Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: To servicepakke or not to servicepakke, that is the question?!

Startet av saxobergen, søndag 18. august 2013, klokken 10:12

« forrige - neste »

saxobergen

Hei. Har hatt min saxo nå i snart ett år. God rekkevidde..ca 70 km, men brukte knapp bilen siden kjøring på grønnt bare laget kø og irritasjon for alle andre i trafikken. Etter å begynnt å benytte det røde feltet til tider kan jeg faktisk holde trafikken greit og nå er den daglig i bruk. Har ikke merket noe dårligere batterikapasitet, men tenker at å kjøre slik er det viktigere med kontroll av batteriene. Er det noen som kan tipse om en bra plass i Bergensområde for vannservice og annet. Er i utgangspunktet usikker på om Citroen forhandler her, som sannynligvis knapt får inn en slik bil, egentlig er å foretrekke fremfor noen som gjerne kun betjener el.biler.
2002 saxo 79600 km. Bergen

elektrolux

#1
Prøv Terje Lied mob. 95246316

Ellers ville jeg tenkt litt mer på børster og motor enn på andre bilister.

Ellers vil litiumombygging eliminere alle 3 problemene du viser til:

- Bilen blir lettere og dermed sprekere.
- Bilen Blir sprekere grunnet høyere spenning og du "trenger ikke" kjøre på Orange/rødt
- Bilen blir vedlikeholdsfri. ( Bortsett fra børstebytte hver 50-100 000 km )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

saxobergen

Takk for svar, skal prøve han.

Etter å ha blitt vitne til en rekke hasardiøst forbikjøringer (fossilfantomene kan jo ikke vente til busstopp eller annen egnet plass dukker opp), får jeg heller slite litt mer på bilen om jeg skal kunne bruke den i det hele tatt.

Nå som jeg endelig kunne bruke den til jobb og tilbake har jeg oppdaget hvor mye jeg sparer fremfor dieseldoningen jeg har brukt til nå, mindre bråk og bedre sammvittighet ser for meg el.bil fremover for pendlingen. Lurte litt på den ombyggingen til litium, men er ikke sikker på lønnsomheten nå som nye biler er blitt så billigere. Sett litt på nettet, men får ikke helt for meg totalprisen fiks ferdig. Noen erfaringer.?
2002 saxo 79600 km. Bergen

Elmo

Du kan jo vurdere en lithium tilleggspakke som denne? http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8180.msg95890.html#

I forhold til total ombygging:
- bilen blir IKKE lettere ;)
- bilen blir merkbart sprekere, men ikke så sprek som ombygging
- betydelig enklere jobb
- antar pakken kan selges videre - sepparat - om bilen streiker

PS: det er ikke kjent hvordan denne vil fungere over tid. Jeg har kjørt bare 2 måneder hittil.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA