Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: jorkus på onsdag 20. november 2013, klokken 15:08
Forsøkte å ta av nosecone nå... :( Fikk det ikke til! skal det skje noe når man presser inn plastkortet? skal noe løsne? Nå er det også noen minusgrader.. Liker ikke å bøye for mye på plasten da.. Noen som vet om en instruktiv video på youtube? Fant ingen gode ved søk..

Jeg har tatt av min mange ganger. Jeg tar bare tak under den på høyre side og drar bestemt rett ut. Jeg plukker den lett av på 5 sekunderpå den måten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjelsås1978

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. november 2013, klokken 15:31
Forsøkte å ta av nosecone nå... :( Fikk det ikke til! skal det skje noe når man presser inn plastkortet? skal noe løsne? Nå er det også noen minusgrader.. Liker ikke å bøye for mye på plasten da.. Noen som vet om en instruktiv video på youtube? Fant ingen gode ved søk..

Jeg har tatt av min mange ganger. Jeg tar bare tak under den på høyre side og drar bestemt rett ut. Jeg plukker den lett av på 5 sekunderpå den måten.
Youtube

Muffinman

Tror det er forskjell på hvor godt de sitter. Min satt svært godt. Jeg prøvde også din metode og tok i så mye jeg turde. Lirket også samtidig, men den rikket seg ikke. Mulig klipsene blir slakkere når de er tatt av noen ganger?

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på onsdag 20. november 2013, klokken 15:49
Tror det er forskjell på hvor godt de sitter. Min satt svært godt. Jeg prøvde også din metode og tok i så mye jeg turde. Lirket også samtidig, men den rikket seg ikke. Mulig klipsene blir slakkere når de er tatt av noen ganger?
Kanskje det er temperaturavhengig

stianrod

eller denne, selvom den ser litt voldsom ut... ;)

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

jorkus

Jeg har sett begge de videoene.. Ingen viser trikset med plastkort.. Får ikke tak på siden uten å få den litt ut først. Den andre metoden ser skummel ut... :)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

FThorsen

Sitat fra: jorkus på onsdag 20. november 2013, klokken 16:46
Jeg har sett begge de videoene.. Ingen viser trikset med plastkort.. Får ikke tak på siden uten å få den litt ut først. Den andre metoden ser skummel ut... :)
Han som overleverte min TMS anbefalte meg å kjøpe noen sånne plast"kroker" som man benytter til å ta av sykkeldekk. Det fungerer sikkert. Skal prøve med henda neste gang bilen står i en god og varm garasje :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

erot

Å trykke på fronten som på videoen over fungerer helt fint. Bare pass på at du trykker mest på kanten fremfor de to dekslene, ikke midt på de som han sier. Hadde et par trykk med litt urovekkende knaking på dekslene. Et bestemt trykk litt frem og snuten spratt av.

Andrewas

Vår satt også blegg. Brukte til sist stekespade av hardplast fra kjøkkenskuffen. Da gikk det.

Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

kjelsås1978

Denne youtube snutten viser med plastkort

jorkus

Takk! denne videoen var bra, her kan vi jo se at det ikke er bare å skyve kortet inn og tro at noe skal skje, men at man må bruke kortet for å "bende" nosecone ut. Da er man jo avhengig av et kort som tåler den belastningen uten å brekke.. Da skal jeg nok fikse det, trenger bare noe som er tynt nok og sterkt nok.  :)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

RoadRunner

Sitat fra: jorkus på torsdag 21. november 2013, klokken 06:58
Da er man jo avhengig av et kort som tåler den belastningen uten å brekke..  :)
Det stemte bra for min del. På min bil sitter nosecone godt fast, og visa-kortet er ikke egnet. Tror det er bedre å bruke f.eks. en dekkspake for sykkeldekk som foreslått over.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

ELsvein

Åpne panser, så er det bare å trykke lett over hele lengden på dekselet der pansert legger seg over.. Da spretter det fint ut!
2018 X100D

Eopheim

Sitat fra: stianrod på onsdag 20. november 2013, klokken 16:41
eller denne, selvom den ser litt voldsom ut... ;)

Den bruker jeg - fungerer helt fint!
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

NTesla

Har slengt min brikke i det lille rommet på ene siden i hanskerommet. Får grønt lys på 20% av bomstasjonene her i Rogaland, men ser ut til at de fleste passeringer blir registrert riktig på autopass-webkontoen, så vet ikke om det grønne lyset har noe å si eller ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA