Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Nordtroms

#1245
Hei folkens! Dere begynner kanskje bli litt lei av alle som skriver her, men likevel, dette må bare ut.

Jeg hentet min Model S fredag 4/7 klokken 1000 på lade. Vi ankom Trondhjæm  dagen før og sjekket inn på Rica Nidelven. Var litt forsinket til utleveringen men det gjorde ikke noe for de var enda mer forsinket på Lade. Men hvem har det vel travelt når gradestokken oppfører seg på sitt beste og man venter på noe godt. Kan for øvrig nevne at jeg hadde usatt leveringen for å få det til å passe med ferie, og jeg antar at jeg var en av de siste som har fått utleveret bil til gammel pris. Dagens pris er nok 70 laken ekstra og jeg synes jeg så en tåre i øyekroken til folkene på Lade da jeg dro.

Fikk så en grundig gjennomgang av bilen hvor jeg blant annet spurte hvilken ladefart bilen kunne klare og de fant etterhvert ut at det var bare 26A. Jeg spurte da om de ikke kunne sørge for å ha de nødvendige delene klar til vi var på tur nordover igjen, fordi jeg synes at det var litt langt å kjøre 1200 km for å få det gjort senere. Noe de sa de skulle prøve på. Vi satte oss da i bilen og skulle til å kjøre da Mathias kom løpende etter og sa at de kunne ordne det på direkten. Etter to kuler is og en kopp kaffe på den nærmeste kafeen så var saken ordnet. Jeg må bare slutte meg til de andre som skryter uhemmet av folkene på Lade.

Derfra gikk turen rett ned på Tempe dekkservice hvor jeg fikk lagt om dekkene til Rial lugano Silver, med AlloyGators. Bestilte og vinterdekk, Bridgestone piggfritt som blir montert og sendt til høsten, også med alloyGators. Jeg synes felgene ble seende litt større ut samtidig som komforten ikke lider. Jeg så en for øvrig en tilsvarende bil med 22 Vossen dagen før. Drittlekkert! Men likevel, jeg forestilte meg noe sånt i telehivene på hjemlige trakter og lot fornuften rå. Jeg må gi skryt til Tempe dekk også. Det er bestandig artig å handle hos folk med gode fagkunnskaper og i så måte er Tempe dekk på topp. Anbefales!

I skrivende stund sitter vi fortsatt i Trondhjæm, skulle egentlig startet sørover på Atlanterhavsveien men en noen uggen værmelding holder oss tilbake i et par dager. Dette er en vakker by med utrolig masse historie, men på ladesiden er det et u-land for besøkende med el-bil. Sjærp dåkk!!!

Var forresten en tur i Orkanger i dag (søndag). Der ladet vi på 22kw laderen som gikk i svart når den skulle trekke 32A. Måtte ta en telefon for å få starte den igjen og når jeg stilte ned til 28A så klarte den å holde for trykket. Mulig den tåler noe mer men jeg orket ikke prøve.

Som andre har skrevet tidligere så er bilen fantastisk. Et par småting er det jo likevel, slik skal det kanskje være. Det kommer slike irriterende lyder fra stereoen som om noen får en SMS. Det er nok noen dårlig skjermete ledninger. Unødig. Videre så fikk jeg bare 383 tkm på 100% lading. Vet ikke om det har noe å si at det var den laderen det var eller at bilen ikke har gått mer enn 150 km og ikke har noe forbruksmønster inne. Uansett. Jeg smiler fra øre til øre og håper det fortsetter med det.

Edit:

Rial Lugano silver med AlloyGators ble ikke helt feil på denne bilen :-)))


P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Tuxedo

Gratulerer, Nordtroms!

Typical-algoritmen tar ikke hensyn til forbruksmønster, men de endrer noen ganger beregningen ved SW-oppdateringer.  Men hvis du har SW v5.11, så er det vel omtrent på 383 km det ligger ved 100%?  Du kan og switche visningen til kWh, og da ser du lettere om den har ladet fullt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Nordtroms

Sitat fra: Tuxedo på søndag 06. juli 2014, klokken 17:12
Gratulerer, Nordtroms!

Typical-algoritmen tar ikke hensyn til forbruksmønster, men de endrer noen ganger beregningen ved SW-oppdateringer.  Men hvis du har SW v5.11, så er det vel omtrent på 383 km det ligger ved 100%?  Du kan og switche visningen til kWh, og da ser du lettere om den har ladet fullt.
Ok jeg kan prøve det. Jeg husker bare at da bjørn var innom så fikk han noe over 400 km på full lading.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Tuxedo

Sitat fra: Nordtroms på søndag 06. juli 2014, klokken 17:19
Sitat fra: Tuxedo på søndag 06. juli 2014, klokken 17:12
Gratulerer, Nordtroms!

Typical-algoritmen tar ikke hensyn til forbruksmønster, men de endrer noen ganger beregningen ved SW-oppdateringer.  Men hvis du har SW v5.11, så er det vel omtrent på 383 km det ligger ved 100%?  Du kan og switche visningen til kWh, og da ser du lettere om den har ladet fullt.
Ok jeg kan prøve det. Jeg husker bare at da bjørn var innom så fikk han noe over 400 km på full lading.
Da hadde han nok v5.9, som også jeg har (5.11 har ennå ikke gått ut som oppdatering til alle, kun nye biler og de som har vært innom et servicecenter).  Det "forsvant" drøyt 2% typical for de som har oppgradert til 5.11.  Gruer meg til den oppdateringen kommer  ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

satheesh.net

#1249
Sitat fra: Nordtroms på søndag 06. juli 2014, klokken 16:50
Dere begynner kanskje bli litt lei av alle som skriver her, men likevel, dette må bare ut.

Feil. Disse historiene kan de fleste her relatere seg til, både på en innbydende og positiv måte. Grattis med ny bil! :)

Dere andre: Keep'em coming! ;)

Asarin

Helt enig! Fortsett med historiene. Jeg gleder meg som en unge til min leveranse, og det å lese hva andre får i mellomtiden er kjempegøy!
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

GOS

Sitat fra: Tuxedo på søndag 06. juli 2014, klokken 17:12
Gratulerer, Nordtroms!

Typical-algoritmen tar ikke hensyn til forbruksmønster, men de endrer noen ganger beregningen ved SW-oppdateringer.  Men hvis du har SW v5.11, så er det vel omtrent på 383 km det ligger ved 100%?  Du kan og switche visningen til kWh, og da ser du lettere om den har ladet fullt.

Min ble utlevert 25.06, har 5.11 software og stopper på 393tkm.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Hyperstress

Sitat fra: Tuxedo på søndag 06. juli 2014, klokken 17:38
Sitat fra: Nordtroms på søndag 06. juli 2014, klokken 17:19
Sitat fra: Tuxedo på søndag 06. juli 2014, klokken 17:12
Gratulerer, Nordtroms!

Typical-algoritmen tar ikke hensyn til forbruksmønster, men de endrer noen ganger beregningen ved SW-oppdateringer.  Men hvis du har SW v5.11, så er det vel omtrent på 383 km det ligger ved 100%?  Du kan og switche visningen til kWh, og da ser du lettere om den har ladet fullt.
Ok jeg kan prøve det. Jeg husker bare at da bjørn var innom så fikk han noe over 400 km på full lading.
Da hadde han nok v5.9, som også jeg har (5.11 har ennå ikke gått ut som oppdatering til alle, kun nye biler og de som har vært innom et servicecenter).  Det "forsvant" drøyt 2% typical for de som har oppgradert til 5.11.  Gruer meg til den oppdateringen kommer  ;D

Når vi først er inne på dette, her er mine tall på 100% typical:

5.8(eller i allefall før 5.9): 392
5.9: 400
5.11: 388

5.8 og 5.9 avlesning tatt med en times mellomrom, 5.11 avlesning tatt ca 5000km senere.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

KaiRK

Sitat fra: Bushy på onsdag 02. juli 2014, klokken 15:59
Har bestilt. Men fortsatt litt mo i knærne..ikke den som har hatt biler som har vært så spennende i fargen før.... Grå.grå.grå.grå :-P

Hentet min fra en Modesta behandling hos Brynildsen Autospa i sta, den fikk også 20% frem til B stolpene. Eneste grunn til å være mo i knærne er av GLEDE! :)


Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Bushy

Oolalala:D Grattis med flotters bil a:)
Takk for bildene. Print ut å henge opp ved "bilLenka" vel..
Bare min kunne komme like fort som din.. Men tviler.. Venta en mnd på vin nå ca
S75D sept. 17

Tuxedo

Tesla sin brunfarge er rett og slett griselekker, og kan vel knapt nok kalles brun.  Mokka, Cafe latte, Cappucino hadde vel alle passet bedre som betegnelse.  Og som med alle lakkfargene deres varierer det visuelle inntrykket med lysforholdene på en fascinerende måte.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Sitat fra: Nordtroms på søndag 06. juli 2014, klokken 16:50
_snip_
Rial Lugano silver med AlloyGators ble ikke helt feil på denne bilen :-)))
Denne bilen tror jeg at jeg så i Ørnesvingen ved Geiranger i dag rundt kvart over fire i ettermiddag. Var det deg?

Nordtroms

Sitat fra: Muffinman på lørdag 12. juli 2014, klokken 20:57
Sitat fra: Nordtroms på søndag 06. juli 2014, klokken 16:50
_snip_
Rial Lugano silver med AlloyGators ble ikke helt feil på denne bilen :-)))
Denne bilen tror jeg at jeg så i Ørnesvingen ved Geiranger i dag rundt kvart over fire i ettermiddag. Var det deg?

Ja det var det nok. Vi er på tur til Bergen og har overnattet på vassenden i natt etter en hurtiglading på Sandane. Vi var alene når vi kom men det kom enda to til og ladet mens vi stod der og det var i ni tida på kvelden så det virker som det kommer til å bli en populær plass.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

erikg

Har også fått følelsen av at noen har skrevet om dette en gang før, og etter en del leting i hukommelsen, fant jeg dette:

"Ståldyret i dens buk løftet hodet da det ikke mere følte de seige og klamme bremser om sine hjul. Det freste og hvinte saa der stod hvite flammer fra dets indre....  Nu kunde den hvite ildkraft suse som et uvær gjennom dens kobbertråder. Dens ampere og volt vrinsket som fyrrige hingster...."  (Jonas Fjeld serien: Guldaaren (Øvre Richter Frich))
TMS85 grey met, pano, luft

satheesh.net

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 08. juli 2014, klokken 21:32
Tesla sin brunfarge er rett og slett griselekker, og kan vel knapt nok kalles brun.  Mokka, Cafe latte, Cappucino hadde vel alle passet bedre som betegnelse.  Og som med alle lakkfargene deres varierer det visuelle inntrykket med lysforholdene på en fascinerende måte.

Misforstå meg rett; jeg er HELT enig i hva du skriver. Men jeg tror (nesten) hvilken som helst farge passer denne bilen. En lekker bil av dette kaliber kler jo så og si alt! ;) :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA