Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk og felg I3

Startet av Hyperstress, onsdag 14. august 2013, klokken 10:13

« forrige - neste »

Hyperstress

Til dere som har støvsugd nettet for info  ;D:

Slik jeg har forstått det så kan ikke førerprofiler programmeres i nøklene, men at en må endre profiler på skjermen (etter en har satt seg inn). Er det slik at det jobbes med en løsning på dette, slik at "bilen" justerer seg til aktuell nøkkel når en trer inn? For min del er det fysisk umulig å komme meg inn i en bil hvor min kone har sittet, og om en må manuelt kjøre setet tilbake for å komme seg inn, så er vel mye av poenget med førerprofiler borte?

Midtknappen på nøkkelen holdes inne for å senke vinduer. Jeg leste rykter om at denne funksjonen kan byttes til noe annet, feks en førerprofil eller andre ting. Noen som vet om dette stemmer? I såfall er det en god fix.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

olehelge

Har samme "koneproblemet" selv, kankje det kan ordnes via appen (når den kommer for oss som ikke har US konto)
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 07. august 2013, klokken 23:34
Slik jeg har forstått det så kan ikke førerprofiler programmeres i nøklene, men at en må endre profiler på skjermen (etter en har satt seg inn). Er det slik at det jobbes med en løsning på dette, slik at "bilen" justerer seg til aktuell nøkkel når en trer inn? For min del er det fysisk umulig å komme meg inn i en bil hvor min kone har sittet, og om en må manuelt kjøre setet tilbake for å komme seg inn, så er vel mye av poenget med førerprofiler borte?

En work-around foreløpig er å lage en "exit"-profil som din kone da velger før hun setter fra seg bilen. Den kan da ta setet passe tilbake og trekke rattet inn og opp. Da blir det enklere å gå inn og ut av bilen for henne også.

Ellers enig i at det bør programmeres slik at nøklene styrer dette etterhvert. Hvis jeg låser opp bilen manuelt med nøkkelen hadde det vært fint at setet også stilte seg inn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

atta

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. august 2013, klokken 00:04
En work-around foreløpig er å lage en "exit"-profil som din kone da velger før hun setter fra seg bilen. Den kan da ta setet passe tilbake og trekke rattet inn og opp. Da blir det enklere å gå inn og ut av bilen for henne også.

En grei work-around, men ratt trekker seg vel inn og opp når man går ut av bilen uansett? Gjør i hvert fall det på BMWen min, og burde være enkelt å få til. Kommer tilbake til minneposisjon når man starter bilen.

Burde også være enkelt å lage et valg for å trekke setet automatisk tilbake litt når ingen satt i bilen. Gjerne kun om det var plassert langt freme.

Amper

for de som har koneproblemer er det sikkert enklere å bytte kona..  ::)
P85D :o)

olehelge

Er ikke sikker på at jeg vil ha ei kone på 1,90   ???
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

kimlillebo

Jeg har nevnt det tidligere her inne på forumet et sted, men da jeg prøvekjørte så ble jeg fortalt at nøklene kan lagres mot en brukerprofil, slik bilen vet om det er kona eller meg som kommer mot bilen, og deretter tilpasser seter etc.
Om dette er en funksjon i dag eller noe som kommer snart gjennom en update vet jeg ikke, men han fortalte det som om at détte var en funksjon.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

jkirkebo

Sitat fra: olehelge på torsdag 08. august 2013, klokken 23:29
Er ikke sikker på at jeg vil ha ei kone på 1,90   ???

Genialt det da, min er på 1,86 ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. august 2013, klokken 00:04

Lykke til.  "Exitavtale" med kona har jeg prøvd med de andre bilene vi har hatt. Funker en uke så har hun glemt det..  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elmo

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 08. august 2013, klokken 23:49
. . . . da jeg prøvekjørte så ble jeg fortalt at nøklene kan lagres mot en brukerprofil, slik bilen vet om det er kona eller meg som kommer mot bilen, og deretter tilpasser seter etc.

Samme her.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: Amper på torsdag 08. august 2013, klokken 23:27
for de som har koneproblemer er det sikkert enklere å bytte kona..  ::)

Enklere: ja, sikkert, men det kan fort bli billigere å bare kjøpe eksisterende kone en egen Tesla.  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA