Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det ubegrenset med strøm tilgjengelig til alle tider i en privathushold.

Startet av PaalT, søndag 18. august 2013, klokken 23:34

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: fredag på mandag 12. august 2013, klokken 14:07
Sandvika Storsenter hadde vært super lokalisering for et Tesla showroom, alternativt Fornebu, Tjuvholmen eller Aker Brygge.

Jeg så den mørkegrå demobilen til Tesla på Fornebu igår, forresten.

Den var vel hos www.elbilsenter.no (ACAR) da kanskje?
De påstår at de får selge Model S (snart) til tross for at Tesla vel sier noe annet og har nektet Ferdinand.
Denne var også der her om dagen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TesLars

Mulig ACAR er butikken for Thomas Parsli... butikken full av påstander. Og nærmere Asker  :P
Oslo
Black Model S

RunarBT

Sitat fra: Elmo på mandag 12. august 2013, klokken 14:40
Sandvika Storsenter hadde vært super lokalisering for et Tesla showroom, alternativt Fornebu, Tjuvholmen eller Aker Brygge.

De påstår at de får selge Model S (snart) til tross for at Tesla vel sier noe annet og har nektet Ferdinand.

Håper da at tesla er konsekvente og selger bilene sjølv?

Edit: acar selger kun elbiler, så blir kanskje første som får selge model s i verden, utenom tesla sjølv???

glaserud

Tesla har jo konsekvent latt være å bruke forhandlere der de har etablert seg, så Acar virker ikke veldig trolig.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TS

Sitat fra: RunarBT på mandag 12. august 2013, klokken 15:40

Håper da at tesla er konsekvente og selger bilene sjølv?

Edit: acar selger kun elbiler, så blir kanskje første som får selge model s i verden, utenom tesla sjølv???

Eller selger leiekontrakten og seg selv som avd sjef  til TMS , Tesla Store avd Fornebu
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Amoss

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 12. august 2013, klokken 12:52
Jeg skjønte aldri hvorfor Tesla plasserte butikken på Alna, et langt mer naturlig sted ville vært Fornebu eller Skøyen (kundemasse tatt i betraktning). Omtrent som å plassere butikken på Manhattan i Newark istendenfor...

Mulig jeg husker feil her, men var det ikke noe snakk om, da de åpnet på Alna, om at dette skulle egentlig bare være service senteret, mens showrommet/butikken etterhvert skulle plasseres ett mer sentralt sted? Var så vidt jeg forsto meningen å plassere den på ett eller flere kjøpesentere i/rundt Oslo - etter samme modell som i USA. Aker Brygge tror jeg hadde passet profileringen til Tesla utmerket :)

Velger bevist å ikke ta "parti" for rett/gal side av byen/elva :p  Men joda, Sandvika Storsenter eller Fornebu hadde sikkert også vært greie plasseringer, eller Strømmen og/eller Ski Storsentere (for oss på "andre" siden ;) )  Husk også på at salgslokalene skal "fungere" også når GIII kommer.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

RunarBT

Alnabru blei midlertidig løsning pga servicesenter for roadster i utgangspunktet.  Vil tru løsning med showroom sentralt på kjøpesenter i Oslo er bedre enn både Sandvika og Fornebu. Time will show.;-)

Thomas Parsli

Sitat fra: TesLars på mandag 12. august 2013, klokken 15:00
Mulig ACAR er butikken for Thomas Parsli... butikken full av påstander. Og nærmere Asker  :P

Takk for bidraget ditt Lars -hva er vel en diskusjon uten personangrep?
Og hvis ikke fra anonyme puddinger, hvem da?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Elmo

ACAR påstår at de får selge Model S (snart)  . . . .

Jeg sa "påstår" ikke har noen idé om det er hold i det.
Det var Veronica der som sa det, men hun er jo bilselger hun også.

Sitat fra: TS på mandag 12. august 2013, klokken 16:02
Eller selger leiekontrakten og seg selv som avd sjef  til TMS , Tesla Store avd Fornebu

Kanskje ikke så sansynlig. De selger Leaf i bøtter og spann, det er det ingen tvil om.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LA-Thing

Men tilbake til topic: noen som har noen rykter om plassering av Tesla i Drammen? Syretårnet, Lierstranda, Åssiden....?
Drammen, Tesla Model S #2510

ebbrey

http://www.teslamotors.com/no_NO/service/Drammen Hvertfall fått egen side.

Har kontor i Drammen, så passer fint med Service senter der. Men blåser litt i hvor det havner. Drammen er så lett tilgjengelig.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

TesLars

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 12. august 2013, klokken 18:12

Takk for bidraget ditt Lars -hva er vel en diskusjon uten personangrep?
Og hvis ikke fra anonyme puddinger, hvem da?

Thomas

Det var på ingen måte ment som et personangrep. Beklager hvis du føler deg såret, men noe humor må man få lov til å ha selv om det er en dårlig en (spesiellt mot folk som rakker ned på andre på bakgrunn av geografisk bosted - og nei jeg bor ikke i Groruddalen).
Oslo
Black Model S

LA-Thing

Siden det nærmer seg levering måtte jeg bare kikke litt rundt etter bilen min ikveld.

Mye aktivitet hos Drammen Karosseri i Kobbervikdalen, men bare 3-4 S'er å se. Disse lokalene er fine til verksted men egner seg ikke så godt for en butikk, synes jeg.

Mer aktivitet hos Drammen Bilpleie Center vis-a-vis der Drammen Karosseri var tidligere, minst 25 S'er i alle farger stod utenfor. Så ikke noen som kunne være min, kanskje den kommer med båten som nå er på vei fra Rotterdam. Men dette er heller ikke noe sted å ha en butikk.

Noen mener at Tesla skal inn i de tidligere Ford-lokalene i Holmestrandsveien, men der er Bilia fortsatt. Ingen tegn til at de er på vei ut, ikke et spann med Tesla-rød maling å se.

Ellers kjøres det jevnlig biltransporter lastet med S'er ut fra Drammen havn.
Drammen, Tesla Model S #2510

P85_Norway

Sitat fra: LA-Thing på onsdag 06. november 2013, klokken 23:15
Siden det nærmer seg levering måtte jeg bare kikke litt rundt etter bilen min ikveld.

Mye aktivitet hos Drammen Karosseri i Kobbervikdalen, men bare 3-4 S'er å se. Disse lokalene er fine til verksted men egner seg ikke så godt for en butikk, synes jeg.

Mer aktivitet hos Drammen Bilpleie Center vis-a-vis der Drammen Karosseri var tidligere, minst 25 S'er i alle farger stod utenfor. Så ikke noen som kunne være min, kanskje den kommer med båten som nå er på vei fra Rotterdam. Men dette er heller ikke noe sted å ha en butikk.

Noen mener at Tesla skal inn i de tidligere Ford-lokalene i Holmestrandsveien, men der er Bilia fortsatt. Ingen tegn til at de er på vei ut, ikke et spann med Tesla-rød maling å se.

Ellers kjøres det jevnlig biltransporter lastet med S'er ut fra Drammen havn.
Tesla ansatt på Alna sa igår at de overtar Bilia sine lokaler i Bjørnstjerne Bjørnsons gate 122 i
Drammen fra nyttår.
Det blir et bra sted å ha butikk og servicesenter.
Tesla M3 Performance

larsleik

Jeg har avtalt overtakelse i Drammen. Ca 16 desember så da antar jeg service center er åpent da.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA