Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trist, men morsom nyhet?

Startet av Blysom, tirsdag 13. mai 2008, klokken 13:58

« forrige - neste »

Elmo

#15
Sitat fra: elektrolux på mandag 22. juni 2009, klokken 15:57
Det var noen rare verdier: Med lading på 14A ( 16A) burde du se ca 20A inn på batteriet. Med lading på 10A burde du se ca 17A inn på batteriet
Sitat fra: Elmo på torsdag 25. juni 2009, klokken 11:20
Jeg rebootet displayet, så får vi se.

Nytt forsøk på P106en. PakTrakr har vist fornuftige A-verdier under kjøring og viser -0,4A med tenning av før lading.
Lading fra 40% starter på +13,1A. Sjekk ved 60% viser +12,7A. Ved 90% +11,9A. Og ved ferdig lading -0,4A.
Her tror jeg PakTrakr A-meteret iallefall ikke er helt på jordet som sist, men verdiene er jo lavere enn det du mener er normalt Elektrolux. Får dobbelsjekke med tang-meter neste gang.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ken

#16
PakTrakr ampere måler nuller seg ved reboot så du må sørge for at reel forbruk er minst mulig før resett. Jeg har klart å resette under kjøring. Da ble det galt!

Lade effekt minus bilens forbruk = tall på displayet.

Elektrolux:  etter å ha montert Nikometer kan jeg se at Think trekker mer strøm enn tidligere antatt .
Jeg brukt en tangmeter tidligere med LCD display som skulle vært OK. Den har jeg ikke brukt på den B111 enda så det kan være forskjell  i strømtrekk mellom de versjonene.

Min B111 Think trekker godt over 200A og effekten er ikke begrenset før jeg føler at jeg må slippe gasspedalen.

Jeg regner med at motorstyring vil begrense effekten etter hvert , men jeg tør ikke å finne ut av det.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hkaspenberg

Sitat fra: El rayo på fredag 26. juni 2009, klokken 17:35
Sitat fra: Ken på fredag 26. juni 2009, klokken 10:59
Den har jeg ikke brukt på den B111 enda så det kan være forskjell  i strømtrekk mellom de versjonene.
Jeg merket ingen forskjell i strømtrekk på "tomgang" og full gass da jeg oppgraderte fra B111 til B116.
Forskjellen legger i nøyaktigheten på energimeteret og at meteret ikke plutselig faller til 0% med B116. Andre forskjeller er at radiatorviftene går hele tiden ved vedlikeholdslading (B116) og at man ikke trenger å passe på eksakt når vedlikeholdsladingen er ferdig før man fyller vann.

Jeg har selv B111. Hvor får man tak i / gjordt oppgraderingen?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ken

#19
Hans: Arild Holter kom til Kristiansand og oppgradert 4 biler med en laptop med installert B116.
Han tar ikke sånne oppdrag lenger og det er mulig at Automotivservices kan ta jobben.

Jeg er ikke helt klar over alle forskjellene  mellom de versjonene men jeg vet om noen flere:
Mindre regen ved bremsing ( mindre farlig ved glatt føre).

Mindre kraftig overlading ved vannservice.

Automatisk vedlikeholdhold av overlading klar til vanfylling i en lenger periode18 timer?

Jeg tror nesten at jeg foretrekke den gamle!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA