Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hk/Kw vs. Nm forklaring?

Startet av xref, søndag 18. august 2013, klokken 11:37

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: mrjalle på søndag 11. august 2013, klokken 21:22
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 11. august 2013, klokken 21:13
Så man er dum om man takker nei og velger en annen løsning enn den Tesla leverer? Flott om du kan utdype den påstanden...

Beklager at jeg var kort og uklar. Jeg oppfattet den påstanden jeg svarte på som om det var Tesla sitt ansvar å levere bilen med vinterdekk i februar. Beklager om jeg misforstod den. Selvsagt er det ikke dumt å velge en annen løsning!
OK. Da forstår jeg :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

SimenT

Kan ha med egne felger og vinterdekk ved henting. Kanskje de kan sette de på? Hvis ikke er det bare å jekke opp bilen utenfor ;)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Meringdal

Bumper denne, da jeg ikke fikk godt nok svar i tråden.

Min bil blir mest sannysnynlig levert når det er snø på veiene, jeg har snakket med Tesla og de sier det kommer til å ringe en kar en mnd før leveringsstid som vil hjelpe meg med slike spørsmål, men før den tid så spør jeg her.

Robin på support sa at bilene på vinterstid ble levert med vinterdekk, istedet for sommerdekk. Kan noen bekrefte at dette er riktig?

Andre sier at du får tilbud om å kjøpe vinterhjul i tillegg, men vil det da si at når bilene blir levert ut i vinterhalvåret så vil de heller tilby å kjøpe sommerhjul i tillegg?

Dersom bilen blir levert med standardfelger og vinterdekk er jeg fornøyd, da har jeg litt mer tid å finne fine sommerfelger til bilen, men om man må betale 15-20k for å få vinterdekk på bilen (uten å få med sommerdekkene eventuelt) så føler jeg at man først har betalt for sommerdekk (totalprisen), deretter betale 15-20k ekstra for å få vinterdekk?

valvolainen

Sitat fra: Meringdal på søndag 06. oktober 2013, klokken 13:20

Min bil blir mest sannysnynlig levert når det er snø på veiene, jeg har snakket med Tesla og de sier det kommer til å ringe en kar en mnd før leveringsstid som vil hjelpe meg med slike spørsmål, men før den tid så spør jeg her.

Robin på support sa at bilene på vinterstid ble levert med vinterdekk, istedet for sommerdekk. Kan noen bekrefte at dette er riktig?

Andre sier at du får tilbud om å kjøpe vinterhjul i tillegg, men vil det da si at når bilene blir levert ut i vinterhalvåret så vil de heller tilby å kjøpe sommerhjul i tillegg?

Dersom bilen blir levert med standardfelger og vinterdekk er jeg fornøyd, da har jeg litt mer tid å finne fine sommerfelger til bilen, men om man må betale 15-20k for å få vinterdekk på bilen (uten å få med sommerdekkene eventuelt) så føler jeg at man først har betalt for sommerdekk (totalprisen), deretter betale 15-20k ekstra for å få vinterdekk?

Bilen kommer fra statene med sommerdekk. Hvis det har blitt fortalt at du får bilen med vinterdekk, så er det tesla servicesenteret som skifter dekk, og du får bilen levert med sommerdekkene i bagasjen.
Det gir overholdet ingen mening at tesla skal shippe nokiandekk over til usa, og deretter shippe dem tilbake på bilen etterpå.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Capriso

Sitat fra: Meringdal på søndag 06. oktober 2013, klokken 13:20

Det er nok en misforståelse her, har du bestillt vinterdekk kan du få disse satt på ved levering. Har du ikke bestillt vinterdekk kommer vel bilen på sommerdekk eller helårsdekk.
Men gratis vinterdekk har jeg aldri hørt om, men helårsdekk har jeg hørt sitter på div. biler.
Model S. P85, Signal rød.

kjelsås1978

Sitat fra: SimenT på søndag 11. august 2013, klokken 23:31
Kan ha med egne felger og vinterdekk ved henting. Kanskje de kan sette de på? Hvis ikke er det bare å jekke opp bilen utenfor ;)
[/quote

Alnabru var positiv til å hjelpe med dekkskift ved henting av "ekstern" kjøpte vinterhjul ved henting av sommerskodd bil i januar.

TesLars

Sitat fra: kjelsås1978 på søndag 06. oktober 2013, klokken 20:46
[/quote

Alnabru var positiv til å hjelpe med dekkskift ved henting av "ekstern" kjøpte vinterhjul ved henting av sommerskodd bil i januar.

Mot betaling?
Oslo
Black Model S

kjelsås1978

Sitat fra: TesLars på søndag 06. oktober 2013, klokken 22:00
Sitat fra: kjelsås1978 på søndag 06. oktober 2013, klokken 20:46
[/quote

Mot betaling?

Det spurte jeg ikke om, men må nok regne med det...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA