Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er din bil på denne lastebilen? Kjørte nordover forbi Kløfta kl 17.00 14 august!

Startet av Havebigfun, mandag 19. august 2013, klokken 16:43

« forrige - neste »

Havebigfun

De norske TMS jeg sjekket hadde alle en nyttelast på 415 kg- +sjåfør på 75 kg.
Tatt i betraktning at bilen tar opptil 7 personer og har betydelig bagasjeplass virker det særs lavt.
De bilene det er naturlig å sammenligne med har mellom 100 og 150 kg høyere nyttelast.
Jeg håper/tror det går fint å kjøre rundt med mer enn 490 kg i bilen- spørs om forsikringen er villig til å betale om det skjer et uhell.
Dette virker ikke bra :(

Li-Ion

Ja, dette er krise... la oss avbestille  ;D ;D
Be afraid...

ebbrey

Med de setene trodde jeg nytteasten var på 1 tonn minst.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

TS

Sitat fra: Havebigfun på mandag 12. august 2013, klokken 19:51
De norske TMS jeg sjekket hadde alle en nyttelast på 415 kg- +sjåfør på 75 kg.
Tatt i betraktning at bilen tar opptil 7 personer og har betydelig bagasjeplass virker det særs lavt.
De bilene det er naturlig å sammenligne med har mellom 100 og 150 kg høyere nyttelast.
Jeg håper/tror det går fint å kjøre rundt med mer enn 490 kg i bilen- spørs om forsikringen er villig til å betale om det skjer et uhell.
Dette virker ikke bra :(
Det kan vel ha med den høye egenvekten å gjøre? .. Uansett, jeg ville ikke hatt 300KG bagasje bak meg.. Det blir vel X antall tonn ved bråstopp i 70km/t
Ser ikke helt at dette vil være et problem dersom man pleier å laste bilen forsvarlig ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ebbrey

Sitat fra: TS på mandag 12. august 2013, klokken 20:00
Sitat fra: Havebigfun på mandag 12. august 2013, klokken 19:51
De norske TMS jeg sjekket hadde alle en nyttelast på 415 kg- +sjåfør på 75 kg.
Tatt i betraktning at bilen tar opptil 7 personer og har betydelig bagasjeplass virker det særs lavt.
De bilene det er naturlig å sammenligne med har mellom 100 og 150 kg høyere nyttelast.
Jeg håper/tror det går fint å kjøre rundt med mer enn 490 kg i bilen- spørs om forsikringen er villig til å betale om det skjer et uhell.
Dette virker ikke bra :(
Det kan vel ha med den høye egenvekten å gjøre? .. Uansett, jeg ville ikke hatt 300KG bagasje bak meg.. Det blir vel X antall tonn ved bråstopp i 70km/t
Ser ikke helt at dette vil være et problem dersom man pleier å laste bilen forsvarlig ..

Gamle kjærringer i baksetet kan man jo stroppe inn i setebeltene for sikkerhetsskyld. Om det er det du mente med "bagasje" :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

TerjeV

Hysj.... Nyttelasten skulle være hemmelig   :-X
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

ebbrey

Hah! Jeg veit det. De har rota med nyttelast og HK.

Nå HK: 96 Nyttelast 415
Senere: HK 415 Nyttelast 96.

Det man mener med GRØNNE skilter ikkesant?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Havebigfun

Den konkrete nyttelasten på bilen min er 351 kg- åpenbart bestillt for mye ekstrautstyr :o
det var værre enn først antatt.

Havebigfun

#8
For å bli ferdig med garasjeprosjektet hentet jeg fliser- jeg strakk det til 15 kvadratmeter og to sekker med mørtel- totalt ble vekten på 490 kg incl undertegnende.
Jeg trenger 10 kvadratmeter til- jeg lurte på om jeg skulle fylle på -plass hadde jeg nok av-men ville ikke ta sjangsen mtp feilmeldinger eller ordrenekt av bilen.
Med den vekten jeg kjørte med var det ikke noe problem.
Så må jeg ta en tur til -forsåvidt fint med en ekstra runde- men jeg kunne disponert fritiden min annerledes- eks flislegging 8)

Bjoris

Det er jo litt av problemet med bilen at den er så inni hampen tung fra start av. MEN, velger du en S60 får du 100 kg ekstra nyttelast og kanskje du kan merke disse 100 kg på kjøregenskapene også...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Leaf_2014

Med dual drive, er vi da ned mot 350 kg nyttelast? Hva er det som bestemmer maks tillatt totalvekt, og kan det være konsekvenser av å overstige den?
Leaf 2014

jkirkebo

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 10. desember 2014, klokken 11:33
Sitat fra: Skjervesbu på onsdag 10. desember 2014, klokken 11:25
Med dual drive, er vi da ned mot 350 kg nyttelast? Hva er det som bestemmer maks tillatt totalvekt, og kan det være konsekvenser av å overstige den?
Bilen tåler nok vekten, men overstiger du totalvekten blir du avskiltet ved kontroll.

Avskiltet? Det tror jeg neppe. Men du må nok laste ut overvekten før du får fortsette.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Davidsv

Så med fullt opp av passasjerer kan man i praksis ikke ha med bagasje??
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Leaf_2014

Kom gjerne med et bedre estimat av nyttelasten, mine 350kg for dualdrive er guesstimert fra at det var 415kg tidligere med 2wd for en bil med tilnærmet alt av utstyr nevt tidligere i denne tråden. Det som veier mest av utstyr er vel dobbeltlader, pano (60kg?), motoren fremme (70kg?)
Leaf 2014

jkirkebo

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 10. desember 2014, klokken 12:01
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 10. desember 2014, klokken 11:36
Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 10. desember 2014, klokken 11:33
Bilen tåler nok vekten, men overstiger du totalvekten blir du avskiltet ved kontroll.

Avskiltet? Det tror jeg neppe. Men du må nok laste ut overvekten før du får fortsette.
Tja.?
Jeg har vært med på det selv, avskilting av kjøretøyet og bøtelegging av sjaføren.
Men det var en del år siden da.  Kanskje man er slappere med dette i dag.

I ekstreme tilfeller, der alle kan se at man har lastet alt for mye, så kan man kanskje bli avskiltet siden det kan ha blitt skade på bilen og Biltilsynet bør kontrollere den før bruk igjen.

Noe sånt som dette kanskje:



;)

Men har man 100kg for mye bagasje kan jeg ikke tenke meg at det blir konsekvensen. Kanskje en bot + at svigermor må gå av og ta bussen tenker jeg....;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA