Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva kjennetegner dårlig batteripakke

Startet av tkorsvold, torsdag 15. august 2013, klokken 00:06

« forrige - neste »

tkorsvold

Heisann!

Vurderer muligheten for å kjøpe en Nissan Leaf til - er veldig fornøyd med den første!

Ser at det virker veldig mye billigere utenfor Norge, fant f.eks. noen nye Leafer i Tyskland (2012-modell riktig nok). De selges rabattert hos forhandler til 20.000 Euro.

Er det noen ulemper med å bare importere selv slik? Noen ulemper med disse bilene? Prisen er jo langt under norsk pris.

Her er forresten en link:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-leaf-25-x-leaf-new-2012-export-only-garantie-l%C3%BCbeck-stockelsd/179459024.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=53&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT

T

BE

Du og jeg er i nøyaktig samme situasjon! Jeg er også på utkikk etter enda en Leaf.

Dette virket veldig interessant! Denne tråden skal jeg følge med på  :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Rav4_EV

Bildet i annonsen har jeg sett før.
Ville vært svært forsiktig med disse bilene om de i det hele tatt finnes.
Som nevnt i annonsen leveres de ikke med coc papirer. De er da nok ikke EU modeller men fra et annet land. Er de USA modeller kan du få dem registrert på untaksparagrafen. Er de fra andre land i verden får du neppe norske skilt på dem.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ingebrigt

Nå er det et skille mellom "ohne ertzulassung" (ikke førstegangsregistret? ) og "C O C papiren" så om de mener det er uten det ene og med det andre elller uten begge er åpent for tolkning. Jeg leste det som med samsvarserklæring.

Ellers er der jo feil i annonsen da spesifikasjonene er for Euro Leaf.

Unntaksparagrafen for USA biler gjelder for tidligere registrerte biler.

Rav4_EV

Jeg ville ikke lest det det som noe annet enn "uten førstegangsregistrering, ingen samsvarserklæring og uten fabrikkgaranti"
Synes ikke man på noen måte skal tolke denne mangelfulle og feilaktige annonsen utvidet positivt på noen måte.
At bilene ikke kan selges i Tyskland bør absolutt ringe en bjelle hos noen.
Kan de ikke selges i Tyskland betyr det ikke noe annet enn at de ikke kan registreres der.
Får du ikke registrert dem i Tyskland er det meget tvilsomt om du får det i Norge.

Paragraf 1-15 (unntaksparagrafen) gjelder for EØS land og USA, og gjelder både for NYE og brukte biler (tidligere registrerte).

tkorsvold

Aha, takk. Da besvarte dere jo mitt spørsmål.

Dette var vel for godt til å være sant, ja.

T

Ingebrigt

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 09. august 2013, klokken 09:53
Jeg ville ikke lest det det som noe annet enn "uten førstegangsregistrering, ingen samsvarserklæring og uten fabrikkgaranti"
Synes ikke man på noen måte skal tolke denne mangelfulle og feilaktige annonsen utvidet positivt på noen måte.
At bilene ikke kan selges i Tyskland bør absolutt ringe en bjelle hos noen.
Kan de ikke selges i Tyskland betyr det ikke noe annet enn at de ikke kan registreres der.
Får du ikke registrert dem i Tyskland er det meget tvilsomt om du får det i Norge.

Paragraf 1-15 (unntaksparagrafen) gjelder for EØS land og USA, og gjelder både for NYE og brukte biler (tidligere registrerte).

Du har helt rett om 1-15 :-[

Man skal uansett ikke kjøpe bil for import uten å sjekke dokumentasjon.

Rav4_EV

Det er ganske mange både firma og privatpersoner som er på hugget etter å kjøpe Leaf i Europa. Derfor tror jeg det blir vanskelig å gjøre noen "kupp".
Men det er absolutt mulighet til å spare noen kroner.
Kan du klare deg uten setevarme og batterivarme finnes det noen biler til gunstig pris. Setevarme i framstolene kan du jo ettermontere selv med deler fra Ebay.

artemiss

Det er en medlem på forumet som har spart minst kr.30,000 (eller kanskje mer?) ved å importere en Leaf fra Nederland. Bilen var akkurat lik bilene som selges her i Norge, det eneste forskjell var garantien, som var en Europeisk garanti, (noe verre en den norske garantien). Jeg vet ikke noe om denne websiden du snakker om, men det går an å spare penger ved å kjøpe en Leaf som er importert. Jeg kjøpte en Tysk Leaf (akkurat lik de norske modellene) som ble importert og solgt her i Norge for kr. 240,000 med vinterdekk, solcelle, vinterpakke, osv. Tilsvarende her i Norge ville ha vært mer. Det lønner seg å undersøke litt før man bestemmer seg. Det er enda billigere (og mer risikofylt) å importere fra USA, garantien gjelder ikke og det er noen forskjell med navigasjon, carwings og varmeapparat tror jeg. Lykke til :)
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Leaf_entusiast

Det er nok en del å spare hvis en finner en bil med grei pris. Jeg forhandlet med en selger i Frankrike i begynnelsen av uken som lå på mobile.de og het Y'car. Gode priser og rask levering av ny Tekna. Jeg var litt i stuss. Tok en google map søk på adressen og fant et et helt vanlig boligstrøk. I tillegg var det helt ny på mobile.de og hadde ingen andre hjemmesider. Da er det risikosport å sende ned 20-30000 euros... Ser at de er borte fra mobile nå.

Bekkenes

Når jeg kjøpte en 2012 A6 i fjor, brukte jeg http://www.mobile24.no som hjelp.
Er en norsk partner av mobile.de :)

Importerte ikke selv, men sendte forslag til en forhandler , men uansett , burde en grei pekepinn, og er vel enklere for de som ikke er god i tysk :)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA