Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladespørsmål Type 2 lading

Startet av Mekanikeren-Trondheim, torsdag 15. august 2013, klokken 09:37

« forrige - neste »

Caspar

Det er ikke meningen å være negativ, men symptomene ligner veldig de jeg opplevde når laderen min sa takk for seg. "Alt" så normalt ut, ladelampen blunket, men ingen strøm til batteriet.
Hvis det er brudd mellom laderen og batteriet. Det sitter et rele inne i HV boksen somtrekker når du skal lade, så vil du få de samme sympomene.
Skru av lokket på den grå boksen i motorrommet og sjekk om du har høyspenning der når laderen er koblet til nettet.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Mekanikeren-Trondheim

Da har jeg sjekket den grå boksen: Jeg trakk først ut støpselet som leverer DC fra laderen, måling på polene viser fluktuerende spenning fra 170 til 90V, går periodisk opp på 170 og daler ned til 90, så opp på 170 igjen osv. Plugget støpselet inn igjen og dro ut støpselet til DC/DC omformeren og målte på kontakten. Den viste samme spenningen, så da er det kontakt gjennom boksen. Jeg prøvde også å skifte ut releet med et fra donorbilen min, men da skiftet ladelampa på dashbordet fra blinkende til fast lysende. Kan jeg nå konkludere med at laderen virker og at problemet kanskje sitter i DC/DC omformeren?

Caspar

Er ikke problemet ditt at bilen ikke lader opp hovedbatteriet ? Jeg kan ikke helt se at noen feil på DC/DC kan forårsake det. Hvilket rele er det du har skiftet ?
Det sitter et rele ned ei HV boksen i batterikassen, som gir laderen tilgang på hovedbatteriet når 230AC er koblet til.
Forsøk å koble ifra laderen på den grå boksen i motorrommet, og plugg inn 230AC, da skal dette releet trekke og du vil kunne måle batterispenningen fra hovedbatteriet forann i den grå boksen i motorrommet. Hvis ikke den funksjonen virker så vil du ikke få noe lading på batteriet, selv om batteriladeren er i orden.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Hørte jeg noen som trenger ny lader her   :-X
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Elmetro

Jeg hadde mye rare feil når HV boksen var vrang. Også når ladereleet i HV boksen ikke ville slå inn.
Think Rød-01-
Think Blå -00-
Think Kjøkkenblå 08

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA