Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: lampe for isoleringsfeil

Startet av Ove H., fredag 16. august 2013, klokken 21:10

« forrige - neste »

Ove H.

Hei. Er det noen som har hørt, eller lest noe om hva en batteri pakke til f. eks en Nissan vil koste pr. nå?
Kia soul

m-svind

I følge Nissan forhandler ca 40.000. Men en trenger ikke å bytte alt på en gang. En bytter bare elementer . Hvert elemnt koster ca 3000,- ;D

Mr.Zero

Kr. 202.000,- til Citroën C-Zero. Pluss jobb.. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

elektrolux

Kjøpte nettopp en brukt Litium pakke til Nye Think for 25000 inkl moms, så det virker som Trilling prisen er noe oppblåst.

Som en tommelfingerregel kan en si ny pris for hver Wh er rundt ca. 5 kr. Altså 50000 kr for 10 kWh til en classic og 100 000 kr for et typisk batteri til en ny bil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ove H.

Ok, da ca 120 000,- for et nissan batteri og 425 000,- for et Tesla 85 batteri :-\. Fremdeles mange sprikende svar, nesten litt utrolig at batteriet er 50 - 80 % av kjøretøyets kostnad, selv om momsen kommer oppå.

40 000,- for 24 kWh høres bra ut, men er dette en bekreftet pris i fra en forhandler, eller er det noe en selger har slengt ut som en "kanskje" pris når dette blir akuellt for mange?

200 000,- for 18 kWh høres nesten usannsynlig ut, tipper det er mange som heller velger skroten i så fall.
Kia soul

TB

Sitat fra: Ove H. på torsdag 10. oktober 2013, klokken 20:38
200 000,- for 18 kWh høres nesten usannsynlig ut, tipper det er mange som heller velger skroten i så fall.
Trillingene har 16 kWh batteri, og nypris er mindre enn denne prisen, så til denne pris er det betre og skrote ja...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

OddB

Sitat fra: Ove H. på torsdag 10. oktober 2013, klokken 20:38
Ok, da ca 120 000,- for et nissan batteri og 425 000,- for et Tesla 85 batteri :-\. Fremdeles mange sprikende svar, nesten litt utrolig at batteriet er 50 - 80 % av kjøretøyets kostnad, selv om momsen kommer oppå.

40 000,- for 24 kWh høres bra ut, men er dette en bekreftet pris i fra en forhandler, eller er det noe en selger har slengt ut som en "kanskje" pris når dette blir akuellt for mange?

200 000,- for 18 kWh høres nesten usannsynlig ut, tipper det er mange som heller velger skroten i så fall.
Er det noe Tesla holder hemmelig er det prisen på batteripakken !
Men denne analysen antyder at prisen godt kan ligge under 100 000 kr..
http://www.greencarreports.com/news/1084682_what-goes-into-a-tesla-model-s-battery--and-what-it-may-cost/page-2
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Hyperstress

Stille på jobb idag, så da får jeg benytte tiden til å lese gamle tråder  ;D

Tesla sitt batteri koster iallefall ikke 425 000kr. Tesla forventer at 85Kwh batteriet koster $12000 om 8 år. Disse batteriene blir 7% billigere, evt bedre, pr år statistisk sett. Dvs at batteriene i dag koster omtrent $12000*1,07^8 = $20600 = 125 000kr. Om vi antar at Tesla underdriver prisen litt for å berolige kunder, og at forventet pris er $15000, så vil det gi en nåpris på ca 155 000kr.

For øvrig interessant lesning at Tesla om 4-5 år alene trenger dobbelt så mye batterier som det totalt produseres i verden i dag. For de som har penger så er det vel bare å sette dem i batteriprodusenter  ;D . Vil tro at det vil presse både utvikling og priser etter hvert som batteriproduksjonen går til himmels.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA