ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

B_Tesla

Da jeg første gangene tenkte på dette med brikke på elbil, tenkte jeg at det var sprøy og unødvendig. Men ved nærmere ettertanke konkludertejeg for meg selv at dette er et minimum av hva vi bør gjøre. Vi kjører gratis i bommene, og bør hvertfall unngå å påføre bomselskapet tap pga manuell behandling av pasering. Ved brikke får vi sikkert beholde denne fantastiske goden lenger.

Hørt Tesla hjelper deg med å putte brikken i snuten på bilen om du spørr pent.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

BlueS

Jeg har kjørt med brikken i nosecone i seks måneder, fungerer hver gang. Festet med gaffatape. Helt enig i at bomselskapet bør slippe manuell behandling av våre passeringer. Hadde fire passeringer i mars når jeg hentet bilen uten brikke. Fikk siste faktura  på disse nå i august, og håper de nå endelig er slettet. Mye styr uten brikke!
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Hyperstress

Hmm.. Hos meg lyser det hvit + noen ganger og ingenting andre ganger. Betyr lysene det samme for ELbil som for vanlig bil? Hvit burde jo ikke være et problem, men ingen lys tyder vel på at det er noe galt?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

erikg

Var ikke klar over mulighetene i nosecone, så på min står brikken ved speilet som på det gamle dieseldyret. Funker hele tiden, unntatt ved retur over gamle svinesund (Sverige til Norge), hvor jeg får orange knipsebilde symbol hver gang.
TMS85 grey met, pano, luft

Gressvikingen

Jeg vet ikke hva som er galt på Svinesund, men orange knipsebilde får jeg også hver gang - selv om brikka i "nosen" virker alle alle andre steder jeg har passert landeveisrøverne.

Litt interessant å se hva som skjer når vintermøkka legger seg på skiltene.
P85D"+"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA