Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

abj1978

Grattis med ny bil!

Herlig historie og jeg ser frem til samme opplevelse i september for egen del, med samme farge og modell!  :D
Tesla Model S 75D / BMW i3

Tor Egon Mikkelsen

Sitat fra: MeTesla på tirsdag 03. mai 2016, klokken 12:06
Gratulerer med ny bil!!

Takk for en fantastisk morsom og gjenkjennelig historie, jeg har ikke ledd så mye av et innlegg her siden GeirHM hentet sin bil og kappkjørte med Audi: ;)

Herlig historie :)   Kan ikke annet enn å smile fra øre til øre
Vår står i Drammen og venter på klargjøring ned modell S 90D  Kjenner det kribler godt i maven
Selgeren spurte om vi ville ha den levert til Bergen ?  Da måtte jeg le  Nei vi henter i Drammen og kjører gjerne over fjellet.  :D  Blir stor stas
Tor Egon Mikkelsen
Bergen, Hordaland
Tesla... :)

Toonster

Siden jeg har satt så stor pris på alle som deler sine historier, både når det gjelder henting av ny bil og andre tips/triks - så føler jeg det som en plikt å bidra med noe :)

I går hadde den store dagen kommet og jeg skulle hente min aller første elbil / Tesla - Magisk!

Ble godt tatt hånd om av Tesla sine folk og fikk en fin gjennomgang av det jeg stort sett allerede visste, takket være noen testturer og gransking av forumet/nett :)

Skrev under papirer og fikk overlevert bilen, for deretter å sette krusen hjemover.
Rett og slett en enorm følelse å kjøre det som må være verdens mest fantastiske familiebil.

Når jeg endelig kom meg på motorveien var jeg ikke sen om å aktivere Autopilot, og det fungerte som en drøm.
Min innstilling til denne funksjonen er at det er en avansert form for adaptiv cruise control, og har man erfaring med den slags er det en lek å glede seg over AP uten å sitte med hjerte i halsen :)

Det var ikke bare jeg som gledet meg over ny bil, når jeg hentet 5-åringen i barnehagen så var det full stas og bilen var en hit med en gang. Lempet henne i baksetet og satt kursen hjemover, måtte selvsagt ta noen forsiktige pådrag og det var svært moro. Hun syntes det var såpass moro at hun ikke ville hjem med engang, så da tok vi en omvei og ut på hovedveien med lite trafikk - banket pedalen i bånn og slapp ikke opp før 120 viste seg frem i displayet. Vesla ble sittende å le i baksetet, hun rå gliste hver gang jeg dro på :)

For alle som venter på bil, det er sjukt moro og bare å glede seg :)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Ronny_J

Hentet hjem min 2013 P85+ Signature i dag. Litt vanskelig å beskrive følelsen, for det var så spesielt å kjøre denne digre elektriske doningen ut på motorveien og deretter de litt mindre veiene hjem til MIN garasje.. Bortsett fra et påkjøringsfelt så kjørte jeg som om mine 25 år bak rattet ikke hadde skjedd og alle unoter ikke var innlært enda  ;) Bilen kjører som en drøm, skal inn på takluke "et eller annet" senere i uka og skal så fort som mulig få noe lakk på frontfanger og bakfanger. Ellers er den relativt strøken, ikke noe sandblåsing eller kantkjørte felger. Strøken innvendig. En helt herlig bil som jeg skal nyte i tiden som kommer. Gått beskjedne 31k km, så jeg får vel en ny DU jeg og etterhvert. Garanti er fint til sånt! Har gledet meg mye til dette bilkjøpet og føler jeg har gjort et anstendig kjøp  :) Første Tesla og første elbil på meg  :D
2013 Rød Signature P85+

abj1978

I går var det endelig min tur til å hente min første Tesla! Som relativt "sen" førstegangskjøper, tross i et sterkt ønske om Tesla, falt valget på en blå 75D hvor jeg har krysset av for det meste på listen. Det jeg ikke valgte var 7 seter og oppgradering av lader.

Jeg ble selv veldig fornøyd med hvordan bilen tar seg ut!  ;D

Fikk booket leveringstid for 1 uke siden, og har hatt sommerfugler i magen siste uken. Helgen forsvant fort, og det har vel aldri vært så enkelt å stå opp en mandagsmorgen som denne. Timene på jobb før henting var lange, bl.a fylt med å sjekke vegvesen.no for å finne ut hva reg.nr ble. Var litt spent på om det ble EL eller EK, siden jeg sr at det fortsatt også registreres nye EL-Tesla'er  :)

Jeg har på forhånd installert Tesla Wall Connector og kjøpt CHAdeMO-adapter, ryddet plass i garasjen og lest meg opp og ned på alle mulige funksjoner. Valgte allikevel å fremstå litt "noob" når jeg hentet hos Tesla, så jeg fikk en veldig grei gjennomgang der også. Fikk et par tips jeg ikke hadde fått med meg på forhånd  ;)

Følelsen av å sette seg inn i en ny bil har jeg alltid syntes er helt topp! Jeg kommer fra en rekke BMW'er, men har aldri vært så gira før en levering som denne gangen. Følelsen av å sette seg inn i Tesla'n for første gang var helt magisk! Det å kjøre avgårde fra Tesla Drammen helt lydløs i denne store bilen var også helt unikt.

Første turen gikk rett til lager for å dumpe vinterdekkene. Deretter ble det en liten periode med å "konfigurere" opp bilen etter eget ønske, justere skjermene, profiler etc. Det er jo bare herlig med nye elektroniske leketøy! :) Turen gikk videre til min 94-årige farfar. Vi har snakket mye om denne Tesla'en før levering, han er gammel bilselger. Det er jo naturlig nok en del år siden han solgte sin siste bil, men bilinteressen er der like fullt den dag i dag! Han ble helt fra seg over å se bilen, og han hadde aldri kjørt noe med så mye skyv før (selv i "bare" en 75D). Fikk standardspørsmålet fra han, "kan jeg få se på motoren"? Det var det jo litt vanskelig å etterkomme, og jeg måtte forklare hvordan det var med to små elektromotorer ved hver aksel. Jeg tror han sliter litt med å forstå til hvilket nivå teknologien har tatt dagens elbiler, og ikke minst Tesla! Avsluttet med å vise litt frem-og-tilbake Summon i gårsplassen hans, og da stod han bare å ristet på hodet og gliste fra øre til øre  ;D Litt småturer resten av kvelden, før bilen fikk første ladepause hjemme i garasjen.

Den første ettermiddagen i min Tesla kan oppsummeres i ett ord; UBESKRIVELIG! Nå ser jeg frem til flere lange kjøreturer, og få orden på de siste tingene. Bl.a få Homelink til å fungere på garasjen min, den ser ut til å være litt mer utfordrende enn med andre biler.

Til alle som venter; GLED DERE! Det er en helt unik opplevelse å hente ut en ny Tesla! :)

Wilma

S90D bestilt.
Levert 15.10.15

zairup

Gratulerer masse! Henter min MS  imorgen eller senest på torsdag og gleder meg som ett barn :) Ikke kjøpt ny men brukt da :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

alda

Sitat fra: abj1978 på tirsdag 09. august 2016, klokken 12:31
Til alle som venter; GLED DERE! Det er en helt unik opplevelse å hente ut en ny Tesla! :)

Grattis med ny bil!

Venter på epost om når min levering blir, har bestilt samme farge som deg - og blir jo overbevist om at jeg har valgt riktig når jeg ser bildene av din!    8)
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

abj1978

Sitat fra: alda på torsdag 11. august 2016, klokken 12:13
Grattis med ny bil!

Venter på epost om når min levering blir, har bestilt samme farge som deg - og blir jo overbevist om at jeg har valgt riktig når jeg ser bildene av din!    8)

Jeg synes fargen gjør seg spesielt godt i sola. Den er jo fin ellers også, men da synes jeg den for en helt ekstra glans. Bare synd vi ikke har flere soldager her til lands ;)

JorgenM

Får vel skrive historien min jeg også da :)

Tidligere elbil-skeptiker. Kjøpte BMW i3 i 2015 da jeg ble elbil-frelst på dagen etter en prøvekjøring ved et annet ærend hos forhandleren. Har 3 unger mellom 2 og 6 år så hadde lenge ønske om å bytte ut dieseldyret i større elbil da i3 er 4-seter. Har hatt kun BMW siden 2002 så veldig stort steg å vurdere noe annet merke...

Men bestemte oss endelig for å vurdere Tesla en fredag. Det går alltid fort når vi først bestemmer oss så jeg sa til kona at "- du vet det blir bilhenting neste uke?" :) . Tirsdag etter var vi på prøvekjøring hos Tesla Trondheim og kjørte en S70D. Ikke perfekt bil, men alt i alt var vi fornøyde. Bilen føltes noe tregere enn vår i3 til tross for noe raskere akselerasjon, men det kommer nok av langt bedre komfort i Teslaen. Uansett, vi ble enige om å finne en litt raskere modell og endte på en P85. Jeg liker spoileren og de fete 21-tommerne også.

Fant en fullutstyrt P85 som ble lagt ut på Finn samme tirsdag og avtalte straks kjøp med forhandleren. Hentet bilen fredag samme uke og han tok BMW-dieseldyret i innbytte. 37 mil hver veg + ferge, hadde med min 5,5 år gamle sønn (og nå Tesla-fan).

Skikkelig herlig følelse å kjøre hjem, bedre enn ved noen andre bilkjøp jeg har gjort. Vi stoppet for middag og lading på Supercharger på Klett i Trondheim. Måtte spørre en annen Tesla-eier for å få åpnet lade-luka. Det var 5 andre Tesla'er som ladet samtidig, jeg følte meg nå som en del av et felleskap :)

Da vi kom hjem i 17-tiden kom begge døtrene og kona løpende ut og vi tok en tur med alle sammen.
Når ungene hadde lagt seg kunne jeg endelig gå ut til garasjen og teste anlegget i bilen etc helt for meg selv :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

GOS

Sitat fra: JorgenM på fredag 19. august 2016, klokken 20:27
Tirsdag etter var vi på prøvekjøring hos Tesla Trondheim og kjørte en S70D. Ikke perfekt bil, men alt i alt var vi fornøyde. Bilen føltes noe tregere enn vår i3 til tross for noe raskere akselerasjon, men det kommer nok av langt bedre komfort i Teslaen.

Selv med komfortforskjellen så skjønner jeg ikke hvordan du kunne få en slik følelse.....
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

JorgenM

Kona hadde samme følelsen. Nå har vi kjørt i3 i ett år, så har god erfaring med den. i3 veier under 1200kg og man føler veien langt mer så selv om den bruker halvsekundet mer til 50 er fartsfølelsen sterkere. Litt som å sykle i 40 vs kjøre MC i 40 ;)

P85 føles dog mye raskere :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Elmo

Sitat fra: JorgenM på fredag 19. august 2016, klokken 22:54
i3 veier under 1200kg og man føler veien langt mer så selv om den bruker halvsekundet mer til 50 er fartsfølelsen sterkere. Litt som å sykle i 40 vs kjøre MC i 40 ;)
Hadde samme følelsen da jeg prøvekjørte i3 vs eUp. Bare at eUp'n føles kjappest.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Toonster

Sitat fra: JorgenM på fredag 19. august 2016, klokken 22:54
Kona hadde samme følelsen. Nå har vi kjørt i3 i ett år, så har god erfaring med den. i3 veier under 1200kg og man føler veien langt mer så selv om den bruker halvsekundet mer til 50 er fartsfølelsen sterkere. Litt som å sykle i 40 vs kjøre MC i 40 ;)

P85 føles dog mye raskere :)

Må være noe galt med fartsfølelsen deres :)  2 sekunder forskjell fra 0-100, da er det ikke bare følelse - det kjenner man på kroppen :)

Gratulerer med ny fet bil og en bra historie

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA