Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

finn_roen

#1260
Mine første dager blir nok mer riktig for min del, jeg har nå hatt bilen i tre uker, og har rukket å få 2400km på bilen, har nærmest bare positive erfraringer sålangt, jeg har standar 19" dekk, og standar fjæring og er veldig godt fornøyd med både veigrep, støy og kjørekomfort..
Har brukt hurtigladere 3 steder i landet og det har fungert veldig bra..
Kjører alltid med klima anlegget på (auto) og gjennomsnittsforbruket ligger på 190 wh/km
Eneste negative sålangt er den dårlige navigasjonen fra Navigon, har ved flere anledninger kjørt feil pga denne, hadde også samme negative erfaring da jeg brukte Navigon på windows phone, så her blir til tider tomtom på iphonen redningen, syntes også vindusviskerene bråker vel mye, ellers fungerer alt det øvrige på bilen meget godt og selv standar lydanlegget som jeg har, syntes jeg låter friskt og godt, det er ikke så mye bass men lyden er behagelig og god, jeg angrer ikke ett sekundt på at jeg kjøpte denne flotte bilen, jeg har funnet roen  :P
Hilser naturlig nok på alle andre Tesla førere, og syntes det er veldig hyggelig når det hilses tilbake :)

satheesh.net

#1261
Gratulerer @finn_roen! Og hilse er viktig. ;)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Nordtroms på søndag 06. juli 2014, klokken 16:50
Hei folkens! Dere begynner kanskje bli litt lei av alle som skriver her, men likevel, dette må bare ut.

Jeg hentet min Model S fredag 4/7 klokken 1000 på lade. Vi ankom Trondhjæm  dagen før og sjekket inn på Rica Nidelven. Var litt forsinket til utleveringen men det gjorde ikke noe for de var enda mer forsinket på Lade. Men hvem har det vel travelt når gradestokken oppfører seg på sitt beste og man venter på noe godt. Kan for øvrig nevne at jeg hadde usatt leveringen for å få det til å passe med ferie, og jeg antar at jeg var en av de siste som har fått utleveret bil til gammel pris. Dagens pris er nok 70 laken ekstra og jeg synes jeg så en tåre i øyekroken til folkene på Lade da jeg dro.

Fikk så en grundig gjennomgang av bilen hvor jeg blant annet spurte hvilken ladefart bilen kunne klare og de fant etterhvert ut at det var bare 26A. Jeg spurte da om de ikke kunne sørge for å ha de nødvendige delene klar til vi var på tur nordover igjen, fordi jeg synes at det var litt langt å kjøre 1200 km for å få det gjort senere. Noe de sa de skulle prøve på. Vi satte oss da i bilen og skulle til å kjøre da Mathias kom løpende etter og sa at de kunne ordne det på direkten. Etter to kuler is og en kopp kaffe på den nærmeste kafeen så var saken ordnet. Jeg må bare slutte meg til de andre som skryter uhemmet av folkene på Lade.

Derfra gikk turen rett ned på Tempe dekkservice hvor jeg fikk lagt om dekkene til Rial lugano Silver, med AlloyGators. Bestilte og vinterdekk, Bridgestone piggfritt som blir montert og sendt til høsten, også med alloyGators. Jeg synes felgene ble seende litt større ut samtidig som komforten ikke lider. Jeg så en for øvrig en tilsvarende bil med 22 Vossen dagen før. Drittlekkert! Men likevel, jeg forestilte meg noe sånt i telehivene på hjemlige trakter og lot fornuften rå. Jeg må gi skryt til Tempe dekk også. Det er bestandig artig å handle hos folk med gode fagkunnskaper og i så måte er Tempe dekk på topp. Anbefales!

I skrivende stund sitter vi fortsatt i Trondhjæm, skulle egentlig startet sørover på Atlanterhavsveien men en noen uggen værmelding holder oss tilbake i et par dager. Dette er en vakker by med utrolig masse historie, men på ladesiden er det et u-land for besøkende med el-bil. Sjærp dåkk!!!

Var forresten en tur i Orkanger i dag (søndag). Der ladet vi på 22kw laderen som gikk i svart når den skulle trekke 32A. Måtte ta en telefon for å få starte den igjen og når jeg stilte ned til 28A så klarte den å holde for trykket. Mulig den tåler noe mer men jeg orket ikke prøve.

Som andre har skrevet tidligere så er bilen fantastisk. Et par småting er det jo likevel, slik skal det kanskje være. Det kommer slike irriterende lyder fra stereoen som om noen får en SMS. Det er nok noen dårlig skjermete ledninger. Unødig. Videre så fikk jeg bare 383 tkm på 100% lading. Vet ikke om det har noe å si at det var den laderen det var eller at bilen ikke har gått mer enn 150 km og ikke har noe forbruksmønster inne. Uansett. Jeg smiler fra øre til øre og håper det fortsetter med det.

Edit:

Rial Lugano silver med AlloyGators ble ikke helt feil på denne bilen :-)))

Fikk beskjed om at en ikke måtte legge mobilen i konsollen under radioen, ettersom radioen da lager "sms-lyder". Er ikke langt vekk en må legge mobilen før de forsvinner fra bilradioen....
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

Er ikke GSM- støyen fikset på bilene som utleveres ENDA?!

orbitz

Hei og hå. Ny fyr på forumet  ::)

Fikk idag min første elbil utlevert. Har gått hele sommern og venta på denne dagen. Jeg bor på Sola, så kjører ofte forbi Tesla på Forus og blir minnet på at jeg skulle få en.

Fikk god gjennomgang fra DS, selv jeg egentlig visste alt fra før av. Det ble en god del kosekjøring. 4 av 5 motgående Teslaer hilste, hele hilse fenomenet overrasket meg og ofte følte jeg at jeg ikke var forberedet og kom litt sent opp med hånda, men dette kommer seg til og jeg synes det er skikkelig hyggelig at det er en sånn intern greie mellom Tesla eiere  ;D

Eneste jeg stusset litt på var at det ikke var noen form for random/shuffle funksjon på USB musikken min som var fult mulig på min eldre 04 prius. Samt kommer det mobil/gsm støy fra anlegget selv om mobilen ligger på "gulvet" i midtconsol.

Føler jeg sitter med sånn helt overprotective preg med bilen, blir helt urolig av å parkere den på folksomme plasser der jeg mister syn av bilen, håper dette roer seg kjapt ellers blir det vanskelig  ::)

Øggen

Sitat fra: orbitz på lørdag 16. august 2014, klokken 00:48
Hei og hå. Ny fyr på forumet  ::)

Føler jeg sitter med sånn helt overprotective preg med bilen, blir helt urolig av å parkere den på folksomme plasser der jeg mister syn av bilen, håper dette roer seg kjapt ellers blir det vanskelig  ::)

Hei og hå, grattis med ny bil 8)
Det med med parkering er et mareritt selv etter 18K for meg. Fruen ser endelig det positive i det i at jeg alltid parkerer leeengst vekk. Nemlig trimmen ::)

Twowheels

Hei !

har hatt mine første timer i Tesla'n. Hentet i Drammen en standard hvit sent forrige uke. Ikke tech,stålfjærer, stoff interiør men med dobbelt-lader og premium sound. 19 tommer hjul.

"Kostet på" matt abbarchi pga støv synes så voldsomt på black piano i min eksisterende bil.

Turen hjem var selvfølgelig en fornøyelse. Utrolig god følelse å kjøre på strøm. Etter å kjørt bilen noen få turer har jeg merket meg dette :

- 3G feilet og måtte restarte skjermen en gang. Dette skjedde etter første gang jeg fikk spørsmål om WiFi. Kan det ha sammenheng mon tro.

- Vindusviskere "klakker" da de snur på vei ned igjen. Det er gummien som "snur seg". Plagsomt.

- Bagasjerommet forran føler jeg meg usikker på. Lukket det en gang og føler det er en skjør komponent. Håper Tesla fikser dette.

- Vampyre drain på 8-10 km hvert døgn. Dette er vel normalt. Har ikke prøvd sparemodus.

Ellers er alt supert. Skjermen og alt ved bilen passer perfekt en datanerd. Veldig gla jeg valgte matt tre interiør og fattigmanns delskinn. Pen kombo.

Har en krapp oppoverbakke ved utkjøring hjemme. Den ender opp på en asfaltert vei. Var litt bekymret for om Teslan ville subbe i under da hjulene står med forhjulene på asfalten og bakhjulene nede i bakken. Det gikk fint. God klaring. Må være høyere under en det virker som. Har kjørt over en del store fartsdumper. Ingen problem uten luft.

Trodde jeg hadde stor dobbeltgarasje. Den er ikke stor.

Savner dette :

- Park sensor. I garasjen er jeg redd for å kjøre for langt. Har hengt opp manuell parksensor i taket og ned i form av noen hyssing som jeg ser rører på seg da jeg kommer langt nok inn. Vil gjerne ettermontere.

- Automatisk bagasje luke. Tenkte dette bare var mambo jambo men etter å ha blitt vant til det i en annen bil jeg kjøpte mens jeg ventet på Teslan savner jeg det. Vil gjerne ettermontere.

Må kjøre mer men så langt veldig bra :)
_________

tonl

Blir nok en dyr affære å "ettermontere" techpakker. Eventuelt blir d 3.parts løsning for p-sensor... men uansett gratulerer med nybil.  ;)

Twowheels

takker :) synes det er meget urettferdig at man må ha tech pakke for å få park sensor ;)
_________

tjomswrx

#1269
Må vel skrive noen ord jeg også etter 14 dager som eier. Kjapt konkludert; fornøyd. Valgte enda mer ribba versjon enn Twowheels, kun lydpakke som ekstra, og metallic lakk + matter og serviceavtale. Som alle andre, veldig fornøyd med egen config:). Blir skremt av å lese om feil her inne, og var/er plaget med mye etterkjøpsdissonans, men har faktisk ikke angret et sekund på manglende avkryssing av ekstraustyr. Bilen er godt utstyrt i bunn! Digger lydpakken, Kart med trafikkinfo har jeg, ryggekameraet er toppers, og stålfjærer funker ypperlig. Jeg kommer ikke til å frykte dårlige grusveier i jakta, meget god klaring under. Ikke savnet sensorer, Bakluka lukker jeg fint på gamlemåten, og soltak droppa jeg pga alle problemene nevnt her inne. Dobbellader har jeg ikke bruk for. Kommer til å lade hjemme, på hytta, ifm hotellovernatting eller med SC.

Det er kun to ting jeg gjerne skulle ha hatt, og det er minne på stolene når fruen har justert meg helt bort (krever 25k``techpakke), og P. Ble alt for fort vant med kreftene, som forøvrig er utrolig lette å posjonere etter behov. Kollegaens P er merkbart vassere, ikke bare fra 0-50!

Installerte 5.12 etter 3 dager, og jeg sitter fremdeles å funderer på om bilen var kjappere med 5.11 ?!?. Mulig placebo etter å ha lest mye her inne i kombinasjon med godt vant fra før. La forresten merke til at klimaanlegget bråkte mer (høyere "viftereimlyd") ved oppstart etter 5.12. Satt i bilen under oppdateringen og kjørte en tur både før og etter. Kun ved oppstart, ingen forskjell når bilen kjører.

Har luktet litt fra varmeapparatet fra dag 3-->, men har fått det sjekket, og kun den visstnok normale lukta ifm "innkjøring". Begynner å avta nå etter 100 mil.
Har måtte resette skjermen 5-6 ganger til nå pga manglende 3G, både med 5.11 og nå med 5.12. Ingen krise, men må vente 10 min før den fantastiske internetradioen funker igjen.
Ladeindikatorlyset ved ladeluken har sluttet å funke som normalt, dvs jeg må trykke litt på den metallsylinderen ved ladeporten for at lyset skal komme på. Kontaktfeil/treghet i sylinderen? Tesla jobber visst med en fiks. Litt tidlig å feile etter en uke.... Litt fukt i baklykt og gsm-støy på stereoen var jeg forberedt på:) Tipper det kommer en kondensatorfiks på gsm-støy etter hvert.

Hele familien er enige i at det er en god familiebil, og framtiden uten (godt motorisert) fossilbil er ikke lenger så skummel for den bilgale pappaen. Lader hjemme på 13A schuko og det fungerer helt utmerket enn så lenge. Elbil er toppers! Såpass bra at jeg faktisk vurderer reservasjon av en X, og salg av S. Skal man da selge nå straks eller om et år tro ;). Overgang til X er i så fall kun knyttet til savnet etter 4x4. Vi får se hva framtiden bringer.

Heia Tesla!

S85

Twowheels

Gratulerer med bil. Jeg angrer litt på at jeg tok med dobbeltlader. Tror det blir hjemmelading og Supercharger.

Håper det går an å fjerne dobbeltladeren. Vil ikke drasse rundt på 15 kg (som Tesla sa den veide)
_________

tjomswrx

Takk det samme!

Når du først har dobbellader, er vel ikke det det værste daukjøttet å drasse rundt på ;).

Sitat fra: Twowheels på torsdag 21. august 2014, klokken 13:27
Gratulerer med bil. Jeg angrer litt på at jeg tok med dobbeltlader. Tror det blir hjemmelading og Supercharger.

Håper det går an å fjerne dobbeltladeren. Vil ikke drasse rundt på 15 kg (som Tesla sa den veide)
S85

OddB

Sitat fra: Twowheels på torsdag 21. august 2014, klokken 13:27
Gratulerer med bil. Jeg angrer litt på at jeg tok med dobbeltlader. Tror det blir hjemmelading og Supercharger.

Håper det går an å fjerne dobbeltladeren. Vil ikke drasse rundt på 15 kg (som Tesla sa den veide)
Seriøst ??!!?
Gi det et år eller to så oppdager du nok at den er god å ha :D Den gir deg mulighet til å utnytte et STORT antall ladepunkter rundt i Europa fullt ut., og ikke minst vil den tjene seg inn hvis du skal selge bilen en gang.


..og å bekymre seg over en vektøkning på godt under en prosent ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

VigdisA

#1273
Gratulerer med bil, det er moro å lese denne tråden - mye begeistring, lenge siden noen postet noe her. :-)
Er like fornøyd med bilen nå etter et år som da vi fikk den.

Traff en norsk familie i Hamburg i sommer på 22kW laderen hos Tesla som hadde kommet før oss. De måtte stå et godt stykke frem mot kl 23 fordi de hverken hadde dobbeltlader eller hadde fått kabeloppgraderingen (fra 13A til 16A lading) der vi hadde begge og kunne kjøre videre mange timer før dem.. Glad for dobbeltlader der.
15 kg er ikke stort - vel verdt
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Persn

Sitat fra: Twowheels på torsdag 21. august 2014, klokken 13:27
Gratulerer med bil. Jeg angrer litt på at jeg tok med dobbeltlader. Tror det blir hjemmelading og Supercharger.

Håper det går an å fjerne dobbeltladeren. Vil ikke drasse rundt på 15 kg (som Tesla sa den veide)


Kjøper'n av deg jeg ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA