Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Sjøhyene

Når jeg spurte tesla drammen om plassering av autopass brikke anbefalte de meg på det sterkeste å ikke plassere den i nosecone. De mente at plassering øverst i frontruta ville fungere perfekt.
Så er det noen god grunn til å ikke høre på dem? Noe dere har erfart som de ikke vet om f.eks?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

satheesh.net

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 13. mars 2014, klokken 07:47
Når jeg spurte tesla drammen om plassering av autopass brikke anbefalte de meg på det sterkeste å ikke plassere den i nosecone. De mente at plassering øverst i frontruta ville fungere perfekt.
Så er det noen god grunn til å ikke høre på dem? Noe dere har erfart som de ikke vet om f.eks?

Spiller det egentlig noen rolle da? Det er vel bare å plassere den der den fungerer. Om dette er i nosecone, øverst til høyre i ruten, venstre, i midten, tar den frem og holder den synlig eller klistrer den på taket. :P Eneste forutsetning er at den er sikret godt (og gjør det den er tiltenkt). ;)

janmb

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 13. mars 2014, klokken 07:47
Så er det noen god grunn til å ikke høre på dem? Noe dere har erfart som de ikke vet om f.eks?

Hovedgrunnen er at det skjemmer utseende på bilen.

Jeg skal definitivt ha min i nosecone. Om jeg ikke får det til å holde eller fungere så havner den i kjøkkenskuffen.

I frontruta havner det nøyaktig ingen verdens ting - muligens med unntak av et korrekt farget, diskret dashcam
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Sjøhyene

ok takker, var bare det jeg lurte på. Om det var noen annen grunn enn det rent estetiske.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Mons


Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 13. mars 2014, klokken 08:27
ok takker, var bare det jeg lurte på. Om det var noen annen grunn enn det rent estetiske.

Virker som folk har litt forskjellig erfaring, men etter 4mnd med forskjellig plassering i frontruta, både i og utenfor skravert felt gav jeg opp. Kodebrikka virket aldri. Nå er den i nosconeen og virker hver gang.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

FruTesla

Sitat fra: Mons på torsdag 13. mars 2014, klokken 08:56

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 13. mars 2014, klokken 08:27
ok takker, var bare det jeg lurte på. Om det var noen annen grunn enn det rent estetiske.

Virker som folk har litt forskjellig erfaring, men etter 4mnd med forskjellig plassering i frontruta, både i og utenfor skravert felt gav jeg opp. Kodebrikka virket aldri. Nå er den i nosconeen og virker hver gang.

Samme her - virket ikke uansett hvor jeg plasserte den inne bilen - men heller ikke i nosecone. Måtte få ny sendt fra Fjellinjen og da fungerte den umiddelbart i nosecone (men ikke inne i bilen....). Hvis du plasserer den i nosecone så sørg for at den kommer høyest mulig for at den skal fungere (og pakk den inn i plast (Gladpack eller Sousvide-pose).
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

fredag

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 13. mars 2014, klokken 07:47
Når jeg spurte tesla drammen om plassering av autopass brikke anbefalte de meg på det sterkeste å ikke plassere den i nosecone. De mente at plassering øverst i frontruta ville fungere perfekt.
Så er det noen god grunn til å ikke høre på dem? Noe dere har erfart som de ikke vet om f.eks?

Jeg fikk ikke min autopass-brikke til å virke noe sted i frontruten. Så da ble det nosecone.

Men pakk den inn i plast før montering i nosecone. Og ikke plasser den i veien for 12V terminalene.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Lille Lance

Har alltid vært nosecone og virker hver gang  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

D.O

Går det ann å bare legge den i frunk? Eller tar aluminiumpanseret signalet?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Orcuz

Det lurer jeg på også. Vil ikke ha den i vinduet, men er livredd for å ødelegge noe hvis jeg skal åpne nosecone

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


FruTesla

Sitat fra: Orcuz på fredag 14. mars 2014, klokken 00:22
Det lurer jeg på også. Vil ikke ha den i vinduet, men er livredd for å ødelegge noe hvis jeg skal åpne nosecone


Åpne nosecone bør du nok kunne uansett like godt å lære først som sist...... veldig greit når du først kan det  :)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

D.O

Fungerer i allefall ikke i hanskerommet.... Får ikke engang inn gps signaler til jobb gps (trenger den pga POI) i gjennom frontruten. Hva er det i rutene som sperrer for signaler?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Henning76

Sitat fra: fredag på torsdag 13. mars 2014, klokken 14:02
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 13. mars 2014, klokken 07:47
Når jeg spurte tesla drammen om plassering av autopass brikke anbefalte de meg på det sterkeste å ikke plassere den i nosecone. De mente at plassering øverst i frontruta ville fungere perfekt.
Så er det noen god grunn til å ikke høre på dem? Noe dere har erfart som de ikke vet om f.eks?

Jeg fikk ikke min autopass-brikke til å virke noe sted i frontruten. Så da ble det nosecone.

Men pakk den inn i plast før montering i nosecone. Og ikke plasser den i veien for 12V terminalene.

Den virker hvis du setter den i det svarte skraverte feltet rett ved siden av bakspeilet. Det er det feltet er ment til.

Jeg turte ikke å plassere den i nosecone, da parkeringssensorene sitter der, og ville ikke begynne å fikle med ledninger o.l.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

janmb

Sitat fra: Henning76 på fredag 14. mars 2014, klokken 10:26
Jeg turte ikke å plassere den i nosecone, da parkeringssensorene sitter der, og ville ikke begynne å fikle med ledninger o.l.

Det er da haugevis med plass innenfor nosecone uten å noensinne være i samme fylke som hverken parkeringssensorer eller tilhørende ledninger.

Om ingen andre har kan jeg godt få lagt ut bilder av min egen installasjon om et par ukers tid, men ut fra videoer og bilder jeg har sett av dette er det mange steder man kan gjøre av brikken. Den er ikke så stor.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Drsbkk

#194
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 13. mars 2014, klokken 07:47
Når jeg spurte tesla drammen om plassering av autopass brikke anbefalte de meg på det sterkeste å ikke plassere den i nosecone. De mente at plassering øverst i frontruta ville fungere perfekt.
Så er det noen god grunn til å ikke høre på dem? Noe dere har erfart som de ikke vet om f.eks?

Når jeg hentet bilen min på Tesla Drammen forrige uke mente de at dette var en genial ide å plassere bombrikken i nosecone og at mange gjorde dette og fungerte bra med det. Kanskje forskjellige meninger blant DS.

Har noen forsøkt å legge brikken i frunk? kanskje teipet under alu. panseret? mulig metallet hemmer signalene kraftigere.. :o
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA