Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: laumb på søndag 24. november 2013, klokken 09:26
Ligger i kjøkkenskuffen på 5. Året.
Nå har du vel ikke hatt nosecone så lenge.

Sitat fra: laumb på søndag 24. november 2013, klokken 09:26
Ikke fått noen klager. :)
Så lenge du holder deg i området du har gratisavtale med kan nok det stemme. De slår opp nummeret i sitt register, og finner deg som abonnent. Er du flink til å vaske skilt er du bare litt dyrere enn om du hadde montert brikken.

Blir du fotografert andre steder kan de ikke slå opp i ditt lokale register men må slå opp i bilregisteret og du er automatisk over i faktureringsrutinen. (Bomselskapet må betale for oppslag i bilregisteret, så det er ikke urimlig at de sender deg en regning)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TesLars

Ok, altså så lenge man har AutoPass avtale så trenger man ikke brikken ved bompasseringene? Fint om dere kan bekrefte dette dere som har brikken i kjøkkenskapet eller andre steder. Vil helst slippe fakturaer fra Fjellinjen i fremtiden :)
Oslo
Black Model S

Øyvind.h

Sitat fra: TesLars på mandag 25. november 2013, klokken 11:07
Ok, altså så lenge man har AutoPass avtale så trenger man ikke brikken ved bompasseringene? Fint om dere kan bekrefte dette dere som har brikken i kjøkkenskapet eller andre steder. Vil helst slippe fakturaer fra Fjellinjen i fremtiden :)
Monter brikken, så er problemet løst :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

janmb

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 12:26
Monter brikken, så er problemet løst :)

Så lenge den funker gjennom nosecone er det jo null stress.

Montering i frontruta er en aaaaaanelse uaktuelt gitt. Da blir det å plukke frem løs brikke og holde opp manuelt ved passering, slik jeg gjør nå.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på mandag 25. november 2013, klokken 12:35
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 12:26
Monter brikken, så er problemet løst :)

Så lenge den funker gjennom nosecone er det jo null stress.

Montering i frontruta er en aaaaaanelse uaktuelt gitt.
Javel. Men mitt råd til TesLars står. Monter brikken :)

Har satt brikken rett til høyre for speilet, og der har den fungert feilfritt siden montering. Har altså ikke problemer med signal gjennom frontruta som noen har slitt med.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TS

Sitat fra: janmb på mandag 25. november 2013, klokken 12:35
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 12:26
Monter brikken, så er problemet løst :)

Så lenge den funker gjennom nosecone er det jo null stress.

Montering i frontruta er en aaaaaanelse uaktuelt gitt. Da blir det å plukke frem løs brikke og holde opp manuelt ved passering, slik jeg gjør nå.

Hvorfor ikke bare legge den i hanskerommet ? Funker for meg ..
Ny brikke fra fjelllinjen

"
Jeg vil benytte anledningen til å berømme en monopolisten Fjelllinjen for meget god kundeservice.

Les epost som jeg fikk helt uoppfodret etter en hyggelig tlf samtale med vedkommende to uker tidligere om avgiftsfritak hvor jeg selv hadde lagt inn feil Reg nr. nett. (Brikken mottok jeg etter noen dager etter det)

Hei.

Jeg var for sent ute med å legge inn fritak for elbilen din så det er gått ut en faktura på 384,50. Denne har jeg kansellert. Vedlagt finner du riktig faktura som er 200,- for brikkedepositum.

Beklager bryderiet, riktig fritaksklasse er nå registrert.

Med vennlig hilsen/Best Regards

Xxxxxx Xxxxxx
Kunderådgiver, Fjellinjen AS
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øyvind.h

Sitat fra: TS på mandag 25. november 2013, klokken 12:47
Hvorfor ikke bare legge den i hanskerommet ? Funker for meg ..
Ny brikke fra fjelllinjen
Om brikken fungerer feilfritt i hanskerommet er jo det bare flott. Du får grønn pluss når du passerer med brikken i hanskerommet? Det er jo i så fall veldig flott for de som synes brikken er frastøtende og vil ha den ute av syne.

Det viktigste er at ikke passeringene må håndteres manuelt hver gang fordi brikken ikke leses. Hvor den plasseres er ikke så viktig, så lenge den fungerer!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Knyt en snor i brikken og la den henge skjult blandt terninger og wunderbaum. ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Epleskreller

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 12:38
Har satt brikken rett til høyre for speilet, og der har den fungert feilfritt siden montering. Har altså ikke problemer med signal gjennom frontruta som noen har slitt med.

Jeg har montert brikken samme plass (der det er litt svart-skravert på ruta). Jeg blir nesten aldri registrert automatisk. Snakket nettopp med Fjellinjen og kundebehandleren fortalte at de var kjent med problemene på Tesla. Han hadde ingen råd å komme med.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

janmb

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 12:38
Har satt brikken rett til høyre for speilet, og der har den fungert feilfritt siden montering. Har altså ikke problemer med signal gjennom frontruta som noen har slitt med.

Jeg har ikke bekymringer for at montering i ruta ikke skal fungere. Det er uaktuelt fordi det ikke ser ut i måneskinn.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Epleskreller

Sitat fra: janmb på mandag 25. november 2013, klokken 13:01
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 12:38
Har satt brikken rett til høyre for speilet, og der har den fungert feilfritt siden montering. Har altså ikke problemer med signal gjennom frontruta som noen har slitt med.

Jeg har ikke bekymringer for at montering i ruta ikke skal fungere. Det er uaktuelt fordi det ikke ser ut i måneskinn.

Jålebukk ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på mandag 25. november 2013, klokken 13:00
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 12:38
Har satt brikken rett til høyre for speilet, og der har den fungert feilfritt siden montering. Har altså ikke problemer med signal gjennom frontruta som noen har slitt med.

Jeg har montert brikken samme plass (der det er litt svart-skravert på ruta). Jeg blir nesten aldri registrert automatisk. Snakket nettopp med Fjellinjen og kundebehandleren fortalte at de var kjent med problemene på Tesla. Han hadde ingen råd å komme med.
Det var rart! Min sitter på høykant helt inntil speilets feste, på det mørke området. Og der fungerer den feilfritt i min bil.

Har du ny brikke? Nose-cone er vel genial plassering om man vil ha den ute av syne, og også sliter med registrering gjennom frontruten.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 13:03Det var rart! Min sitter på høykant helt inntil speilets feste, på det mørke området. Og der fungerer den feilfritt i min bil.

Har du ny brikke? Nose-cone er vel genial plassering om man vil ha den ute av syne, og også sliter med registrering gjennom frontruten.

Helt ny brikke, den sitter horisontalt. Har det noe å si?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på mandag 25. november 2013, klokken 13:01
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 12:38
Har satt brikken rett til høyre for speilet, og der har den fungert feilfritt siden montering. Har altså ikke problemer med signal gjennom frontruta som noen har slitt med.

Jeg har ikke bekymringer for at montering i ruta ikke skal fungere. Det er uaktuelt fordi det ikke ser ut i måneskinn.
Jeg ser fortsatt ikke hvorfor ditt estetiske syn har noe å si for mitt råd til TesLars?

Anyways - om du er så detaljfokusert bør du nok styre unna litt upolerte biler som Model S :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på mandag 25. november 2013, klokken 13:04
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2013, klokken 13:03Det var rart! Min sitter på høykant helt inntil speilets feste, på det mørke området. Og der fungerer den feilfritt i min bil.

Har du ny brikke? Nose-cone er vel genial plassering om man vil ha den ute av syne, og også sliter med registrering gjennom frontruten.

Helt ny brikke, den sitter horisontalt. Har det noe å si?
Nei tror vel egentlig ikke det bør ha noe å si. Kanskje du har frontrute med tykkere skjermingsbelegg enn meg :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA