Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Innslag i folketoget

Startet av Elmo, tirsdag 13. mai 2008, klokken 22:51

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg ser at tesla annonseres på finn for 799.000, men her finnes den for 598.000. Du kan lade mye strlm for de 200 000 kr du da sparer ;D
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Cobos

Tenkte å dra opp en gammel tråd. Ser ut som Ferdinand Motor har hatt en banedag for litt ymse biler. Interresant å se hvor lett det er for en Tesla å slå biler som er opptil 5 ganger så dyre.  Youtube link og . Som en sa på et annet forum jeg frekventerer, Tesla'en gjør jo bestemor til en gateracer :)

Cobos

Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Griffel

http://www.dinside.no/php/art.php?id=788307

Stor omtale og mange bilder av Tesla på din side.

"PRØVEKJØRT: En sensasjon på hjul"
Tesla har for alvor begynt sin kommersielle løpebane i Europa - også i Norge."

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Her ser man bilen litt bedre enn i 1/4 mile videoene lenger oppe

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Baltor

Sitat fra: PLUTO på mandag 02. juni 2008, klokken 14:42
Jeg ser at tesla annonseres på finn for 799.000, men her finnes den for 598.000. Du kan lade mye strlm for de 200 000 kr du da sparer ;D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

Hvor finner man den til knapt 600.000,-?
Dette begynner å bli ganske spennende :o
Krysser finge og annet for at det skal gå bra med både Tesla og Think og andre.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Cobos

Sitat fra: Baltor på onsdag 01. oktober 2008, klokken 11:11

Hvor finner man den til knapt 600.000,-?
Dette begynner å bli ganske spennende :o
Krysser finge og annet for at det skal gå bra med både Tesla og Think og andre.

Kan det være han mener hvis man kjøper en USA modell og frakter den over ?
Eneste problemet med det er at den vel ikke er godkjent i Europa, derfor de har en EU modell og USA modell. Samtidig, han REC grunderen har kjøpt en USA modell han skal bruke i Norge så kanskje de får den gjennom. Kan absolutt bli interresant med gråimport av disse fra USA...

Cobos
Oslo
Model S60

Bjarne

De amerikanske utgavene er nok ikke noe problem å få godkjent her til lands, så vidt jeg skjønner av det som står på finn.no så er det delvis US-utgaver som Ferdinand selger/tar bestillinger på nå. Og selv med stigende dollarkurs så kan det jo bli en pen gevinst på egenimport.

- Bjarne

Cobos

Etter at de lanserte Europamodellene har ikke Ferdinand tilgang til USA modeller lenger... Så de siste 3-4 Tesla'ene som Ferdinand har solgt er Europamodeller og det det betyr for leveringsdato.

Cobos
Oslo
Model S60

elektrolux

Snakket med representanten for Storbritania, i håp om å kjøpe en der for 100000 Euro, men minus VAT. På den måten ville det blitt rimeligere enn å kjøpe i Norge.

Han kunne fortelle at Euro modellen hadde utstyr for 25000 USD, og kostet ca. 150000 USD, eller 100000 Euro. Dette kombinert med en sterkere dollar gjør at Ferdinand sin pris begynner å bli ganske så konkurransedyktig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Cobos

Vel de 250 Europeiske modellene som blir solgt i 2009 er European Signature Edition som betyr at de helt riktig har alt av ekstrautstyr såvidt jeg husker som står i oversikten hos Tesla. Dvs en amerikansk modell med alt som står i listen deres og da kommer man opp i rundt $20 000 ekstra, i tillegg til at 2009 prisen er $120 000 nå. Merk at 100 000 Euro prisen er uten VAT siden dette er et amerikansk selskap som er vant til å oppgi priser uten salgsskatt. Slik at jeg er 99% sikker prisen er 100 000 Euro  + VAT i England.

Så suma sumarum så er Ferdinand Motors sine 800 000NOK helt greit priset om ikke akkurat veldig aggresivt. Grunnen er at skulle det skje noe med Tesla står Ferdinand dårlig til pga norsk kjøpslov mot deres kunder. Dermed legger de på et lite risikotillegg. Det er ihvertfall det Ferdinand har fortalt meg når jeg diskuterte det med de.

Cobos
Oslo
Model S60

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA